גרפולוגיה

האם אני סוגרת לעצמי הזדמנויות בחיים?

הגרפולוגית עפרה על כסף עונה לפונה שמתעניינת באישיותה המופנמת, ובדרך מסבירה לנו כמה דברים על ההשפעה של המופנמות על ההצלחה בחיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש אנשים שחושבים שמאדם מופנם יותר וסגור, נמנעות הזדמנויות כמו שידוכים או משרות. זה לא משהו נשלט, כמובן, אבל אפשר לשפר. האם המופנמות שלי נראית בעייתית עד כדי איבוד הזדמנויות?

שמאלית בת 19

* * *

לכל אדם תכנית וסייעתא דשמיא משלו. החיים מלאים הפתעות, זה ניכר מאד, כך שאין תשובה אחת מוחצת בעניין הזה. החיים והמחקרים מראים שיש דברים שמגדילים את הסיכוי להזדמנויות. יש כמובן גם תיאוריות כיד המלך הטובה, כיצד להגיע להצלחה מקצועית או אחרת.

התכונות העיקריות שמונים כמקדמות הצלחות אפשריות הן גמישות חשיבתית, סקרנות, התמדה בהתמודדות, וכמובן... אופטימיות ואמונה בכך שיש לנו מזל. כל החוקרים מדגישים שאנשים שמעוררים סביבם עניין, ומשתפים את הסובבים אותם במה שהם מעוניינים, יזכו ליותר הזדמנויות. אלה שמספרים מהם רצונותיהם, יכולותיהם וכישוריהם – זוכים לשיתוף פעולה יותר גבוה, וגם מתאים יותר לשאיפותיהם. לא מספיק שהדודות שלך יודעות שלמדת "מחשבים" בסמינר. חשוב למקד יותר: מה במחשבים, מהם התחומים בהם את מעוניינת לעסוק. למופנמים קשה יותר להוביל את הסביבה לקדם אותם.

חוקרים אחרים סבורים שיש עוד אפשרויות. למשל, אדם ממעמד גבוה שיש למשפחתו קשרים רבים, גם אם הוא מופנם מאד, ולא משתף אחרים בשאיפותיו, סיכויו עולים על אלה של מעוררי העניין, ממעמד בו הם נהנים מפחות חשיפה למשרות ולקשרים.

יש ערך רב לזיהוי הזדמנויות שצצות בסמוך לדרך. אלה שפוקחים עיניים מיטיבים לנצל אירועים לא צפויים, לטובתם. לא מדובר על ההחלטות הגדולות בחיים, אלא על ההזדמנויות היום יומיות, שכל אחת מקדמת אותנו מעט, אבל הן מצטרפות להצלחות גדולות.

מופנמות אינה חיסרון. עכבות קיצוניות הן חיסרון, לא נטייה נפשית למופנמות. הטיפוס המופנם מפנה את האנרגיה הנפשית פנימה ואת עולמו ממלאות מחשבות, תוך בידול או בידוד מסוים מהחיים השוקקים בין האנשים סביבו. הוא זקוק ליותר פרטיות. דווקא אצל המופנם, מחכות הפתעות טובות עם המשך מערכת היחסים איתו. בעוד המוחצן עושה רושם אבל עלול לאכזב, המופנם על פי רוב מפתיע לטובה.

בעסקים או בשידוכים, המופנמות לפעמים מפחיתה סיכויים הנמדדים מספרית. כמאמינים, ה"מספרית" הזה לא מדבר אלינו.

ציורך מאשר את היותך מופנמת. אין עשב, עצים, שיחים, פרחים או מתקני גינה, המופיעים בהרבה ציורים של מוחצנות, הרגילות לשתף את הזולת בעולמן. את הגדר ציירת כדי שתבדל את הבית מהסביבה. כך גם הסורגים, מבטיחים את פרטיותך.

המייל של עפרה הר כסף – kavnekuda1@gmail.com

תגיות:גרפולוגיההזדמנויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה