חדשות בארץ

דובר צה"ל מזהיר: החיזבאללה יגרום להידרדרות ביטחונית ולהרס נרחב בלבנון

תת-אלוף רונן מנליס צוטט בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אוסט" כמי שהאשים את ההנהגה הלבנונית בעצימת עיניים מול פעילותו התוקפנית של החיזבאללה: "תגובתנו תהיה מהדהדת. מה שהתרחש ברובע הדאחיה בביירות ב- 2006 יהיה פי כמה וכמה בעוצמתו - ובכל שטח לבנון"

פעילות צה"ל לחשיפת מנהרות החיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל לחשיפת מנהרות החיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מזהיר את ההנהגה הלבנונית כי המשך פעילותו של ארגון החיזבאללה בגבול עם ישראל יגרום להידרדרות ביטחונית ויגבה מלבנון מחיר כבד מנשוא.

דבריו של מנליס צוטטו בהרחבה הבוקר (שני) בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אוסט", היוצא לאור בלונדון. בצל מבצע "מגן צפוני", בו פתח צה"ל בשבוע שעבר, לחשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה, איים מנליס כי "מה שהתרחש ברובע הדאחיה בביירות במלחמה ב- 2006 [מלחמת לבנון השנייה] יהיה פי כמה וכמה בעוצמתו. יהיו כמה וכמה דאחיות – בביירות ובכל שטח המדינה". הוא הדגיש כי האחריות למה שעלול להתרחש בלבנון אינה מוטלת אך ורק על החיזבאללה, אלא "גם על שני ה'עאונים' – הנשיא מישל עאון ורמטכ"ל צבא לבנון, ג'וזף עאון – וגם על ראש הממשלה סעד אל-חרירי ושאר המנהיגים שחיזבאללה משקר להם, ויש כאלה שאומרים שהם יודעים אבל מעלימים עיניים".

דובר צה"ל ציין כי מאז המלחמה עברו 12 שנים של שקט עם לבנון: "אנחנו מעוניינים שהשקט הזה יימשך 12 שנים נוספות, ואפילו 20 ו- 25 שנה. אבל אנחנו נחושים לחסל את הסכנה הביטחונית המאיימת עלינו. המנהרות הן חלק מתוכנית התקפה שהכין חיזבאללה תחת הכותרת 'כיבוש הגליל'".

בתשובה לשאלה, האם ישראל מתייחסת ברצינות לאיומיו של ארגון הטרור לכבוש את הגליל, והאם יש לו היכולת לעשות זאת, השיב מנליס: "כמובן שלא, הוא לא יכול ואנחנו לא נאפשר לו. לכל היותר הוא יצליח לכבוש כפר או לכתר כפר אחר ולאיים על קטע קטן מכביש 90. אך אנחנו לא מזלזלים בשום דבר. הכנו את עצמנו לתגובה עוצמתית ומהדהדת על כל ניסיון שכזה".

דובר צה"ל הבהיר כי לצד הכוחות שעסוקים בחיפושים אחר המנהרות שבנה חיזבאללה בכפרי הדרום, נמצאים כוחות חיל האוויר, הים והיבשה במוכנות להתמודד עם כל הידרדרות.

מנליס הוסיף כי חיזבאללה מבצע את הוראותיו של קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, במטרה לבנות איום חדש על ישראל, הפעם מלבנון: "בנוסף לטילים ומפעלי הנשק הם בונים מנהרות. במשך ארבע שנים הם בונים אותן בלי הפסקה. הם עבדו שם עד יום שלישי שעבר. אנחנו גילינו שתי מנהרות. יש סימנים למנהרה בכפר ראמיה, ואנחנו יודעים על מנהרות רבות".

דובר צה"ל לא הסתפק באזהרה להנהגה הלבנונית, אלא שיגר גם מסר ברור לתושבי דרום לבנון לפיו הם עלולים לשלם את המחיר על המנהרות שהחיזבאללה חפר מתחת לבתיהם ועל מחסני הנשק שמיקם בתוך האוכלוסיה האזרחית, וכי צה"ל יפציץ אותם בכוח רב: "קאסם סלימאני יושב שבע רצון בטהראן, חסן נסראללה יושב לבטח בביירות, ושניהם שמים את לבנון ואת הלבנונים כבני ערובה בידיהם. ההנהגה הלבנונית עוצמת עיניים. חלק מהכוחות של הצבא הלבנוני הרשמי משתפים פעולה עם חיזבאללה ונחשבים לשותפיו. כולם נושאים באחריות לכל הידרדרות ולתוצאותיה".

מנליס ציין עוד כי "האיראנים שלא מוצאים כסף להציל מיליוני איראנים מהמשבר הכלכלי, וחיזבאללה שלא מוצא כסף מספיק כדי לשלם לפצועים שלו מהמלחמה בסוריה – הוציאו עשרות, ואולי מאות, של מיליוני דולרים על בניית מנהרות, שנחשבות נשק מרכזי במלחמה בישראל. אנו הפתענו אותם בחשיפת המנהרות ובפעולה להריסתן".

ובתוך כך, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקר הבוקר את חיילי צה"ל בצפון הפועלים במסגרת מבצע "מגן צפוני" לסיכול מנהרות הטרור של החיזבאללה. בסיור של איזנקוט השתתפו מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד אוגדת הגליל, תת-אלוף רפי מילוא, ומח"ט 300. הם צפו ביחד בעבודות המתבצעות בשטח, ולאחר מכן קיימו הערכת מצב.

תגיות:רונן מנליסמגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה