חדשות בארץ

מבצע "מגן צפוני" מגביר תאוצה: צה"ל בקריאה חריגה לתושבי הכפרים הסמוכים לגבול

"אתם חיים בחבית חומר נפץ", קורא צה"ל לתושבי הכפרים הלבנוניים הסמוכים לגבול, "חיזבאללה הקים מתחת לבתיכם רשת של מנהרות טרור"

  • א' טבת התשע"ט
גבול ישראל-לבנון, תמונת ארכיון (צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90)גבול ישראל-לבנון, תמונת ארכיון (צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90)
אא

צה"ל ממשיך במבצע 'מגן צפוני' לאיתור מנהרות חיזבאללה וניטרולם: אחר הצהריים (ראשון) נקט צה"ל בצעד חריג, וקרא לתושבי הכפרים הלבנוניים קילא וראמיה, הסמוכים לגבול עם ישראל – לעזוב את בתיהם.

דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, פנה לתושבי הכפרים והזהיר אותם כי הם חיים באזור של "חבית חומר נפץ", כיוון שחיזבאללה הקים מתחת לבתיהם רשת של מנהרות טרור.

אדרעי הבהיר כי מדינת ישראל מחושה לנטרל את האיום, כיוון ש"במצב הדברים הזה, אין לדעת אלו פעולות עוד יידרשו. האם לא הגיע הזמן שתדרשו תשובות ברורות מחיזבאללה בנושא?"

אדרעי הוסיף וכתב כי "אנחנו ממליצים לכם לשקול לעזוב באופן זמני את בתיכם עד לסיום הפעולה".

אמש (מוצאי שבת) איתרו לוחמי צה"ל בס"ד מנהרת טרור התקפית נוספת שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. זוהי המנהרה השניה שנחשפה במהלך ימי מבצע 'מגן צפוני', שהחל לפני שישה ימים.

"התוואי מולכד על-ידי צה"ל וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו", מסר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס. "האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל.

"כוחות צה"ל המשיכו במהלך סוף השבוע בפעולות באזור גם תחת מזג אוויר סוער וימשיכו לפעול על פי התוכנית הסדורה שאושרה להמשך איתור וחשיפת מנהרות טרור", נמסר.

"איתרנו מנהרת טרור התקפית נוספת משטח לבנון לשטח ישראל. יש לנו את כל הסיבות להבין שהיא נחפרה עד הימים האחרונים. התוואי נמצא בשליטה של צה"ל והוא מולכד כך שמי שיכנס מהשטח הלבנוני יפגע.

בשעות אלו עורך צה"ל תהליך מחקר על תוואי המנהרה. "אנחנו חוקרים עכשיו את המנהרה הזאת במטרה ללמוד על התוואי. כרגע אנחנו לא נפרסם את המיקום המדויק כדי להמשיך לחקור אותה. התוואי שנמצא בשטח ישראל לא מהווה סיכון על אזרחים ועדכנו את ראשי הרשויות בדקות האחרונות", הוסיף דובר צה"ל.

תגיות:מנהרותחיזבאללהמגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה