חדשות בארץ

נציג הציבור החרדי בראשון לציון: לא יוצב בעיר עץ אשוח

היוזמה הפרטית להצבת עץ אשוח ברחבת העירייה או במדרחוב רוטשילד עלתה בשבוע שעבר וחוללה סערה ציבורית. שמואל ג'מיל, חבר מועצת עיר, המייצג את הציבור החרדי: "מדובר ביוזמה חמורה שלא תצא לפועל. אנחנו רוצים לשמור על הסטאטוס קוו, לא לעורר מחלוקת בתוך הציבור"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ויכוח סוער ברשת התחולל בשבוע שעבר סביב הניסיון לקדם יוזמה הפרטית להציב עץ אשוח ברחבת עיריית ראשון לציון או במדרחוב רוטשילד, לטובת קהילת עולי מדינות ברית המועצות שחוגגים את הנוביגוד (חג לציון המעבר של השנה האזרחית). חבר מועצת העיר, ג'מיל שמואל, מבהיר השבוע: "לא היינו נותנים ליוזמה כזאת לצאת לפועל. מלבד הציבור החרדי בעיר - שמבחינתו יוזמה כזאת בוודאי מפריעה -  יש ציבור מסורתי שגם לו זה צורם ומפריע לראות סממן של עבודה זרה במרחב הציבורי. לכל יהודי דבר כזה מפריע – זה דבר בסיסי. עם כל הכבוד, אנחנו חיים במדינה יהודית ופה נחגוג ונציין את החגים שלנו".

כשהיוזמה עלתה פנה שמואל לראש העירייה, רז קינסטליך, וביקש ממנו שלא לאפשר להפר את הסטאטוס קוו: "ראש העירייה נענה לבקשה שלנו. אין עניין להתסיס קונפליקטים בין המגזרים השונים. ראש העירייה היה קשוב לנו, והבטיח שהעץ לא יוצב". שמואל מבהיר: "אנחנו לא אומרים לאף אחד מה לעשות במרחב הפרטי שלו. מי שרוצה לחגוג בביתו – שיחגוג. לנו אין עניין להתערב ולומר אנשים איך לחיות. עם זאת, בתוך העיר אנחנו רוצים לשמור על השקט והשלום. למה לעורר מהומה בפרהסיה? ומי שמשתמש בטיעון שמודבר בחג אזרחי ולא בחג שקשור לנצרות – בוחר להעלים עין, כי זה לא נכון. הטיעון הזה לא מקובל עלינו".

שמואל מוסיף: "אנשים טוענים שבמדינות זרות מאפשרים ליהודים לחגוג את חנוכה ולשים חנוכייה במרחב הציבורי. אני דוחה את הטיעון הזה, ומה גם שההיסטוריה שלנו מלמדת שכבר היו גזרות כאלה, זה לא חדש. עכשיו נמשיך לקדם את ענייניו של הציבור החרדי בעיר".   

הצבת עץ חג אשוח היא מנהג נוצרי המתקיים על ידי נוצרים בכל רחבי העולם לקראת "חג" המולד. כבר שנים רבות שניטשים ויכוחים מרים סביב הסוגיה, ובמקומות ציבוריים שונים הוא מהווה סלע מחלוקת. רק בשנה שעברה עוררה זעם החלטת עיריית ירושלים לחלק עצי אשוח לתושבי העיר הנוצרים. לפני כשנתיים הוציאה הרבנות הראשית בירושלים הנחייה, לפיה אין להציב עץ אשוח בבתי מלון בעיר.

תגיות:ראשון לציוןעץ אשוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה