חיים לאחר המוות

עדות מדהימה של מוות קליני: "הבנתי שאני הולכת לקראת מה שנקרא ’העולם הבא’"

"כל החיים נותנים לנו סימנים, אבל אנחנו לא מבינים": סיפורה המדהים של דנה, שעברה מוות קליני לפני כעשור ובמהלכו נתנו לה משמיים סימן על העתיד לקרות עם בעלה

אא

זה קרה ביום בהיר אחד. דנה התמוטטה כתוצאה מכלי דם שהתפוצץ במוחה, והובהלה לבית החולים לניאדו בנתניה, ולאחר מכן לשיבא בתל השומר. 

היא הייתה מחוסרת הכרה, אך את הרגע שבו עברה לממד אחר כשחשה את חוויית סף המוות - היא זוכרת היטב. "הלכתי בדרך שדומה למנהרה, ובסופה ראיתי אור בצורת משולש", היא משחזרת בראיון ל'ווינט'. "הבנתי שאני הולכת לקראת מה שנקרא העולם הבא, והלתי לשם בקלילות. הרגשתי כאילו אין לי גוף, כי הגוף שלי הרי היה חולה וכאן פתאום הרגשתי שאני טסה, כאילו היו לי כנפיים".

כשהגיעה לאותו אור משולש, ראתה לפתע לפניה שולחן ומסביבו שלושה גברים ושתי נשים שלבושים בחליפת שופטים. "לא דיברנו בינינו, זו הייתה כמו מעין וועדה. התקשורת הייתה דרך המחשבה, מן טלפתיה. הם אמרו לי: 'הגעת, ועכשיו תחזרי בחזרה'".

היא לא ממש הבינה למה הגיעה, ומדוע היא צריכה לחזור - אך קיבלה את זה במעין משיכת כתפיים, כאומרת 'אם אתם אומרים, זה מה שאעשה'. 

אלא שכאן חוותה דנה חוויה שונה ממה שחשה כשהלכה אל עבר האור. "אני לא זוכרת שלא רציתי לחזור. הם אמרו לי לחזור אז הקשבתי להם, אבל כשהלכתי באותה מנהרה היה לי מאוד מאוד קשה. בקושי הצלחתי ללכת".

לחזור לעולם הזה היה קשה ומנוגד לתחושת הקלילות והאופטימיות שליוותה אותה קודם לכן, בדרך אל האור. לא ברור האם זה קשור לכך או לא, אך אחד הרגעים שנחרטו ביותר במוחה באותו מעמד בוועדה הרוחנית - היה פגישה עם מישהו שאמר לה שהיא צריכה לשמור על בעלה. "לא הבנתי למה הוא אומר את זה, אבל אמרתי לו שאני אשמור עליו. רק מאוחר יותר הבנתי את הסיבה: היום בעלי כבר לא בין החיים, מזה שבע שנים. הם ידעו את זה, ואני לא הבנתי. בדרך כלל אומרים לשמור על הילדים, והם אמרו לי לשמור על בעלי ולא הבנתי למה דווקא עליו. כל החיים נותנים לנו סימנים ואנחנו לא מבינים. רק בדיעבד, כשמשהו קורה. אבל לא באותו רגע".

צפו כאן בסיפורה המדהים של הילדה שחזרה מעולם הבא בזכות ה'בבא סאלי' זצוק"ל:

 

תגיות:מדהיםמוות קלינינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה