ונשמרתם

מרתיחים מים פעמיים? כשתקראו את זה תבינו את הטעות הענקית שלכם

מתעצלים להחליף את המים בקומקום בכל שימוש מחדש? כשתקראו את זה תבינו מדוע אתם צריכים להתגבר על העצלות, ולעשות זאת 'בחירוף נפש' ממש

אא

נוהגים להרתיח את המים שבקומקום פעמיים ואפילו יותר? אחרי שתקראו מה יש לרופאה אמריקנית לומר על זה - אנחנו בטוחים שתסיקו את המסקנות הראויות. 

ד"ר אן מארי הלמנשטיין היא רופאה ששמה הולך לפניה במחקר ביו-רפואי. במאמר שפרסמה לפני שלושה חודשים באתר שלה, טוענת ד"ר הלמנשטיין כי אם אתם נוהגים להרתיח את אותם מים שבקומקום מספר פעמים - אתם מזיקים לעצמכם בטווח הארוך, נזק בלתי הפיך. "האם ניסיתם לחשוב מה קורה למים האלה מבחינה כימית?", היא כותבת במאמר שלה. "מה שאתם רואים זה בועות קטנות ואדים, אבל מבחינה כימית מתרחשים במים הללו דברים נוספים: כשמרתיחים את אותם מים מספר פעמים, רמת החמצן משתנה, וחומרים מסוכנים מתחילים להצטבר במים הללו. אפשר להרגיש את ההבדל בטעם התה למשל - טעם של תה ממים טריים יהיה שונה מטעם של מים שהורתחו שוב".

לדבריה, הרתחת המים היא אמנם דרך נפלאה להרוג חיידקים, אבל כשמרתיחים אותם שוב ושוב - "המים צוברים גזים מסוכנים וחומרים קטלניים כדוגמת פלואוריד, חנקן, ניטרט ואפילו את הרעלן ארסן. ממחקרים רבים שנערכו עולה כי הן הארסן והן הפלואוריד משפיעים במידה ניכרת על התפתחות תאים סרטניים בגוף", היא מסבירה. 

ד"ר הלמנשטיין מסייגת ואומרת כי תופעה זו מתרחשת רק במים 'רגילים' מן הברז, ולא במים מזוקקים. 

תגיות:מיםסכנההרתחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה