חדשות יהדות

המחוקקת החדשה בחשיפה שריגשה אלפים: ’אני צאצאית למגורשי ספרד’

עשתה היסטוריה (כפולה): בחודש שעבר נבחרה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז לאחת המחוקקות בקונגרס האמריקני, ו'שברה' שיא של כל הזמנים בעקבות היותה המחוקקת הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם. אתמול ריגשה המחוקקת הצעירה אלפים, כאשר חשפה את שורשיה היהודיים

בעיגול: המחוקקת הצעירה שנבחרה (צילום: shutterstock)בעיגול: המחוקקת הצעירה שנבחרה (צילום: shutterstock)
אא

עשתה היסטוריה (כפולה): בחודש שעבר נבחרה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז לאחת המחוקקות בקונגרס האמריקני, ו'שברה' שיא של כל הזמנים בעקבות היותה המחוקקת הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם. 

אמש הפתיעה אוקסיו-קורטז אלפי צופים ומאזינים כאשר חשפה בפניהם את העובדה כי היא ממוצא יהודי וכי משפחתה נמנית על מגורשי ספרד. 

על פי הדיווחים ב'הארץ', המחוקקת הצעירה חשפה את הדברים במהלך טקס הדלקת נר חנוכה שבו השתתפה, ברובע קווינס בניו יורק. במהלך נאומה התייחסה המחוקקת הצעירה בת ה-29 למאורעות שהתרחשו בזמן האינקוויזיציה בספרד, וחשפה את עובדת היותה בעלת שורשים יהודיים. "לפני זמן רב, דורות רבים אחורה, המשפחה שלי היו יהודים ספרדים", סיפרה. "בזמן האינקוויזיציה היהודים נאלצו כלפי חוץ להמיר את דתם ולהפוך לקתולים, אבל מבפנים הם המשיכו להיות מי שהם ולדבוק באמונתם. קבוצת אנשים חזקים שרצו להמשיך לחיות את חייה כרצונה - החליטה לעזור את ספרד, וחלקם הגיעו לפורטו ריקו - משם אני מגיעה".

לדבריה, פורטו ריקו היא בעצם כור היתוך שהתרבות שלו כללה בתוכה "אנשים שחורים, ילידים, ספרדים, אירופאים... מישהו היה פותח ארון, ובפנים הייתה חנוכייה קטנה... אנחנו לא משהו אחד. ואז לאנשים האלה נולדו ילדים, ולהם נולדו ילדים והתרבויות התחילו להתערבב כך שהדורות הבאים לא הבינו את המשמעות של להיות קתולים כלפי חוץ אבל יהודים מבפנים".

בראיון מיוחד שנעשה עמה ב'הארץ' סיפרה אוקסיו-קורטז כי זו הפעם הראשונה בה חשפה את שורשיה היהודיים בפומבי, וכי היה זה בספונטניות מבלי שתכננה להגיע לשם. 

תגיות:שורשיםספרדיהדותמגורשיםמחוקקת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה