חדשות בארץ

מהפך בעיר הכרמל: קליש רותם הדיחה את יהב

קליש רותם, שקיבלה 55 אחוזים מקולות הבוחרים, אמרה: "מה שקרה בחיפה היום עוד יילמד בספרי ההיסטוריה של הפוליטיקה בארץ"

חיפה, תמונת נוף (צילום: יניב נדב, פלאש 90)חיפה, תמונת נוף (צילום: יניב נדב, פלאש 90)
אא

עינת קליש רותם הדיחה הלילה את ראש העיר חיפה, יונה יהב, ברוב מהדהד. קליש רותם קיבלה 55 אחוזים מקולות הבוחרים, בעוד יהב נותר עם 37 אחוזים של תמיכה, ולאחר 15 שנות כהונה ילך הביתה.

הקמפיין של קליש רותם – שמועמדותה נפסלה בתחילה בשל פגם טכני – זכה לעידוד מורלי משמעותי כאשר בית המשפט העליון אישר לבסוף את ריצתה לראשות העיר. במדגמים של הימים האחרונים היא הובילה על פני יהב, המכהן כראש העיר השלישית בגודלה מזה 15 שנים. בתחילת השבוע היא חיזקה את סיכוייה לחולל מהפך כאשר דוד עציוני, מי שזכה למקום שלישי בסקרים, חתם עמה על הסכם והסיר את מועמדותו לראשות העיר והודיע על תמיכתו בה. קליש רותם – הנתמכת על ידי "המחנה הציוני" – זכתה גם לתמיכתה הפומבית של דגל התורה, וזאת על רקע תלונות לאפליה בוטה של יהב נגד החרדים.

עם התברר התבוסה הגדולה, נמסר מטעמו של יהב כי הוא מכבד את החלטת הבוחרים: "היה לי כבוד גדול להוביל את העיר היפה הזו. חיפה היא מפעל חיי, ואני מתפלל שהנהגת העיר החדשה תדע לשמר את מה שהושג פה ב- 15 השנים האחרונות". קליש, שבבחירות הקודמות ספגה כישלון צורב בהתמודדות מול יהב כשקיבלה 14 אחוזים בלבד, אמרה: "מה שקרה בחיפה היום עוד יילמד בספרי ההיסטוריה של הפוליטיקה בארץ".

תגיות:בחירותחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה