חדשות בארץ

נתניהו: אנחנו שוללים מאויבינו את נשק המנהרות

ראש הממשלה סייר הבוקר עם שגרירים זרים בגזרת הצפון ותדרך אותם על מבצע "מגן צפוני" לחשיפת מנהרות החיזבאללה. הוא אמר כי ישראל תפעל ככל שיידרש: "כל מי שיתקוף אותנו - דמו בראשו. הפעולה הזו היא בתחילתה, אבל בסופה נשק המנהרות, שחיזבאללה השקיע בו כל כך הרבה – כבר לא יהיה קיים ולא יהיה אפקטיבי"

נתניהו בתדרוך לשגרירים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)נתניהו בתדרוך לשגרירים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, סייר הבוקר (חמישי) עם שגרירים זרים בגזרת הצפון, סמוך לכוחות צה"ל הפועלים לחשיפת מנהרות החיזבאללה ונטרולן. במהלך שהותם במקום, השגרירים קיבלו סקירה מפי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק וראש אג״ת, אמיר אבולעפיה, וכן ערכו סיור באזור המנהרה שנחשפה.

נתניהו עדכן את השגרירים בפרטי מבצע ״מגן צפוני״ ובכוונות שעשה החיזבאללה להשתמש במנהרות נגד ישראל. הוא הדגיש בפני השגרירים כי מנהרות חיזבאללה הן ביטוי אחד לתוקפנות האיראנית באזור, וביקש מהם לגנות את הפרת הריבונות הישראלית ולהצטרף לדרישה להטלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה.

״אנחנו שוללים מהאויבים שלנו את נשק המנהרות בשיטתיות ובנחישות", אמר נתניהו. "אנחנו עושים זאת גם לחמאס, גם לחיזבאללה, ואנחנו נפעל ככל שדרוש. כל מי שיתקוף אותנו – דמו בראשו. חיזבאללה יודע את זה וגם חמאס יודע את זה. הפעולה הזו היא בתחילתה, אבל בסופה נשק המנהרות, שחיזבאללה השקיע בו כל כך הרבה – כבר לא יהיה קיים ולא יהיה אפקטיבי".

ראש הממשלה הוסיף: "הציפייה של ישראל זה גינוי חד-משמעי של חיזבאללה, הטלת סנקציות נוספות על חיזבאללה, גינוי ודרישה מממשלת לבנון להפסיק את מתן האשראי שהיא נותנת לשימוש בשטחה להתקפות האלה על ישראל. כל זה יעלה בכינוס הקרוב של מועצת הביטחון לדרישתה של ישראל. זה צעד מדיני ודיפלומטי חשוב, שמשלים את המאמץ המבצעי ההנדסי שלנו לשלול מחיזבאללה ומאיראן את נשק המנהרות".

(וידיאו: לע"מ)

גורם מדיני בכיר אמר היום כי העיתוי לפתיחת מבצע "מגן צפוני" נקבע בשל החשש לדליפת פרטים: "היה דלף שראינו אותו ואמרנו שאם חיזבאללה ידע שאנחנו יודעים אז הם יאיצו את המאמצים לחטיפה. לא רצינו להגיע למצב שהם חודרים וחוטפים חייל או אזרח ואף אחד לא יודע מזה בכלל". הוא ציין כי החיזבאללה בנה מנהרות רחבות במטרה להעביר כוחות גדולים לשטח ישראל, "להיכנס למסעי הרג וחטיפה ולהשתלט על יישובים". לדבריו, "ארבע שנים אנחנו עוקבים אחרי פרויקט המנהרות בשקט מוחלט, עד שזה הבשיל גם מבחינה טכנולוגית".

הגורם הבכיר הזהיר כי קיימת אפשרות סבירה שצה"ל יצטרך לפעול בשטח לבנון. לדבריו, הזמנת השגרירים לסיור בצפון נועדה לייצר לגיטימציה מדינית לפעולות נוספות בהמשך, אם יהיה צורך בכך. הוא ציין כי המטרה כעת היא לבצע דה לגיטימציה לחיזבאללה: "אנחנו מכנסים את מועצת הביטחון בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא. נתחיל להפעיל את הלחץ שהפעלנו על חמאס – לא רק נגד נשק המנהרות אלא גם להבהיר שיש פה ארגון טרור שבא להרוג אזרחים".

הגורם המדיני התייחס גם למאמצים של ישראל לעצור את פרויקט דיוק הטילים של החיזבאללה: "איראן השקיעה המון בחיזבאללה בזרוע הקונבנציונלית בלבנון. יש להם 140-130 אלף טילים, רובם קצרי טווח – יש לנו מענה לזה. לפי התוכנית של נסראללה לפיתוח נשק מדויק, הם היו אמורים להיות היום כבר עם אלפי טילים מדויקים – בפועל יש להם עשרות בודדות, מפני ששיבשנו להם את זה ופגענו בהעברות. זה מביא להאטה משמעותית של תוכנית הדיוק שלהם".

עוד הבהיר הגורם הבכיר, כי במקביל לסיכול המנהרות, ישראל ממשיכה להתמקד במאבק באיראן: "האויב הגדול שלנו זו איראן. בזרוע הלא קונבציונלית אנחנו פועלים במשך שנים כדי לשלול את תוכנית הגרעין שלה". לדבריו, הפעילות הישראלית האינטנסיבית נגד הנוכחות האיראנית בסוריה הביאה לירידה של עשרות אחוזים בסדרי הכוחות של איראן בסוריה: "איראן מנסה להתבסס בסוריה ואנחנו פעלנו בעוצמה רבה. פעלנו נגד המיליציות האיראניות והפצצנו להם בסיסים. צה"ל הוא הצבא היחיד בעולם שנלחם נגד האיראנים. ההתבססות בסוריה נעצרה, התעכבה והידלדלה".

ובתוך כך, שגריר קטאר ברצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, יגיע הערב לעזה ועמו 15 מיליון דולר נוספים המיועדים לתשלום המשכורות לפקידי ממשל חמאס בעזה. ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר להעברה הצפויה של הכסף הקטארי. לדבריו, בעבר נכנס לרצועה כסף שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוא שפיקח עליו, אך "הוא בחר לחנוק את עזה והוא יצר את הבעיה". נתניהו ציין כי כעת מתנהל פיקוח הדוק יותר על הכסף: "כשהכסף בא מקטאר, אמרנו שאנחנו רוצים לפקח. רוצים את הכסף? אנחנו רוצים לקבל צילום, חתימה וטביעת אצבע. השליח הקטארי מעביר את הנתונים האלה בצורה מסודרת, וככה אנחנו יודעים לאן הולך הכסף".

תגיות:חיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה