חדשות בארץ

אמסלם הגיש הצעת חוק למניעת מינויו של זעאתרה לסגן ראש העיר חיפה

על פי הצעת החוק של יו"ר הקואליציה, שר הפנים יוכל לבטל מינויו של אדם לתפקיד סגן ראש רשות, אם השמיע בעבר התבטאויות תמיכה בארגון טרור

אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה דודי אמסלם (ליכוד) הניח אתמול (שני) על שולחן הכנסת הצעת חוק, שנועדה למנוע את מינויו של רג'א זעאתרה לתפקיד סגן ראש העיר חיפה.

זעאתרה, יו"ר סיעת חד"ש בחיפה, חתם בשבוע שעבר על הסכם קואליציוני עם ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם. על פי ההסכם, הוא אמור לכהן כסגן ראש עיר חמישי בשכר במחצית השנייה של הקדנציה. המינוי המתוכנן מעורר סערה בשל התבטאויות תמיכה של זעאתרה בחמאס ובחיזבאללה והשוואה שעשה בעבר בין דאע"ש והציונות.

החוק הקיים קובע כי הסמכות למינוי סגנים לראש הרשות נתונה בידי המועצה בלבד, בהתאם להצעת ראש הרשות, והיא גם היחידה שמוסמכת לבטל את המינוי. על פי הצעת החוק של אמסלם, שבאה לתקן חוק זה, מועצת עיר לא תמנה לתפקיד סגן ראש עיר אדם שהביע בעבר הזדהות והתבטאויות תמיכה פומביות בארגון המוגדר בישראל כארגון טרור. אם המועצה החליטה בכל זאת על המינוי - לשר הפנים תהיה הסמכות לבטלו, בכפוף לשימוע שייערך למועמד לתפקיד.

בדברי ההסבר להצעת החוק שהגיש, כתב אמסלם: "המצב היום מאפשר לראש העיר להציע את סגניו לבחירת המועצה אף אם מדובר באדם שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל. באופן פרדוקסלי, החוק מאפשר היום למנות לתפקיד סגן ראש העיר אדם אשר תומך בריש גלי בגרועים שבשונאי ישראל, אשר חותרים תחת זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינת היהודים. תיקון החוק נועד לאיין את סמכותה של מועצת הרשות המקומית לאשר את הצעת ראש הרשות למנות חבר מועצה לתפקיד סגן ראש רשות אשר הביע בעברו, ועוד בטרם מונה כחבר מועצה, הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור".

אמסלם מתכוון להעביר את הצעת החוק שלו בהליך מהיר. "אני חושב שצריך להעביר את החוק שהגשתי כמה שיותר מהר, על מנת להסיר את החרפה הלאומית הזו", אמר הבוקר יו"ר הקואליציה בראיון לרשת ב'. "קורים דברים תמוהים במדינת ישראל בשם כל החירויות למיניהן, אנחנו הורסים את המדינה שלנו במו ידינו. יש גבול. כל בן אדם סביר ברחוב מבין שהבן אדם הזה משפיל את ישראל. אני שומע אותו בטלוויזיה מתנשא, מתרברב וכמעט מקלל את ראש הממשלה ושר הפנים, כי הם חושבים שהוא לא צריך להיות סגן ראש העיר. אם הוא היה חי במדינה מתוקנת הוא היה בכלא. עולם הערכים אצלנו הפוך, אני טוען את זה כבר הרבה זמן. השקר הוא האמת, האמת היא השקר, ובן אדם כזה עוד מעט ירוץ לראשות העירייה".

שר הכלכלה אלי כהן אמר הבוקר כי מינויו של זעאתרה לסגן ראש עיר בחיפה הוא "הזוי ובזוי", כלשונו. בראיון לאיילה חסון ברדיו 103FM אמר כהן כי קליש רותם אינה יכולה למנות לסגנה אדם שמתנגד למדינה, ואיים: "לא נקדם תקציבים נוספים לתושבי חיפה מעבר למה שמגיע להם".

ובתוך כך, התפתחות נוספת חלה הבוקר בסערת המינוי השנוי במחלוקת: קליש רותם נפגשה עם זעאתרה ודרשה ממנו להתנצל ולהבהיר את התבטאויות התמיכה שלו בחמאס ובחיזבאללה. לדבריה, מופעלים עליה לחצים כבדים והיא חוששת כי הקואליציה העירונית בראשותה תתפרק תוך זמן קצר. זעאתרה מסר בתגובה כי יתייעץ הערב עם אנשי מפלגתו. הוא צפוי לכנס מחר מסיבת עיתונאים ולהודיע על המשך דרכו. ניתן להעריך בזהירות כי זעאתרה יתקשה לחזור בו מאמירותיו הבוטות ולהתנצל, ובכך אולי תיסלל הדרך ליציאתו החוצה מהקואליציה ולביטול מינויו לתפקיד סגן ראש העיר חיפה.

(עודכן: 9:55)

תגיות:דודי אמסלםרג'א זעאתרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה