הפסקת הריון

מהפרשת חלה – להריון בעייתי – לחיים של תורה ומצוות

הפרשת חלה הובילה את אורלי להריון הרביעי שלה. הניסיונות העצומים שעברה במהלכו – הובילו אותה להתחזקות של ממש. סיפור מפעים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אספר לך על הניסיון הכי גדול שהיה לי בחיים, ניסיון שבזכותו התעצמתי והתחזקתי", אומרת לי אורלי סהר כשאני מתקשרת לראיין אותה. הסיפור שלה באמת עוצמתי כל כך, שהחלטתי לא להתערב. אני מביאה לכם אותו ממש במילים שלה.

"הסיפור שלי התחיל לפני 15 שנה, כשהתחלתי תהליך של תשובה. פגשתי את הרבנית שושנה מלול כשהלכתי להפרשת חלה שהיא ערכה. היא הסבירה מה זה, וכאן התחילה ההתעוררות שלי. בשלב מסוים של האירוע היא חילקה נטלות, ואני הייתי הראשונה שהרימה את היד לקחת אחת. באותו זמן לא ידעתי אפילו שצריך ליטל ידיים בבוקר!

"היו לי אז 3 בנים, ולא חשבתי על עוד הריון. אבל אחרי הפעם הראשונה, הלכתי הרבה להפרשות חלה של הרבנית מלול, ואחרי תקופה – פתאום רציתי עוד ילד.

"לא היה לי פשוט כל כך להיכנס להריון. הייתי אז בת 38 וחצי, אבל בסופו של דבר, ב"ה, נקלטתי. ואז התחיל מחול השדים סביבי. כבר בתחילת ההיריון אמרו לי שיש לי עורק טבורי בודד, במקום וריד ושני עורקים שאמורים להיות. עשיתי בדיקת שקיפות עורפית והלכתי לרופא בכיר פרטי, שאמר לי שהתוצאות מעידות על מומים בעובר. החלטתי לקבל על עצמי משהו, לבריאותו של העובר שלי. עדיין לא התלבשתי בצניעות באותו זמן, הייתי עם שיער פזור וכו, והחלטתי לקבל כמה קבלות. לקחתי על עצמי חצאית, וגם כמה קבלות לקראת שמירת שבת, כמו לא לנסוע ולא לצפות בטלוויזיה. חיפשתי רב שאוכל להתייעץ איתו. לאחר חיפוש קצת שמעתי על הרב דוד בצרי, והתייעצתי איתו. הוא אמר לי שכמו שהקבה נותן לנו איברים בזוגות – שתי עיניים, שתי אוזניים וכו' כדי שאם אחד מהם ייפגע – יישאר השני לתפקד, כך יקרה הדבר גם עם העורק הטבורי, ואנו נתגבר ויהיה טוב. יצאתי מהפגישה איתו מחוזקת יותר.

"הגעתי לשלב של סקירת מערכות. הלכתי להיבדק אצל ד"ר נג'ארי בהדסה עין כרם, והוא אמר שהבדיקה תקינה.

"המשכתי את ההיריון ובחודש הששי התחלתי להרגיש לא טוב. הגעתי לקופת החולים כדי להיבדק, ושם עשו לי אולטרסאונד ומוניטור. לפתע ראיתי שהטכנאית מתעכבת, ואז קוראת לרופא, ואז שניהם מתעכבים ובודקים. נבהלתי, ושאלתי אותם: 'מה יש לכם להגיד לי?'. הם ענו לי שחדרי המוח של העובר לא תקינים – החדר הימני תקין, אך השמאלי גדול מידי. הרופא אמר מיד שנצטרך ועדה להפסקת הריון.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"התקשרתי מהמרפאה באופן מידי להדסה עין כרם. לבית החולים יש שירות של חיבור ישיר לרופא, כך שתוך זמן קצר יצרתי קשר ישיר עם ד"ר נג'ארי. השעה כבר היתה 5 וחצי אחרי הצהריים, והוא בקש ממני לשלוח לו בפקס את תוצאות הבדיקה, ומכיוון שהוא כבר היה בדרכו החוצה מבית החולים – הוא אמר שיסתכל על הפקס למחרת בבוקר, ויתקשר אלי.

"כל הלילה ישבתי והתפללתי. קראתי ספר תהילים שלם. ב-7 בבוקר קבלתי את שיחת הטלפון שחיכיתי לה מד"ר נג'ארי, שאמר לי לבוא לביה"ח. נסעתי יחד עם בעלי לבית החולים, וכל הדרך הכחשתי את המצב שהייתי בו. הרגעתי את בעלי ואמרתי לו שהוא בוודאי יראה את הבדיקות ויגיד שהכל בסדר...

"כשהגענו, ד"ר נג'ארי חזר שוב על האולטרסאונד, וראה אותו ממצא כמו הרופא בקופת החולים. הוא אמר שהשילוב של העורק הטבורי הבודד יחד עם חדרי המוח הבעייתיים מצביע בצורה ברורה על מום משמעותי אצל התינוק, ושברור שהעובר ייוולד עם איזשהו פיגור. הוא הסביר לי את הנושא בצורה מלאה, הראה לי את כל הסטטיסטיקות. אין סיכוי שהעובר יהיה בריא.

הוא בקש ממני שאעשה כל מיני בדיקות. עדיין הייתי בשלב שבו אפשר לבצע בדיקת מי שפיר, אז הוא המליץ שאבצע אותה, וגם בקש שאעשה בדיקות דם. הוא שלח אותי גם לעשות MRI לעובר.

"ישבתי שם, ומצאתי בעצמי פתאום כוחות שלא ידעתי שיש לי. אמרתי לו: 'תקשיב, ד"ר נג'ארי. אמנם אני אולי לא נראית לך כל כך דתייה, אבל הרופא האמתי שלי – זה בורא עולם. אני מאמינה רק בו, ואני מאמינה שהעובר שיש לי בבטן יצא בריא'.

"לא הסכמתי לעשות בדיקת מי שפיר. הסכמתי לעשות MRI ולהתייעץ עם ד"ר ברגר, אבל לא שום דבר אחר.

"למחרת ב-7 בבוקר, שוב טלפון מד"ר נג'ארי. ה-MRI הראה סטייה עוד יותר גדולה בחדרי המוח מאשר מה שנראה היה באולטרסאונד. כמובן, MRI מדויק יותר, ולכן המצב חמור עוד יותר ממה שחשבו. זה לא עניין אותי כבר. ידעתי שאני לא מתכוונת לעשות הפלה, ופשוט המשכתי להאמין בה'. אפילו ד"ר נג'ארי, שהוא רופא חרדי, שאל אותי מאיפה אני שואבת את הכוחות... זו היתה ממש תקופה שבה התחברתי לבורא עולם, והאמנתי שהכל יהיה בסדר.

"מקופת החולים בקשו שאגיע לוועדה להפסקת הריון. הודעתי להם שאני לא מעוניינת בזה. גם בהדסה עין כרם, לשם הייתי אמורה להגיע כדי ללדת, החתימו אותי על המון טפסים, בהם הצהרתי שאני יודעת שהעובר עלול להיות עם מום, ושלא אתבע את בית החולים.

"במהלך ההיריון, לא סיפרתי את הסיפור הזה לאף אחד, אפילו לא לאנשים שהכי קרובים אלי. לא רציתי שיהיה מסביבי לחץ, רציתי להיות עם עצמי ועם בורא עולם. בעלי היה לחוץ מאד, אבל אני המשכתי להרגיע אותו. בינתיים התייעצנו גם עם ד"ר ברגר, וגם הוא אמר שהסטטיסטיקות לגבי העובר שלנו לא טובות. יש סיכוי קלוש מאד שהבעיה תהיה קטנה, כמו בעיה של קשב וריכוז, אבל רוב הסיכויים שהפיגור יהיה גדול הרבה יותר.

"בשעה טובה הגעתי לחודש תשיעי. הלכתי לרב בצרי וקבלתי את ברכתו. קבלתי גם המון עידוד מהרבנית שושנה מלול, שאמרה לי לכתוב על דף שאני מתחייבת אחרי הלידה לעמוד ולקרוא נשמת כל חי בפני שיעור תורה, ולספר את מה שעברתי – ובעז"ה אראה ישועות.

"הלידה הקודמת שלי היתה בניתוח קיסרי, וגם הפעם הזמנתי תור לניתוח. בא' בחשוון, שבוע לפני התאריך של הניתוח, הלכתי לטבול במקווה, ובאותו ערב עשיתי גם הפרשת חלה במטבח שלי, יחד עם עוד חברה, והתפללתי. באותו לילה התחילו צירים... לפני שנסעתי לבית החולים הלכתי שוב לרב בצרי, שברך אותי שוב וגם בקש לעשות לי פדיון נפש. ומשם נסעתי להדסה עין כרם. הוחלט לנתח אותי מיד.

"התינוק נולד, אבל לא שמעתי בכי. כל הזמן המשכתי להתפלל, ואז הסבירו לי שהוא נולד עם חבל הטבור כרוך מסביב לצוואר. ברגע ששחררו אותו – הוא התחיל לבכות. הסתכלתי עליו, וראיתי שהוא נראה נורמלי לגמרי. אמרתי 'מזמור לתודה', והייתי מאושרת".

* * *

"נולד לי תינוק עם חדר מוח גדול יותר. זה פשוט, הוא צריך ללמוד הרבה משניות, וגמרא, וקבלה. הוא תינוק מדהים. זכיתי, והרב בצרי היה הסנדק שלו. קראתי לו דוד רזיאל. אחרי הלידה עשיתי התבודדות, ושאלתי את ה' איך לקרוא לצדיק הזה. לאורך כל ההיריון חשבתי על משה רבנו, אבל אחרי הלידה פתאום חשבתי דווקא על דוד המלך. ויחד עם השם דוד, הגיע הסוד שנשאיתי איתי לאורך כל ההיריון. רזיאל.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"אחרי הלידה בקשו שאקח אותו לכל מיני בדיקות. הבדיקות הראו שבאמת חדר אחד במוח גדול יותר, אבל אפילו לא המשכתי לעקוב אחרי זה. לא היה צורך, כי הוא התפתח, דבר, הלך, עשה הכל כמו שצריך. במקום בדיקות, בדקתי עם עצמי מה אני לוקחת על עצמי 'קרבן' בשביל הילד הזה, בשביל להודות עליו. אחרי הלידה שלו, קבלתי על עצמי כיסוי ראש – זו היתה הקבלה הכי קשה בשבילי. אבל זה היה שווה הכל.

"דוד רזיאל הוא ילד מדהים. חכם מאד. יש לו בעיות של קשב וריכוז הוא קצת היפראקטיבי. הוא גם הילד הראשון שלי שלומד בתלמוד תורה.

"הרב בצרי אמר לי שבזכות ההתחזקות שלי בטלתי גזרות קשות בשמים. מה שמלווה אותי מאז ועד היום הוא הפסוק 'קרוב ה' לכל קוראיו' – הקרבה לה' מלווה אותי.
"הניסיון הזה שינה לנו את החיים. התחזקתי מאד, ואחרי גם בעלי. היום, כשאני מסתכלת לאחור, אני לא יודעת אם הייתי מתעצמת כל כך באמונה אם לא הניסיון הזה. כן היו לי ניסיונות בעבר, אבל זה ממש העצים וחיזק אותי".

ולחשוב שהכל התחיל מחוג בית קטן עם הפרשת חלה...

להזמנת מיטב הרבניות לערבי הפרשת חלה ללא עלות חייגו 073-2221290

* * *

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. 

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפרשת חלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה