עובדות שלא ידעתם

הידעתם שמונופול הוא לא רק שם של משחק?

איך קרח שומר על חום? איזה זחל מתחפש לנחש? ואיך יוצרים חשמל באמצעות מים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שמונופול הוא לא רק שם של משחק? מונופול בעולם העסקים משמעותו שליטה של אדם או חברה אחת בתחום מסוים באופן בלעדי – כמו למשל חברת החשמל, שהיא ספקית החשמל היחידה בארץ. לרוב, מצב של מונופול אינו רצוי בשוק העסקים, והתחרות בין עסקים מומלצת יותר.

2. הידעתם שברק הוא למעשה חשמל? הברק נוצר כאשר עננים פורקים חשמל סטטי שנמצא בתוכם. הפריקה הזו יוצרת גם רעש – הרעם, אלא שבגלל ההבדלים בין מהירות האור למהירות הקול, אנו קודם כל רואים את הברק, ולאחר מכן שומעים את הרעם.

3. הידעתם שקרח יכול לשמור חום? האסקימואים, כידוע, בונים את בתיהם מקוביות קרח גדולות, ויוצרים איגלו. אך הסיבה היא לא רק הזמינות של הקרח בארצותיהם, אלא העובדה שכאשר האיגלו בנוי בצורה נכונה, הוא שומר על הפרש של כ-40 מעלות בין הטמפרטורה שבתוכו לזו שמחוצה לו.

4. הידעתם איזה זחל מתחזה לנחש? לזחל של הפרפר המקסיקני ישנה דרך מיוחדת להגן על עצמו מפני טורפים: הוא יכול לנפח את החלק האחורי של גופו, ולשוות לו מראה של ראש נחש מאיים במיוחד – וכך להרחיק ממנו טורפים.

5. הידעתם איזה פטיש שט בים? כריש הפטיש הוא כריש בעל מבנה ראש מוזר, הדומה לפטיש. הנחיריים של הכריש רחוקות מאד זו מזו, וכך גם עיניו – מה שמאפשר לו לראות ראייה רחבה יותר, ולקלוט ריחות רבים יותר. ראש הפטיש גם מאפשר לכריש לשחות בזריזות ובגמישות.

6. הידעתם שבעל החיים החזק בעולם הוא חרק? חיפושית הקרנף היא בעל החיים החזק ביותר בעולם: היא יכולה להרים משקל פי 850 ממשקל גופה. לו היה אדם יכול להרים משקל באותו יחס, הוא יכול היה להרים בקלות אוניית נוסעים גדולה.

7. הידעתם שאפשר לייצר חשמל באמצעות מים? הכוח של מים הזורמים בנהרות הוא אדיר, והוא משחרר הרבה מאד אנרגיה. תחנות כח הידרו אלקטריות משתמשות בכח המים על מנת להניע טורבינות המייצרות חשמל.

תגיות:עובדות שלא ידעתםקרחאסקימוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה