חדשות בארץ

יוניפי"ל אישר: מנהרות חדרו מלבנון לשטח ישראל

בהודעה שהוציא כוח האו"ם נאמר כי בדיקות שערכו צוותים טכניים מטעמו מאשרות את טענת צה"ל להימצאות ארבע מנהרות בסמיכות לקו הכחול. עם זאת, בשלב זה אישר יוניפי"ל כי רק שתי מנהרות חדרו לתוך שטחה הריבוני של ישראל

פעילות צה"ל לחשיפת המנהרות (צילום: Basel Awidat/Flash90)פעילות צה"ל לחשיפת המנהרות (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

ארגון יוניפי”ל אישר אמש (שני) כי שתי מנהרות מתוך ארבע שנחשפו על ידי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני" חדרו לשטח ישראל.

"יוניפ"יל עוקב באופן פעיל אחרי ההתפתחויות הקשורות לגילוי מנהרות לאורך הקו הכחול על ידי צה"ל", נאמר בהודעה שפורסמה מטעם כוח האו"ם. "צה"ל מסר לנו כי עד כה התגלו ארבע מנהרות לאורך הקו הכחול. צוותים טכניים של יוניפי"ל ביצעו מספר בדיקות מדרום לקו הכחול כדי לוודא את העובדות. על בסיס הבדיקה העצמאית של הארגון, יוניפי"ל מאשר את קיומן של כל ארבע המנהרות הקרובות לקו הכחול בצפון ישראל".

בהמשך ההודעה נאמר כי "לאחר חקירות טכניות נוספות שנערכו באופן עצמאי בהתאם למנדט שלו, בשלב זה יוניפי"ל יכול לאשר כי שתי מנהרות חוצות את הקו הכחול. הן מהוות הפרות של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו”ם. מדובר בעניין שמעורר דאגה רצינית, והחקירות הטכניות של יוניפי"ל נמשכות".

יצוין, כי בהודעת כוח האו"ם אין כל אזכור לגורם שחפר את המנהרות, תוך הפרה של החלטת מועצת הביטחון – כלומר, החיזבאללה. "יוניפי"ל ביקש מהרשויות הלבנוניות להבטיח פעולות מעקב דחופות, בהתאם לאחריותה של ממשלת לבנון על פי החלטה 1701", מסכמת ההודעה, "המצב באזור הפעולה של יוניפי"ל נותר רגוע. הנהגת יוניפי"ל פועלת באופן מלא עם הצדדים כדי להבטיח את היציבות לאורך הקו הכחול ולמנוע אי הבנות על מנת לשמור על שקט באזור".

ובתוך כך, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, טוען הבוקר – מפי מקורות מערביים בביירות – כי ישראל ביקשה מארצות הברית ללחוץ על צבא לבנון במטרה שיסייע לחשוף מנהרות נוספות מעברו הלבנוני של הגבול ולנטרלן תוך שיתוף פעולה עם יוניפי"ל. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה לחצים להרחיב ולחזק את סמכויותיו של כוח האו"ם כדי שהוא יוכל למנוע את הפרות החלטת מועצת הביטחון על ידי חיזבאללה. לדברי "אל-אח'באר", לבנון מסרבת בתוקף לדון בחיזוקו של יוניפי"ל, והבהירה כי צבאה לא יסייע בגילוי המנהרות.

תגיות:לבנוןיוניפי"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה