חדשות בעולם

סמנכ"לית החברה הסינית וואווי נעצרה בקנדה, ארצות הברית דורשת את הסגרתה

בהודעה שנמסרה על ידי הרשויות בקנדה נאמר כי מנג וואנזו, בתו של מייסד ענקית התקשורת הסינית, נעצרה בעקבות בקשה הסגרת אמריקנית. היא חשודה במעורבות בהפרת הסנקציות האמריקניות שהוטלו על איראן

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הרשויות בקנדה הודיעו הלילה (חמישי) כי עצרו בתחילת החודש בוונקובר את סמנכ"לית הכספים של ענקית התקשורת הסינית וואווי (Huawei), מנג וואנזו. המעצר בוצע בעקבות בקשת הסגרה שהגיעה מארצות הברית.

מנג היא בתו של מייסד החברה, רן זנגפיי, ומכהנת גם כסגנית יו"ר הדירקטוריון. על פי דיווחים בארצות הברית, היא נעצרה בשל חשדות למעורבותה מטעם החברה בהפרת הסנקציות שהוטלו על איראן. השגרירות הסינית בקנדה פרסמה הודעה בה גינתה את המעצר ודרשה לשחרר את מנג באופן מיידי: "סין הגישה תלונה רשמית לארצות הברית ולקנדה ודוחקת בהן לתקן מיד את העוול ולהשיב את החופש האישי של מנג וואנזו", נאמר בהודעה. "אנחנו נעקוב מקרוב אחר התפתחות הנושא וננקוט את כל האמצעים להגן על זכויותיהם הלגיטימיות של האזרחים הסינים".

מנג נעצרה על ידי המשטרה הקנדית ב- 1 בדצמבר, כאשר נחתה בוונקובר בדרכה ליעד אחר. הבורסות באסיה הגיבו בירידות שערים חדות על ההודעה הקנדית. המעצר צפוי להחריף את המתח ביחסים בין ארצות הברית וסין, על רקע מלחמת הסחר והמכסים ביניהן, וזאת לאחר שבסוף השבוע האחרון דווקא הושגה רגיעה זמנית: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשו בבואנוס איירס, בשולי ועידת ה- G20. הם סיכמו 'להפסיק את האש' ולנהל בשלושת החודשים הקרובים משא ומתן מזורז על נקודות המחלוקת השונות. במסגרת ההסכמות, הקפיא הממשל האמריקני את כוונתו להעלות את המכסים על יבוא סיני. סין מצידה התחייבה לייבא מארצות הברית מוצרי חקלאות, תעשייה ואנרגיה, וכמו כן להפחית את המכסים על יבוא מכוניות אמריקניות. טראמפ הכריז לאחר מכן כי פגישתו עם שי הייתה "יוצאת דופן" וכי היחסים עם סין צעדו "צעד גדול קדימה"

דובר מטעם משרד המשפטים הקנדי הודיע כי הדיון בבקשת ההסגרה האמריקנית ייערך מחר. מטעם החברה הסינית, שהינה אחת מיצרניות הטלפונים הסלולריים הגדולות בעולם, נמסר כי היא "מקפידה על כל החוקים, לרבות הסנקציות על איראן" וכי לא ידוע לה על "כל עבירה מצידה של הגברת מנג".

החשדות נגד וואווי אינם חדשים. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כבר בחודש אפריל, מפי גורמים אמריקניים, כי נפתחה חקירה בארצות הברית בחשד שסיפקה מוצרים לאיראן ולמדינות נוספות שהוטלו עליהן סנקציות. בנוסף, הממשל האמריקני מחשיב מזה תקופה את החברה הסינית כסכנה לביטחון הלאומי של ארצות הברית, וזאת בשל קשריה עם הממשל הסיני. הוא אף הזהיר מפני שימוש במוצרי החברה, מחשש שהם משמשים לריגול, והגביל את פעילותה העסקית בארצות הברית.

תגיות:ארצות הבריתסיןמלחמת סחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה