סיפורים אישיים

מרגש: הילדים שלכם נהנים מהצגת חנוכה? תגידו תודה, יש ילדים שלא יכולים

את הפוסט המרגש הבא כתבה ריעות לוי מרמלה, ואחרי שתקראו אותו - אנחנו בטוחים שזה יזיז בכם איזה מיתר בלב, אותו מיתר שאחראי על הרגישות לסבלו של האחר ולאופן שבו הוא חווה חוויות שעבורכם הן 'רגילות' וטריוויאליות

איתן מיכאל המתוק ואביו, במעמד הדלקת החנוכיה (צילום: מתוך פייסבוק)איתן מיכאל המתוק ואביו, במעמד הדלקת החנוכיה (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

את הפוסט המרגש הבא כתבה ריעות לוי מרמלה, ואחרי שתקראו אותו - אנחנו בטוחים שזה יזיז בכם איזה מיתר בלב, אותו מיתר שאחראי על הרגישות לסבלו של האחר ולאופן שבו הוא חווה חוויות שעבורכם הן 'רגילות' וטריוויאליות. 

"רכשתם כרטיסים לחמזמר לילדים? איך אתם מדמיינים את הקהל? האנרגיות? ילדים והורים מאושרים, מחיאות כפיים בקצב של השירים, מצטרפים בשירה לזמרים, שמח. אנרגיות מטורפות. כולם מחויכים ולא רוצים שההצגה תסתיים".

אבל, 

וכאן מבקשת לוי להפנות את תשומת ליבם של קוראי הפוסט אל איתן מיכאל שלה, ילד נכה כבן חמש שהובא להצגה לכבוד חנוכה. 

"יש הצגות לילדים שהקהל הוא אחר, והכנתי את עצמי שזה לא יהיה קל. אבל זה היה קשה, ועוד יותר שהבן המתוק שלי גם בקהל. עגלות נכים, סדים, ראשים נופלים, קולות מוזרים, תנועות לא רצוניות, ילדים ישנים או בוהים בתקרה, ילדים הנשענים על הליכונים, פרצופים מעוותים וילד מתוק אחד שמאוד שמח שאמא שלו הגיעה, אך רוב ההצגה היה שקוע בעולם משלו".

ומה עם השירים? אליהם הילדים לא הצטרפו, כי הם לא מסוגלים לדבר. "הם לא קמים על רגליהם, כי חלקם משותקים או לא יציבים. הם לא מוחאים כפייים - כי הם לא מצליחים. ידיהן רפויות בצידי גופם, הם לא מקבלים את הפקודה מהמוח להביא את הידיים קדימה ולמחוא כף. אבל הם צופים בהצגה, רוצים להרגיש 'נורמלים'. נשמות ענקיות הכלואות בגוף פגוע".

ממשיכה לוי ומתארת את הרגשות שגאו בה באותם רגעים, רגשות המבקשים להעביר מסר נוקב להורים באשר הם: "אני יושבת שם וזועקת בלבי. הורים יקרים, תעריכו את מה שיש לכם. תגידו תודה יום יום על ילדים בריאים, צאו איתם להצגות, תיהנו איתם, תעניקו להם, תקשיבו להם. תרקדו איתם. ב"ה שהם מדברים, מזיזים את גופם, מחבקים ויוצרים איתכם קשר עין. הבן שלי לצערי מנותק, מציץ אלינו מדי פעם מעולמו. כמה הייתי רוצה שייהנה מההצגה, שישיר את השירים, שיתלהב, ישמח, ובסוף יחבק אותי ויגיד - 'אמא, תודה שבאת איתי'.

"אז עד שחלומי יתגשם, לפחות אזכה שאתם תודו על בריאות ילדיכם ואני על ילדיי הנוספים הבריאים. חג חנוכה שמח והרבה אור לכולנו", סיימה לוי הגיבורה. 

תגיות:הצגהאםילדיםפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה