חדשות יהדות

צפו: הדלקת נר חנוכה בלשכת רמטכ"ל צבא גרמניה

אירוע נדיר בלשכת הרמטכ"ל הגרמני: רב הקהילה היהודית בברלין ושליח חב"ד בעיר הדליקו נר חנוכה. רב העיר, הרב יהודה טייכטל: "בימי השואה יהודים מסרו את נפשם להדליק נר חנוכה מקליפות תפוחי אדמה, וכיום אנו זוכים להדליק בגאווה יהודית את נר החנוכה בלשכת החייל הגרמני מספר אחד"

  • ב' טבת התשע"ט
(צילום: הקהילה היהודית בברלין)(צילום: הקהילה היהודית בברלין)
אא

רמטכ"ל צבא גרמניה (הבונדסוור), אברהרד צורן, אירח ביום חמישי שעבר בלשכתו את רבה של הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל, ואת שליח חב"ד בעיר הרב שמואל סגל, להדלקת נר רביעי של חנוכה.

הרב טייכטל הסביר לרמטכ"ל הגרמני את משמעות הדלקת נר חנוכה, וכיבד אותו בהדלקת השמש.

לאחר הדלקת השמש, הדליק הרב טייכטל את נרות החנוכה, כשהרמטכ"ל מאזין בקשב לברכות שנאמרו בלשון הקודש. בסיום ההדלקה, פתחו הרב טייכטל והרב סגל בשירת "הנרות הללו" כמיטב המסורת. 

"היום צבא גרמניה בעד להביא שלום, וכחלק ממאמץ זה אנחנו מדליקים כאן את החנוכייה", אמר צורן, "זה מעשה מעודד ואני אספר עליו לגנרלים של הצבא ואדגיש בפניהם את תפקידנו להרבות באור".

(צילום: הקהילה היהודית בברלין)

בהמשך, שמע הרמטכ"ל את בקשותיו של הרב טייכטל בכל הנוגע לצרכיהם של החיילים היהודיים המשרתים בצבא הגרמני. 

"לחשוב על ימי ההיסטוריה המדממים ולעמוד בימי החנוכה בלשכת רמטכ"ל הצבא ולהדליק בנוכחותו את הנר – זה מעמד מרגש במיוחד", אמר הרב טייכטל. הוא הוסיף כי "בימי השואה, יהודים מסרו את נפשם להדליק נר חנוכה מקליפות תפוחי אדמה, כשהם מתחמקים מעיני המרצחים, והנה כיום אנו זוכים להדליק בגאווה יהודית את נר החנוכה בלשכת החייל הגרמני מספר אחד".

ההדלקה בלשכת רמטכ"ל צבא גרמניה מצטרפת להדלקה שנערכה בשער ברנדבורג בברלין בנר ראשון של חנוכה. בטקס המרגש השתתף לראשונה נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, שנענה להזמנתו של הרב טייכטל. בנאום שנשא באירוע, התייחס רב הקהילה היהודית בברלין לסמליות העצומה של הטקס שנערך דווקא בשער ברנדבורג – המקום בו הצורר הנאצי נהג לנאום את נאומי השטנה שלו נגד העם היהודי: "כשנשיא גרמניה משתתף בהדלקת נר החנוכה במקום הזה, עם כל הסמליות שלו, ועוד שמונים שנה אחרי ליל הבדולח – זה הניצחון וההוכחה של עם ישראל חי". שטיינמאייר מצידו גינה בדבריו את האנטישמיות והודה על "ההדלקה המיוחדת הזו, שמחזקת את הקהילה היהודית".

תגיות:ברליןהדלקת נר חנוכההרב יהודה טייכטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה