חדשות בארץ

קצין בכיר על המחבל מברקן: "הוא כמעט לא עשה טעויות"

בעקבות חיסולו של המחבל שביצע לפני חודשיים את הפיגוע בברקן, אמר קצין בכיר בפיקוד מרכז כי הקושי ללכוד אותו נבע מהעובדה שהוא פעל כמפגע בודד: "הנחת העבודה שלנו הייתה שהוא הולך להילחם ולא להיכנע. הימ"מ הצליח לפגוע בו באופן מקצועי"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

קצין בכיר בפיקוד מרכז התייחס הבוקר (חמישי) למבצעים שערכו כוחות הביטחון במהלך הלילה, שהביאו לחיסולו של המחבל שביצע את הפיגוע בברקן ולחיסולו של אחד המחבלים מהחוליה שביצעה את הפיגוע בצומת עפרה.

"הוא כמעט לא עשה טעויות", אמר הקצין על אשרף נעאלווה, המחבל שרצח ב- 7 באוקטובר את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, בפיגוע במפעל "אלון" באזור התעשייה ברקן. הקצין ציין כי הקושי ללכוד את המחבל נבע מהעובדה שמדובר במפגע בודד, אם כי הוא קיבל עזרה מסייענים שונים שעזרו לו להסתתר.

הקצין הבכיר ציין, כי במהלך החודשיים שחלפו מאז הפיגוע הושקעו "משאבים עצומים" כדי לסגור על המחבל ולהגיע אליו, מתוך הנחה שהוא עלול לבצע פיגועים נוספים: "מספר פעמים היינו קרובים אליו מאוד – ופספסנו".

בשבוע האחרון יחידות רבות פעלו אך ורק במטרה ללכוד את המחבל. בעקבות מידע שהתקבל אתמול בשב"כ על מיקומו של המחבל, הגיעו הכוחות לבית במחנה הפליטים עסכר בשכם. "הצלחנו להגיע בצורה חשאית למרחב. הנחת העבודה שלנו, שהתממשה, הייתה שהוא הולך להילחם ולא להיכנע". המחבל פתח באש לעבר כוח הימ"מ מרובה הקרלו ששימש אותו לביצוע הפיגוע: "באופן מקצועי מאוד הימ"מ הצליח לפגוע בו".

הגורם הבכיר שיבח את שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון השונים, בהם השב"כ, הימ"מ וצה"ל, שמוביל לסיכולים רבים של פיגועים ותשתיות טרור: "חלקה הגדול של האוכלוסייה באזור יהודה ושומרון מאוד אלימה ורוצה לעשות פיגועים. רק השנה אנו עומדים על סיכול של מאות פיגועי טרור ומעצר של מעל 2,700 איש". הקצין הוסיף כי החמאס הוא "הארגון האלים ביותר במרחב, הוא מנסה להוציא פיגועים כל הזמן ו- 90% מהמקרים אנו מצליחים לסכל. אך עדיין בכל חודש בין 8-4 פיגועים מצליחים לצאת. כל היחידות מבצעות סיכולים מדי לילה. כל הזמן יש הערכת מצב רציפה, אנחנו עובדים עם השב"כ והיחידות המיוחדות".

מספר שעות לפני חיסולו של המחבל מברקן, הרגו כוחות ימ"מ את סאלח ברגותי, שביצע את פיגוע הירי בצומת עפרה. ברגותי, תושב הכפר כובר שבאזור רמאללה, ניסה להימלט במהלך ניסיון לעוצרו ואף ניסה לפגוע בכוחות, שהגיבו בירי לעברו והרגו אותו. הקצין הבכיר הבהיר כי המרדף אחרי החוליה שברגותי היה חלק ממנה טרם הסתיים. לדבריו, לא ברור שכל חברי החוליה נתפסו, והמאמצים ללכוד את כל המעורבים בפיגוע עדיין נמשכים.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים הבוקר (חמישי) הערכת מצב מטכ"לית, במהלכה הביע הערכה רבה לחיילי ולמפקדי צה"ל הפועלים בגזרות השונות. בהתייחסו לחיסול המחבל שביצע את הפיגוע בברקן ולחיסולו של אחד המחבלים מהחוליה שביצעה את הפיגוע בצומת עפרה ולמעצרם של מחבלים נוספים, אמר איזנקוט: "המאבק בטרור הוא מאבק מתמשך אך המסר לטרור ולמחבלים ברור". הוא הוסיף כי המאמצים לשימור הביטחון ותחושת הביטחון ביהודה ושומרון וביתר הגזרות נמשכים כל העת.

תגיות:צה"לעפרההפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה