חדשות יהדות

חנוכיית הענק הוצבה בלב מנהטן

אלפי בני אדם יגיעו בימי החנוכה לשדרה החמישית בניו יורק כדי להשתתף בהדלקת נרות החנוכה המתבצעת בחנוכייה המתהדרת בתואר "החנוכייה הגבוהה בעולם": "הקהל העצום והאווירה המחשמלת מרגשים את כולם בכל שנה מחדש"

(צילום: איציק רויטמן)(צילום: איציק רויטמן)
אא

בשדרה החמישית בניו יורק הוצבה ביום שישי, שעות ספורות לפני כניסת השבת, החנוכייה המתהדרת בתואר "החנוכייה הגבוהה בעולם". המנורה הוצבה במקום מרכזי בעיר, ברחוב 59, על יד הסנטרל פארק במנהטן, קרוב למלון "פלאזה".

זו אחת החנוכיות הוותיקות של חב"ד בעולם – ההדלקה הראשונה בה נערכה לפני 41 שנים, בשנת תשל"ח.

החנוכייה עוצבה בשעתו על ידי האמן הבינלאומי יעקב אגם, והיא זכתה לאישורו האישי של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, שהורה לבנותה בגובה של 20 אמה. אגם סיפר כי הרבי מליובאוויטש "אהב את המנורה הזאת ובחר דווקא בה להיות הגדולה בעולם".

כלי תקשורת רבים הגיעו ביום שישי לסקר את הקמת החנוכייה, ובימי החנוכה יעבירו חלקם את הדלקת הנרות בשידור ישיר. את הנרות מדליק במהלך השנים הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד בארצות הברית, בשמן פתילה ואש, כשהוא מארח לצדו אישים שונים שמגיעים אל האירוע, ביניהם ראשי העיר של ניו יורק ובכירים נוספים. 

כדי להדליק את החנוכייה משתמשים בשלושה מנופים שמרימים את המדליקים. המנוף המרכזי מוביל למרכז המנורה כדי להדליק את ה"שמש" ושני המנופים עומדים מהצד ודרכם מגיעים לפסגת המנורה. פנסי זכוכית מיוחדים שומרים על האש שלא תכבה ברוח.

מעמדי ההדלקות בלב מנהטן, בהם נוטלים חלק אלפי בני אדם, גורמים לקידוש השם גדול בממדים בינלאומיים. הרב בוטמאן מעיד כי "הקהל העצום והאווירה המחשמלת מרגשים את כולם בכל שנה מחדש".

תגיות:חנוכייהמנהטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה