חדשות יהדות

עשרה בטבת: הרב יצחק יוסף קורא להגיד קדיש וללמוד לזכר הנספים בשואה

בהודעה מטעם הראשון לציון, נקרא הציבור לציין את "יום הקדיש הכללי" לזכרם של הקורבנות שיום פטירתם לא נודע, ולהקדיש לזכרם את לימוד התורה בבתי המדרש ובמרכזי התורה

הרב יצחק יוסף (צילום: David Cohen, flash90)הרב יצחק יוסף (צילום: David Cohen, flash90)
אא

עם ישראל מציין היום את צום עשרה בטבת, אחד מארבעת ימי התענית שנקבעו לזכר חורבן בית המקדש.

בשנת 3336 לבריאת העולם, בעשרה בטבת, הטיל נבוכדנצר מלך בבל מצור על ירושלים. לאחר כשנתיים וחצי של מצור, הצליחו הבבלים לפרוץ את חומות העיר, ובתשעה באב של שנת 3338 לבריאת העולם החריבו את בית המקדש הראשון והגלו את היהודים לבבל.

יום עשרה בטבת, בו החלה הפורענות שהובילה לחורבן הבית, נקבע כיום צום. צום זה וימי הצומות בכלל נועדו לעורר את הלבבות לתשובה ולשיפור המעשים כדי שהשם ירחם עלינו ויגאלנו במהרה גאולת עולם.

לאחר קום המדינה, ובעקבות השואה הארורה בה נרצחו כשישה מיליון יהודים, החליטה הרבנות הראשית לקבוע את עשרה בטבת כ"יום הקדיש הכללי". ביום זה נוהגים להדליק נרות לזכר הקורבנות שיום פטירתם לא נודע, להגיד קדיש וללמוד לזכרם.

לשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, פרסמה הודעה לציבור מטעמו, בה הוא קורא לציין גם היבט זה של צום עשרה בטבת.

"אל אחינו בית ישראל, היום יום עשרה בטבת נקבע על ידי הרבנות הראשית כבר בשנת תשי"א כ'יום הקדיש הכללי' למיליוני היהודים אחינו שנרצחו בשואה הארורה אשר מועד פטירתם לא נודע".

"הנני קורא בזאת להזכיר בעת התפילות בבתי הכנסת בארץ ובתפוצות במשך היום באמירת קדיש לזכר הנספים, וכן להקדיש את הלימוד בבתי המדרש ובמרכזי התורה בכל מקום ומקום בעולם לעילוי נשמתם של מיליוני אחינו חללי השואה הי"ד. ובביאת גואל צדק ננוחם".

תגיות:עשרה בטבתהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה