גרפולוגיה

על בירור הצעות שידוכים והיכרויות בעזרת גרפולוגיה

האם הגרפולוגיה יכולה לסייע בבחירת השידוך המתאים? ואיך ידע הגרפולוג מיהו המיועד לי משמים?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

 

כל אחד מכיר, מצטער ונבהל מסיפורים עצובים שקרו סביבו, חלקם סיפורים מסמרי שיער שסיבתם הסתרת מידע ו"מקח טעות". כל גרפולוג יודע שלפעמים, אפילו במבט עין קצר, שלא לדבר על בדיקה מעמיקה, אפשר למנוע צרות וכאב לב משני צעירים ומי שסביבם. אפשר גם לגרום אושר גדול ולתת ביטחון להחלטה. זה לא הליך מסובך. לכן כשרואים את הקשיים בבית ההולך ונבנה או התקיעות בשידוכים, עולה מאליה האנחה: הרי קל כל כך, קלכל כך למנוע את שברון הלב או הבית.

 

אכן, כולם מתוסכלים מהקושי לקבל מידע אמיתי ומקיף, על הצעות שידוך. לפעמים, אנשים מוצאים את עצמם בתוך תהליך, כשהמידע הבטוח שיש בידם, לא מספיק כדי להמר אפילו על קניית רכב משומש. "מבררים אצלי הרבה על חברות, ואני לא יודעת מה בדיוק לומר. כל דבר שאומר עלול להתפרש אחרת, ולצאת מכל יחס ופרופורציה אני אומרת אותו דבר, שלא יהיו בעיות, כי אני באמת רוצה לפרגן לכל החברות ולא להזיק חלילה" כך אמרה לי בחורה שמנסה להתפתל בין גדרי ההלכה לביטויים המקובלים שהמבררים מצפים לשמוע.

 

במרבית המקרים, ערפול המידע בבירורים הוא המניע לפניה לגרפולוג. לרוב, באים הפונים לברר את מה שלא הצליחו באופן המקובל, ואינם מסוגלים להכריע בלעדיו. אפשר להבין: מדובר בשאלה החשובה ביותר בחיים ובכל תחום שלהם!

מהעבודה במכון, ניכר שבזיווג שני, כמעט כולם מגיעים עם שני כתבי היד לבדיקה גרפולוגית. יש להניח שמי שנכווה ברותחין, זהיר עכשיו גם בפושרין. אבל אם כך, קשה להבין מה מדוע ייגרע חלקם של זיווג ראשון. מה שטוב לזיווג שני, מוצלח גם לזיווג ראשון...

שוב ושוב עולה השאלה מה היא מידת האמינות שיש לייחס לגרפולוגיה. זהו נושא רחב, שאנשי מקצוע עוסקים בו הרבה, ובכל רחבי תבל. לא נוכל להקיף אותו כאן, אבל בשורה האחרונה אפשר לומר, שאין תשובה חד משמעית: אמין/לא אמין.

 לנושאים שנחקרו רבות, אפשר לייחס אמינות גבוהה, ויש נושאים שהגרפולוגיה היא לא הכלי הטוב ביותר כדי לאבחן אותם. גרפולוג מנוסה ומיומן דיו, יכול לומר לקליינט באיזו רמת אמינות מדובר בכל תכונה או תיאור של הנבדק.

מכל מקום ברור שיש ביד הגרפולוגיה לתת תמונה שהאמינות שלה גבוהה, יסודית ומקיפה פי כמה מכל בירורי השידוכים והשמועות – אלו עם הבסיס ואלו שבלי. ולך תבדיל...

אין ספק שאחוז אי הדיוק שיכול להיות בדו"ח הגרפולוגי קטן בהרבה מאי הדיוק של השמועות, בדלי המידע, והמחמאות הריקות, שמתקבלים מבירור דרך אנשים.

בסופו של דבר, שום גרפולוג לא יכול לדעת מי הזיווג המיועד משמיא למי. הוא יודע מה פרופיל האישיות שלו ושלה, ויכול לשער איזו מערכת יחסים תיווצר בין שני אלה. ההחלטה נותרת בידי הקליינט, אלא שההחלטה נסמכת על הבנת האישיות של המדובר, ועל הבנת הגרפולוג בתבניות זוגיות.

המייל של עפרה הר כסף – kavnekuda1@gmail.com

תגיות:גרפולוגיהשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה