חדשות בארץ

סערה באשדוד: מי אישר הצבת עץ אשוח במתחם המסחרי?

לפני כשבוע חשף מגיש הרדיו שי מלול בתוכניתו ברדיו 'אשדוד אונליין לייב' כי מסתמנת כוונה של גורמים שונים במועצה העירונית להציב עץ אשוח גדול במתחם 'ביג' בעיר. היום אכן הוצאה התוכנית לפועל, ועוררה את זעמם של התושבים

עץ האשוח שגרם לסערה עץ האשוח שגרם לסערה
אא

לפני כשבוע חשף מגיש הרדיו שי מלול בתוכניתו ברדיו 'אשדוד אונליין לייב' כי מסתמנת כוונה של גורמים שונים במועצה העירונית להציב עץ אשוח גדול במתחם מסחרי בעיר, והיום (ב') - אכן הוצאה התוכנית לפועל, ועוררה את זעמם של התושבים. 

עץ האשוח המקושט הוצב במתחם ביג פאשן, לצד חנוכייה ושני איילים. כידוע, עץ האשוח הוא אחד הסממנים המבשרים על חג המולד, ואותו נוהגים הנוצרים לשים בבתיהם. 

מי שעורר את המהומה היה סגן ראש העיר המיועד עו"ד אלי נכט, שבנאומו לפני כשבוע ניצל את מעמד החגיגות של כינון מועצת העיר, כדי להזמין את התושבים לחגוג את השנה החדשה סביב עץ אשוח שיוצב במרכז ביג. לא מעט שריקות בוז הופנו כלפיו באותו מעמד, ולא בכדי. גורמים רבים האשימו אותו ובצד בביזוי קודשיה של העיר, שנושאת צביון יהודי. 

על פי הדיווח בפורטל 'כאן דרום אשדוד' - עו"ד נכט התבטא ואמר כי הוא שמח על החלטת הנהלת ביג להציב את העץ בתחומה, לכבוד ההפנינג הגדול לתושבים, והסביר כי לדעתו "בישראל בכלל ובאשדוד בפרט יש מקום לכל החגים היהודיים, כמו גם לחגים אזרחיים הנהוגים בכל העולם", למרות שלדבריו "אין מדובר כאן בשום חג דתי, אלא חגיגה של שנה חדשה בלבד".

אך גולשים רבים מיהרו לתקוף אותו וכתבו כך: "אשדוד היא עיר שהוקמה על ידי עולים מצפון אפריקה ואסיה, שרובם ככולם דתיים ומסורתיים וגם החילונים שביניהם כיבדו יהודים דתיים. לכן לא ניתן לשום גורם לשנות את זה. כל אשדודי מסורתי יחרים את הביג, ונראה מה יהיה בסופם", כתב גולש אחד. 

"לעץ אשוח אין קשר לשנה החדשה אלא לחג המולד, אז שיפסיק 'לחרטט'", טענה תגובה אחרת. 

"ככה זה מתחיל. איפה יהיה הסוף?", הזדעקה תגובה נוספת. 

ועוד כהנה וכנה תגובות הצטרפו ואמרו כי יחרימו את מרכז הקניות 'ביג', וכי זוהי תעודת עניות לעיר אשדוד ולעומדים בראשה. "דבר כזה אתה מצפה למצוא ביפו או בחלקה הערבי של חיפה, אבל בטח שלא בעיר יהודית כמו אשדוד. בושה", כתב גולש. 

תגיות:עץסערהאשדודאשוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה