שאלון יהדות

פיני חדד: "אם יום אחד ארצה להתקרב יותר – לא אשאל אף אחד"

בראיון ראשון לאתר הידברות מספר הזמר פיני חדד על השיחה מילדותו אותה לא ישכח לעולם, הטבילה הלילית המרגשת במקווה האר"י, וההשגחה הפרטית אותה חש בסבב הופעות חובק עולם

  • כ"א כסלו התשע"ט
פיני חדדפיני חדד
אא

נעים להכיר

"פיני חדד, 51, נשוי ואב לשניים, מתגורר בשער אפרים, זמר, כותב ומלחין".

ניצוץ של נוסטלגיה

"כשהייתי ילד קטן, באחד הימים ישבתי לדבר עם אישה מבוגרת שגרה במושב בו גדלתי. אני כבר לא זוכר למה, אבל זוכר היטב שדיברנו. אחרי כמה דקות של שיחה היא שאלה אותי מה ארצה להיות כשאהיה גדול.

"לא הייתי צריך לחשוב הרבה, ומיד אמרתי לה שאני רוצה להיות זמר. ידעתי שלא קל להצליח בתחום הזה, אבל אותה אישה אמרה לי: 'אתה תוכל להגיע לאן שתרצה, אם תהיה עקבי לגבי זה ותאמין שאתה מסוגל. ככה  תגיע מאוד רחוק'. עברו המון שנים מאז, אני לא זוכר שום דבר נוסף מהשיחה הזו, אבל המשפט הזה משפיע עלי עד היום".

ניצוץ של יהדות

"האמונה בה' היא דבר מאוד חזק אצלי. אני בן אדם מאמין, ותמיד הייתי. במובן הפרקטי של עשיית המצוות, אני לא מקפיד על הכל. אבל יש דברים שמאוד חשובים לי. כל ליל שבת אנחנו עושים קידוש כמו שצריך, חוגגים חגים, ואני גם מניח תפילין. הנחת תפילין פשוט עושה לי טוב לנשמה ומנקה אותי. אני גם רואה שהיא מביאה לחיי דברים טובים, כמו שפע בפרנסה וכו'. כשאני מניח תפילין אני מתפלל לקב"ה על הדברים החשובים בחיי, ואלה רגעים יקרים עבורי.

"אני אמנם לא מגיע ממשפחה דתית, אבל בהחלט הייתה מסורת. מעבר לכך, קיבלנו חינוך מאוד טוב של עזרה לזולת ודרך ארץ. אני לגמרי מאמין שמי שעושה טוב גם יזכה לטוב, ואם יום אחד ארצה להתקרב יותר, אני לא אשאל אף אחד ופשוט אעשה את זה".

ניצוץ של השראה

"באופן כללי אני מאוד מעריך אנשים דתיים ויש כמה רבנים שאני מתייעץ איתם על הדברים החשובים בחיי. אחד מהם הוא הרב נתנאל שריקי, אותו זכיתי להכיר".

ניצוץ של עשייה

"מעבר לכך שיש לי שירים שהקב"ה מוזכר בהם, אני מנסה לערב את ה' ואת המצוות בדברים שקשורים לקריירה שלי. למשל, לפני ארבע שנים הופעתי בקרית שמונה, ואחרי ההופעה נסעתי לצפת לטבול בקבר האר"י. אני נוהג לטבול במקוואות שטבלו בהם צדיקים. זו תחושה אדירה.

"כבר היה אחרי 12 בלילה, חורף, בצפון הקפוא, ולא היו לי מגבת ובגדים להחלפה, אבל לא רציתי לוותר על הטבילה בשום אופן. הגעתי למקווה, טבלתי במים הקפואים, ומשם הלכתי לקבר האר"י שנמצא בקרבת מקום. תקפו אותי כאבי אוזניים חזקים, והיה לי מאוד מאוד קר, אז קראתי כמה פרקי תהילים, התפללתי קצת, ונסעתי הביתה".

ניצוץ של מצווה

"אני מחובר לכל המצוות, אבל הכי מחובר למצוות הצדקה. אם בן אדם מושיט אלי יד אני לעולם לא אחזיר אותה ריקה".

ניצוץ של לימוד

"יש מקום שבו חברים שלי ואני יושבים ולועסים גת. חלק מהחברים שלי דתיים כמובן, חבר'ה שלמדו לא מעט תורה, ולפעמים הם מתחילים לומר דברי תורה כשאנחנו יושבים. אני מאוד מאוד נהנה מזה".

ניצוץ של התעוררות

"לפני עשר שנים יצאתי לסיבוב הופעות בניו יורק, קנדה, מיאמי ולוס אנג'לס, עם ליאור נרקיס ונתי לוי. נחתנו בניו יורק, וכולם קיבלו את המזוודות שלהם חוץ ממני. הזמן עובר, ועובר, עד שהבנו שהמזוודה לא תגיע, ועזבנו את השדה.

"היו לי במזוודה דברים חשובים, לנסיעה וגם באופן כללי, אבל כבר חשבתי שאיבדתי אותה לתמיד. בעקבות כך קניתי בניו יורק הכל מא' עד ת'. הכל כולל הכל. יום לפני שחזרנו לארץ הודיעו לי שמצאו את המזוודה בטורקיה, ושהיא בדרך אלי, לארצות הברית. ביום האחרון שלנו שם קיבלתי אותה, ומאוד שמחתי. ממש הרגשתי השגחה פרטית. ה' תמיד קשוב אלינו, אבל לפעמים פשוט רואים את זה מול העיניים. וזו ההרגשה הכי נעימה בעולם".

תגיות:ניצוצותפיני חדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה