סיפורים אישיים

יעקב שוואקי חושף את הנס שאירע לו בילדותו: "לא אשכח את זה לעולם"

מיוחד לחנוכה: יעקב שוואקי חושף נס שאירע לו בילדותו, והשפיע בצורה משמעותית על המשך הקריירה שלו ואפילו על חינוך ילדיו

אא

הזמר יעקב שוואקי הצליח לרגש לאחרונה אלפים, כאשר חשף נס שאירע לו בילדותו, ומוסיף להשפיע עליו גם היום. "אני לא חושב שסיפרתי אותו למישהו עד היום", פתח ואמר, בחשיפה מיוחדת לרגל חג החנוכה. 

שוואקי סיפר כי היה זה כשהיה כבן שמונה, כשנסע לחופשת קיץ בצרפת - בה שהה לחודשים ספורים יחד עם משפחתו. "שיחקתי עם הילדים המקומיים, למדתי קצת צרפתית, ויום אחד רכבנו בחוץ על האופניים. אני לא אשכח את היום הזה לעולם. ישבתי על האופניים ודיברתי עם חבר, כשפתאום ילד אחר - לא זוכר אם יהודי או לא, נכנס בי עם האופניים שלו, ודחף אותי לתוך סמטה חשוכה מתחת לבניין דירות גדול".

לדבריו, לא ברור איך זה קרה אך הוא מצא עצמו לפתע רוכב במהירות רבה בירידה מסוכנת. "ניסיתי לבלום, והבלמים לא מגיבים. אני מתגלגל יותר ויותר מהר לתוך חושך גמור, והמחשבות שלי רצות עם הגלגלים. החיים שלי יכולים להסתיים תוך כמה שניות...".

ממשיך שוואקי ומשחזר את רגעי האימה, ואמר כי בתור ילד - הרגיש שהוא לא רוצה למות. "אני רוצה לחיות כי אני רוצה להגדיל את שמך בעולם, אבל ברור שאתה לא חושב ככה כילד בן שמונה, אז פשוט אמרתי לו שאהיה ילד טוב ואז... בום! התנגשתי עם הראש לתוך הקיר".

 

"ברוך השם, אחרי כמה חודשים של ניתוחים, תפרים והחלמה - יצאתי מזה"

את הדברים המרגשים חשף שוואקי לראשונה בראיון במגזין הבינלאומי HAMIZRACHI שם סיפר כי הדבר הבא שהוא זוכר זה בית החולים שאליו הגיע. הוא פתח את הראש ואיבד המון דם, וכשהאמבולנס הגיע הוא אמר לאחותו ש"זה היה ממש עניין של זמן, והעובדה שהוא הובא בזמן - הצילה את חייו. "ברוך השם, אחרי כמה חודשים של ניתוחים, תפרים והחלמה - יצאתי מזה", הוא משחזר כיום בשמחה. 

זמן קצר לאחר מכן החליט שהוא רוצה לשיר להשם, כדי להודות לו על החיים שקיבל במתנה - וכך היה. איך האירוע הזה השפיע על המשך הקריירה שלו, וכיצד זה קשור לחינוך דורות ההמשך? "אני ממש מרגיש שהאירוע הזה מינף אותי והעניק משמעות מיוחדת לקריירה שלי", הוא אומר ומוסיף: "הברכה העיקרית שאני נותן היום לילדים שלי היא שיעשו דברים שהשם יהיה גאה בהם.

"כל מה שלא תעשה בעולם, שאנשים יסתכלו עליך ויגידו: 'אני רוצה להיות כמותו, ולתת נחת להשם. כילד אתה לא מבין את זה, אבל אני חושב שהמסר היה שהקב"ה רוצה שתיהנה מהחיים, אבל בו זמנית הוא רוצה שתבין שהחיים קצרים ותעריך כל יום - כי כל יום, כל שניה, כל נשימה - הם נס".

תגיות:יעקב שוואקינסחשיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה