חדשות בארץ

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את נתניהו בתיק 4000

המשטרה הודיעה כי סיימה את חקירת הפרשה, וכי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום נגד נתניהו ורעייתו שרה בחשד ללקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. ראש הממשלה הגיב כי להמלצת המשטרה אין מעמד משפטי: "לא היה כלום כי אין כלום"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

המשטרה הודיעה הבוקר (ראשון) כי היא ממליצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בחשד לכאורה לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

המלצת המשטרה מתייחסת לפרשה המכונה "תיק 4000", העוסק במערכת היחסים שהתפתחה לכאורה בין נתניהו לבין בעל השליטה בחברת "בזק" ובאתר "וואלה", שאול אלוביץ'. בתום חקירת הפרשה על ידי המשטרה והרשות לניירות ערך, טוענת המשטרה כי הראיות בתיק מצביעות על קיומה של "מערכת יחסים שוחדית" בין ראש הממשלה ומקורביו לבין אלוביץ'. על פי הטענה, נתניהו לקח שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים בכך שהתערב וקידם החלטות רגולטוריות שייטיבו עם אלוביץ' וקבוצת בזק, ובתמורה דרש – במישרין ובעקיפין – סיקור חיובי ואוהד באתר "וואלה" עבורו ועבור רעייתו שרה.

בהודעה שהוציאה המשטרה נאמר: "מממצאי החקירה עולה, כי בין השנים 2017-2012 ראש הממשלה ומקורביו התערבו באופן בוטה ומתמשך, ולעיתים אף יום יומי, בתכנים שפורסמו על ידי אתר החדשות 'וואלה', וכן ביקשו להשפיע על מינויים של נושאי משרה באתר (עורכים וכתבים), וזאת תוך כדי שימוש בקשרים שהיו להם עם שאול ואיריס אלוביץ'. התערבות ראש הממשלה ומקורביו בתכנים ובמינויי נושאי משרה באתר 'וואלה' נועדה לקדם את האינטרסים האישיים שלו, וזאת באמצעות פרסום כתבות ותמונות מחמיאות, הסרת תכנים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו וכדומה. עוד עלה מן הממצאים, כי בני הזוג אלוביץ' השפיעו על הפרסומים באתר 'וואלה', וזאת בעד החלטותיו הרגולטוריות של ראש הממשלה לטובת שאול אלוביץ' וקבוצת בזק, ומתוך רצון להמשיך ולקדם את האינטרסים העסקיים של קבוצת בזק בכלל, ובעל השליטה בה בפרט".

מנוסח ההודעה עולה כי "עם סיום החקירה, עמדת משטרת ישראל והרשות לניירות ערך היא, כי נתגבשה בתיק זה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות נגד המעורבים העיקריים בפרשה".

על פי המלצת המשטרה, נגד ראש הממשלה התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. נגד אשתו שרה התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד (בצוותא), מרמה והפרת אמונים (בצוותא), ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט.

מן העבר השני, נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' התגבשה – לדברי המשטרה – תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. שאול אלוביץ' מואשם גם בעבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

מעורבים נוספים בפרשה שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין בעבירות שונות הם עמיקם שורר, נושא משרה בכיר בחברת בזק; זאב רובינשטיין, איש עסקים המקורב למשפחות נתניהו ואלוביץ' המכהן כסגן יו"ר הבונדס; סטלה הנדלר, מנכ"לית חברת בזק; ואור אלוביץ', בנם של בני הזוג אלוביץ'. נגד יאיר נתניהו, בנם של בנימין ושרה נתניהו, לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות, והוא לא יועמד לדין בפרשה. גם נגד אלי קמיר ועו"ד איתן צפריר לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות.

בתגובה להמלצות המשטרה מסר נתניהו: "המלצות המשטרה לגביי ולגבי רעייתי לא מפתיעות איש, וכן לא העיתוי השקוף של פרסומן. המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות. להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור". נתניהו הוסיף כי הוא בטוח ש"גם במקרה זה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה – שלא היה כלום כי אין כלום".

עורך דינו של אלוביץ', ז'ק חן, מסר את התגובה הבאה: "מזה זמן רב שהמשטרה בהדלפותיה הכינה אותנו להמלצה זו. מדובר באטריות מחוממות ואין חדש תחת השמש. מר אלוביץ' עומד על טענתו שהוא לא עבר כל עבירה".

תגיות:משטרת ישראלתיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה