חדשות בארץ

נתניהו: עומאן אישרה לאל על לטוס מעל שטחה

בנאום בכנס שגרירים במשרד החוץ, חשף ראש הממשלה כי הסולטן קאבוס התיר למטוסי אל על לעבור במרחב האווירי של עומאן. עם זאת, כדי שהמטוסים הישראליים יוכלו לטוס במסלול מקוצר להודו - יש צורך בקבלת אישור דומה מצד סעודיה

נתניהו בפגישתו עם הסולטן קאבוס (צילום: דוברות ראש הממשלה)נתניהו בפגישתו עם הסולטן קאבוס (צילום: דוברות ראש הממשלה)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הבוקר (שני) כי סולטנות עומאן אישרה למטוסים ישראליים לטוס מעל שטחה.

בנאום שנשא בכנס שגרירים במשרד החוץ בירושלים, סקר נתניהו את נתיבי התעופה המרכזיים ביותר של ישראל, כדי להמחיש את הפריחה המדינית והכלכלית שהיא חווה: "קווי התעופה החשובים ביותר למדינת ישראל זה מתל אביב לסן פרנסיסקו. לא חשוב כמה טיסות מוסיפים - אין מספיק. זה לא תיירים, זה יזמים. קו התעופה השני החשוב הוא תל אביב-בייג'ינג וערים אחרות בסין. זה השוק הכי גדול שנפתח, ומנסים להגיע להסכם סחר חופשי. אם נגיע – פתחנו כאן שווקים".

"קו התעופה השלישי הכי חשוב הוא להודו", המשיך ראש הממשלה. לדבריו, במהלך ביקורו ההיסטורי בסוף חודש אוקטובר בסולטנות עומאן "הסולטן קאבוס אישר מיד שאל על תוכל לטוס מעל עומאן". הוא ציין, עם זאת, כי כדי שהחברה הישראלית תוכל לטוס במסלול מקוצר להודו ולמזרח הרחוק, יש צורך בקבלת אישור דומה מצד סעודיה. בשלב זה, הממלכה מאשרת למטוסים הודיים העושים את דרכם לישראל – או ממריאים ממנה להודו – לעבור במרחב האווירי שלה: "אנחנו טסים ב'אייר אינדיה' כל יום מעל ערב הסעודית", אמר נתניהו, "בקרוב נטוס למומבאי. תל אביב-מומבאי זה פחות שעות מתל-אביב-לונדון. מעצמה ענקית".

נתניהו דיבר גם על תוכניתו לקצר את מסלול הטיסה מנתב"ג לדרום אמריקה – קו התעופה הרביעי בחשיבותו, כהגדרתו: "כרגע אנחנו יכולים לטוס מעל מצרים וצ'אד, וככל הנראה אנחנו יכולים לטוס גם מעל סודאן. לכן אנחנו יכולים לטוס ישר לברזיל, לחסוך כשעתיים. לא רע. זה פותח עוד שווקים. זה רבע מיליארד בני אדם".

ראש הממשלה הרחיב את הדיבור על השינוי שחל ביחסים הבינלאומיים של ישראל, ובפרט עם העולם הערבי:  "המפה הדיפלומטית שלנו משתנה בצורה דרמטית בגלל היתרונות המודיעיניים שישראל נותנת. אנו מונעים נפילה של מטוסים. מנענו עשרות פיגועים קטסטרופליים. לאף אחד אין מודיעין כמו שלנו. השילוב של היכולת המודיעינית והטכנולוגית שלנו – הדבר הזה נותן לנו את מפת היחסים המתרחבים של ישראל, וזה משתנה".

"השינוי החשוב הנוסף", הוסיף נתניהו, "זה היחסים עם העולם הערבי. ישראל מגינה על אירופה פעמיים: כשאנו מונעים עשרות פיגועי טרור ומונעים את ההתמוטטות של מערב המזרח התיכון כיוון שיש את האיום הכפול של איראן ודאע"ש – אנחנו בולמים את זה בצורה צבאית חזקה מאוד. נוצרה כאן התאגדות אחרת של אינטרסים והדבר הזה מביא לאפשרויות מעניינות. כשאני נפגש עם מנהיגים ערבים, הם אומרים לי שהגיע הזמן שאחוז אחד יפסיק לכשכש בזנב. אנו גם רוצים ליהנות מפירות הקידמה ולא נמשכן יותר את הנורמליזציה שלנו עם מדינת ישראל לגחמות הפלסטיניות".

ראש הממשלה התייחס גם למבצע "מגן צפוני" המתנהל בימים אלו, לחשיפת מנהרות הטרור של ארגון החיזבאללה: "הגילוי של מנהרות הטרור בגבול הצפון הוא חלק ממאמץ, לא רק צבאי לחסום את איום המנהרות, אלא גם מאבק הסברתי, דיפלומטי וכלכלי כדי להטיל סנקציות מוגברות על החיזבאללה, להביא להכרזה על החיזבאללה על כל חלקיו כארגון טרור, וגם להגביר את הסנקציות על איראן שעומדת מאחורי הגוף הזה, כמו גם מאחורי הנסיונות הדומים של החמאס. הדברים הללו יבואו לידי ביטוי במועצת הביטחון בימים הקרובים". נתניהו הדגיש כי "צריך לעבוד מדינה-מדינה, משרד חוץ-משרד חוץ ולהגיד: תתייצבו נגד החיזבאללה".

בהתייחסו לקשריה של ישראל עם אירופה, הודה נתניהו כי ביבשת זו ישנם עדיין "כיסי התנגדות גדולים, במפגש בין הימין לשמאל הקיצוני והגורמים הפונדמנטליסטים האסלאמיים. אני לא מזלזל בזה. זה אתגר גם לקהילות היהודיות שם. אבל מרחב ההזדמנויות גדול מאוד. האיחוד האירופי עושה לנו הרבה מאוד בעיות בניגוד לאינטרס הבסיסי של אירופה. אין לאירופה מגן גדול יותר מישראל. זה דבר אבסורדי".

תגיות:משרד החוץעומאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה