חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם פומפאו בבריסל, בחמאס ממשיכים לאיים על ישראל

בית משפט ברצועת עזה גזר עונש מוות על 6 תושבים שהורשעו בשיתוף פעולה עם ישראל, קטאר הודיעה על פרישתה מאופ"ק, והחללית "סויוז" המריאה בהצלחה לתחנת החלל הבינלאומית

אא

ביטחוני/מדיני

קטאר תעביר בימים הקרובים 15 מיליון דולר נוספים לרצועת עזה, לצורך תשלום המשכורות לפקידי ממשל חמאס בעזה. כזכור, תשלום ראשון הועבר בתחילת החודש שעבר בשלוש מזוודות אותן הכניס שגריר קטאר ברצועה, מוחמד אל-עמאדי. אימהות מעוטף עזה עתרו היום לבג"ץ בדרישה לעצור את העברת הכספים. "לא ייתכן שילדינו חוטפים טילים וממשלת ישראל מעניקה לחמאס 'דמי חנוכה'", אמרה מאיה אקרמן ביידר, אחת העותרות.

בחמאס, בינתיים, ממשיכים לאיים: בכיר הארגון פתחי חמאד אמר, בראיון לערוץ "אל-ג'זירה", כי השבוע הינו שבוע מכריע, וכי אם ישראל לא תעמוד בהבנות עליהן הוסכם – יתחדשו ההפגנות האלימות על הגדר, וכן יחודש שיגור בלוני ועפיפוני התבערה.

כ- 2,000 פלסטינים התפרעו בצפון רצועת עזה מול חוף זיקים, במסגרת ההפגנות השבועיות של המשט הימי. מקורות בעזה דיווחו על קרוב ל- 50 פצועים, 4 מתוכם מירי כדורים חיים של חיילי צה"ל.

בית משפט ברצועה דן היום שישה תושבים למוות, לאחר שהורשעו כי קיימו קשרים עם אנשי מודיעין ישראליים. 7 אנשים נוספים הורשעו אף הם בשיתוף פעולה עם ישראל, אך נדונו לעונשים קלים יותר.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את התביעה שהגיש הרופא העזתי, ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, בדרישה לקבל פיצויים ממשרד הביטחון. התביעה הוגשה בעקבות מותם של שלוש בנותיו ואחייניתו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בשנת 2008, לאחר שפגז של צה"ל פגע בשוגג בביתו. בית המשפט כתב בפסק הדין כי "יש להצטער צער רב על האסון, אולם זוהי תוצאת לוואי מצערת מאוד של מנהגם הנפשע של ארגוני הטרור להילחם בישראל מתוך אוכלוסייה אזרחית".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, המבקר באיטליה, אמר בראיון לעיתון האיטלקי "לה סטמפה" כי "ארצות הברית של טראמפ אינה יכולה להיות המתווך היחיד במזרח התיכון, היא כבר לא מספיקה על מנת להשיג שלום". אבו מאזן הוסיף כי הוא מאמין בדיאלוג ישיר עם ישראל, וכי ניסה לאחרונה את הערוץ של סולטנות עומאן ומקווה לסיוע מצד אירופה ורוסיה.

גורם בכיר בחיזבאללה מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בתקיפה שיוחסה לישראל ביום חמישי שעבר באזור אל-כיסווה, דרומית לדמשק, לא הותקפו יעדים איראניים או יעדים של ארגונו.

ראש הממשלה נחת הערב בבריסל והחל בפגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. בפגישה משתתפים מהצד הישראלי גם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי תת-אלוף אבי בלוט. הפגישה תעסוק בהתפתחויות המדיניות והביטחוניות באזור, ובין היתר תדון בדרכים לבלום את התוקפנות של איראן וגרורותיה בגזרת הצפון.

הממשלה אישרה סדרת מינויים חדשים בשירות החוץ. בין היתר, דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, מונה לשגריר בבריסל. וגם שגריר נוצרי ראשון בשירות החוץ – גורג' דיק מונה לשגריר באזרבייג'ן.

בארץ

מטוס מנהלים שהיה אמור לטוס מנתב"ג לטביליסי בירת גאורגיה חזר על עקבותיו במהלך הטיסה לאחר שאחד מצמיגיו התפוצץ. בנתב"ג הוכרז מצב חירום שתיים לקראת נחיתת החירום. המטוס, ועליו 7 בני אדם, נחת לבסוף בשלום.

סערה בוועדת הכלכלה של הכנסת: לדיון בוועדה בנושא חוק החלב הגיעו שרת המשפטים איילת שקד והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. כזכור, בתחילת החודש שעבר הודיעה שקד כי זילבר אינה רשאית יותר להגיע לדיוני הממשלה או הכנסת ולייצג בהם את עמדת הממשלה ומשרד המשפטים, וזאת בשל התבטאויות בעלות גוון פוליטי שהשמיעה בוועדת החינוך במסגרת הדיון על חוק "נאמנות בתרבות". שקד ביקשה למנוע היום את הופעתה של זילבר בוועדה וזכתה על כך לביקורת מצד חברי האופוזיציה. היא הבהירה כי אין לה אמון שזילבר תייצג את משרד המשפטים ולאחר מכן יצאה מאולם הדיונים. למרות דבריה של שקד, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל נתן לזילבר את רשות הדיבור בדיון.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהופיע באותה עת בוועדה לביקורת המדינה, הבהיר כי הוא ששלח את זילבר וכי היא מייצגת את עמדתו בדיון, ועל כן יש לאפשר לה להופיע בוועדה: "זהו חלק מהתפיסה של עצמאות מוסד היועץ", אמר.

בהופעתו בוועדה לביקורת המדינה, התייחס מנדלבליט להמלצה שהגישה אתמול המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו בתיק 4000. הוא אמר כי חומרי החקירה הגיעו אליו ביום חמישי שעבר, וכי הוא רואה חשיבות בקבלת החלטה מהירה בסוגיה, "אבל אם מצפים שיהיו החלטות בדבר הזה בלי לקבל את עמדת הפרקליטות המלווה ופרקליט המדינה – לא הייתם רוצים לחיות במדינה כזו". מנדלבליט ציין כי אם יוחלט על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה – "תתעורר השאלה האם הוא יכול להמשיך בתפקידו. זו שאלה משפטית לא פשוטה". 

בהתייחסו לסערת פסילת מינויו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אמר מנדלבליט כי הוא בוחן את הסוגיה. לדבריו, הממשלה יכולה לקבל החלטה שונה מזו של הוועדה, אבל נדיר מאוד שבג"ץ הופך החלטה של ועדה מייעצת. בהגיבו על הקריאות שהשמיעו שרים לבטל את הוועדה, הבהיר היועץ: "עמדתי היא שטוב שיש אותה ושהיא תישמר".

חברת "אלביט מערכות" הודיעה היום כי זכתה במכרז לאספקת מערכות מודיעין מוטסות מתקדמות למדינה באסיה פסיפיק, ששמה לא צוין. היקפו של החוזה - 112 מיליון דולר, והוא יבוצע במשך 6 שנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראש העיר ירושלים הנכנס, משה ליאון, ואיחל לו הצלחה בתפקידו.

(צילום: לע(צילום: לע

קשיש כבן 90 נפטר הערב ביישוב בשפלה כתוצאה מחנק מסופגניה. צוותי מד"א שלפו מקנה הנשימה שלו חתיכת בצק, אך לאחר החייאה נאלצו לקבוע את מותו.

פועל בשנות ה- 50 לחייו נפל מגובה של כ- 12 מטרים במפעל באזור התעשייה באשדוד, ונפצע באורח קשה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים אסותא בעיר כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית.

משרד הבריאות הודיע היום כי ביום חמישי שעבר (29 בנובמבר) שהה חולה חצבת בטבריה – בין השעות 21:00-20:00 בקניון Big Fashion Danilof, והחל מהשעה 21:00 במלון כינורות. המשרד ממליץ לכל מי ששהה במקומות אלה בזמנים המצוינים, ושאינו מחוסן בשתי מנות נגד חצבת, לפנות ללשכת הבריאות הקרובה ביותר למקום מגוריו על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון נגד חצבת.

בעולם

צרפת גינתה את ניסוי הטילים הבליסטיים שערכה איראן בסוף השבוע והגדירה אותו "פעולה פרובוקטיבית שמערערת את היציבות". דוברת מטעם משרד החוץ הצרפתי קראה לאיראן להפסיק מיידית את הניסויים בטילים בליסטיים שעשויים לשאת נשק גרעיני.

קטאר הודיעה על פרישתה מאופ"ק, ארגון המדינות המייצאות נפט, אליו הצטרפה בשנת 1961. הפרישה תיכנס לתוקף בינואר 2019. שר האנרגיה הקטארי, סעד בן שרידה אל-כעבי, אמר כי "ההחלטה לפרוש משקפת את רצונה של קטאר למקד את מאמציה בתוכניות לפתח ולהגביר את ייצור הגז הטבעי מ- 77 מיליון טונות לשנה ל- 110 מיליון טונות בשנים הבאות".

יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, הגיע אמש לביקור באלג'יריה, אך רשויות המדינה הודיעו כי הנשיא עבד אל-עזיז בוטפליקה לא ייפגש עמו – בשל מחלה.

הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הנלחמת נגד המורדים החות'ים בתימן הודיעה כי תאפשר לפנות 50 מורדים פצועים במטוס של האו"ם לטיפול רפואי בסולטנות עומאן. לדבריה, מדובר בצעד בונה אמון לקראת שיחות השלום בין הצדדים הצפויות להיפתח בקרוב בשבדיה במטרה להביא לסיום המלחמה. איראן הודיעה היום על תמיכתה בשיחות ועל נכונותה לסייע להצלחתן. כך נמסר בטלוויזיה האיראנית.

החללית הרוסית "סויוז" המריאה היום מקזחסטן לעבר תחנת החלל הבינלאומית, כחודשיים לאחר כישלונו של ניסיון שיגור קודם. על החללית שלושה אסטרונאוטים - מרוסיה, ארצות הברית וקנדה. הם ישהו שישה חודשים בתחנת החלל, ויבצעו ניסויים בתחומי הפיזיקה, הטכנולוגיה והביולוגיה.

תחזית מזג האוויר

הלילה יהיה מעונן חלקית. גשמים מקומיים צפויים להתחיל לרדת לקראת בוקר, בעיקר לאורך מישור החוף, וייתכנו סופות רעמים יחידות.

מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית, ותורגש ירידה בטמפרטורות. בצפון הארץ צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. במישור החוף ייתכן גשם מקומי.

ביום רביעי ירדו ממטרים מקומיים במישור החוף הצפוני. הטמפרטורות יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום חמישי ירדו גשמים מקומיים לפרקים ברוב אזורי הארץ, והם יתחזקו בהדרגה במהלך היום.

תגיות:אבו מאזןאיילת שקדאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה