חדשות בארץ

משה ליאון מבטיח: בקרוב – חנייה חינם לתושבי ירושלים

ראש העיר ירושלים, שהשתתף בכנס ה- 40 למכון ירושלים למחקרי מדיניות, אמר כי הנחה את מנכ"ל העיריה לכלול בתקציב 2019 את העלויות של חנייה חינם ברחבי העיר עבור התושבים: "בין שעה לשעתיים, עדיין לא החלטתי"

ליאון (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)ליאון (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)
אא

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר היום (רביעי) כי בקרוב תושבי ירושלים יזכו ליהנות מחנייה חינם ברחבי העיר.

ליאון אמר את הדברים בכנס ה- 40 למכון ירושלים למחקרי מדיניות. במהלך מערכת הבחירות הוא העלה את סוגיית החנייה החינמית, ובשיחה במהלך הכנס עם המראיינת נטעלי שם טוב הוא הבהיר כי בכוונתו לעמוד בהבטחתו: "החנייה תהיה השנה חינם לתושבי ירושלים. אני אעמוד על כך. בפגישה הראשונה שלי עם מנכ"ל העיריה אמרתי שאני רוצה לכלול את זה בתקציב". ליאון ציין, עם זאת, כי לא מדובר בחנייה חינם למשך כל היום: "מישהו שמגיע לעשות קניות וצריך לשלם עם הפנגו את השעה הראשונה והשנייה – זה לא הגיוני, לא חכם ולא רציני. יכול להיות שיש כאלה ששבעה שקלים לשעה לא משמעותי עבורם, אבל יש לא מעט תושבים שזה משפיע עליהם, ולכן הנחיתי את מנכ"ל העיריה לכלול כבר בתקציב 2019 את החנייה חינם – בין שעה לשעתיים, עדיין לא החלטתי".

ראש העיר ירושלים התייחס גם לסוגיית הפערים בתשתיות בין מערב העיר ומזרחה: "יש פיגור רציני מאוד ממש לא אנושי בכל מה שקשור לתשתיות ולשירותים. אני באמת מתכוון להיכנס לנושא הזה ולצמצם את הפערים באופן מוחלט. הרי לא יכולים לבוא ולהגיד 'אנחנו בעד ירושלים מאוחדת' ולאחד מזרח ומערב אבל להזניח את הצד המזרחי. ניתנו לנו הכלים ועכשיו רק צריך להשתמש בהם. עבדתי הרבה עם מנהיגי מזרח ירושלים – יש עם מי לדבר, יש עם מי לעבוד. כשאתה רוצה לסלול כביש אז יש שם הרבה עבודה אבל צריך לבצע את זה ולא להישבר".

אתמול הצליח ליאון לרשום לעצמו הישג חשוב. בפגישה עם שר האוצר משה כחלון סוכם בין השניים כי בשנת התקציב 2019 יחול גידול של 20% בתמיכה הממשלתית בעיריית ירושלים, והיא תסתכם ב- 950 מיליון שקלים. סכום זה יתווסף ל- 2.1 מיליארד שקלים שאושרו לפני חצי שנה במסגרת תוכנית לפיתוח מזרח ירושלים.

אחת מבעיותיה המעיקות של ירושלים הינה ההגירה השלילית לעיר. מנתונים של מחקר חדש שערכה מיכל קורח, חוקרת במכון ירושלים, עולה אומנם כי ב- 2017 ירד מאזן ההגירה השלילית לעיר ב- 25% לעומת 2016, והגיע לרמתו הנמוכה מזה עשור. ליאון אמר היום כי יעשה הכל כדי לשפר עוד יותר את הנתונים: "אם ההגירה השלילית תצטמצם לאפס - אני אהיה הכי מאושר בחיים. אני חושב שזה בידיי ואני מסוגל לעשות את זה. צריך לבנות ולעודד את הצעירים לגור כאן. אני חושב שאני מסוגל לעשות את זה ואני אעשה את כל המאמצים לעשות את זה".

תגיות:ירושליםמשה ליאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה