מעניין

מרגש: התינוקת נולדה במשקל מסכן חיים, אך ניצלה בזכות... שקית ניילון

מה הסיכוי שתינוקת קטנה שנולדה לפני הזמן ובמשקל מסכן חיים של 498 גרם - תצליח לשרוד בזכות... שקית ניילון? סיפורה של התינוקת שהוגדרה כנס רפואי, יגרום גם לכם להתרגש ולתת תודה לבורא עולם, על נפלאותיו אשר עשה 

תינוקת הנס בבית החולים (צילום: מתוך פייסבוק)תינוקת הנס בבית החולים (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

כששרון גרנט הייתה בהריון, הכל עבר בסדר עד לשבוע ה-28 - אז הודיעו לה הרופאים כי ישנו סיבוך כלשהו עם חבל הטבור והשליה, וכי הם מוכרחים לנתח אותה בניתוח קיסרי כדי להוציא את בתה התינוקת. בתה פיקסי שקלה אז 498 גרם בלבד, וזמן קצר לאחר שהגיחה לעולם, נלקחה התינוקת למחלקת טיפול נמרץ - שם נלחמו הרופאים על חייה. 

הזמן עבר ושרון ומשפחתה לא הבינו מה קורה. מה שלום התינוקת שלהם, ואיך זה שאיש לא מעדכן אותם במצבה?!

לימים התברר כי הרופאים היו חסרי אונים באותם רגעים שבהם פיקסי הגיחה לעולם, בעיקר משום שהציוד בחדר הפגים - לא התאים לגודלה המזערי של התינוקת, שגודלה היה פחות מכף יד של אדם מבוגר. "הם חשבו על כל הפתרונות האפשריים כדי לחמם את גופה של פיקסי, אבל אף פיתרון לא באמת עזר. הזמן היה מוגבל, והיו חייבים לעשות משהו", כתבה שרון בעמוד הפייסבוק שלה. 

 

השקית מחממת את גופם הקטון בצורה טובה יותר מאשר שמיכה

ואז הגה אחד העובדים בצוות הרפואי רעיון - שעם כל המוזרות שבו, מסתבר שהוא הרבה יותר נפוץ בקרב בתי חולים מסוימים בעולם ממה שאנחנו חושבים: אותו עובד לקח שקית ניילון ופשוט הניח את התינוקת בתוכה, ומאמר שהופיע בניו יורק טיימס זמן קצר לאחר מכן הראה כי מדובר בשיטה מדהימה שנהוגה מימים ימימה בתינוקות שנולדים בשלבים מוקדמים מדי.

לדברי הצוות הרפואי, השקית מחממת את גופם הקטון בצורה טובה יותר מאשר שמיכה, וזוהי שיטה שעוזרת לשמור על טמפרטורה יציבה לאורך זמן. "זה היה כל כך מוזר לראות את פיקסי שלי שוכבת בתוך שקית ניילון", אמרה שרון בראיונות שנעשו איתה מאוחר יותר. "אבל סמכתי על הרופאים שהם יודעים מה הם עושים".

18 ימים שכבה פיקסי בתוך שקית הניילון מבלי שאמה תורשה להתקרב אליה. "זאת הייתה סכנת חיים של ממש לגעת בה", הסבירה שרון. "אז רק עמדתי מהצד, הבטתי ונשאתי את תפילתי בשבילה". 

כעבור חודש שוחררה פיקסי מבית החולים כשהיא במצב יציב. "הרופאים הגדירו אותה, ואיך לא בעצם, 'נס רפואי'. היום היא בת שלוש, ילדה בריאה יחסית, למרות שהיא בכל זאת קטנה יותר מילדים אחרים בני גילה", סיכמה אמה. 

מנפלאות הבורא ממש.  

תגיות:תינוקותהצלהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה