הסברה ישראלית

"מוציא אותי מדעתי שמכפישים את העם היהודי": על מה שרה זועבי נלחמת הפעם?

בקרוב יוצאת שרה זועבי בסדרת הרצאות בשם 'נגד הזרם', ובהן תמשיך בהסברה הישראלית שהיא עושה מזה כמה שנים תוך סיכון חייה וחיי משפחתה. ""מפריע לי שמכפישים את העם היהודי, זה מוציא אותי מדעתי. קשרתי את גורלי עם המדינה, ועם העם שחיבק אותי ונתן לי כבוד"

אא

היום כבר אין כמעט מי שלא שמע על שרה זועבי, המוסלמית מצפון הארץ ששמה חייה בכפיה למען הסברה ישראלית, ולא מפחדת מאף אחד ומשום דבר - נוכח הצורך להגיד את מה שבוער בה. 

רבים מאיתנו זוכרים את הסרטון הראשון שלה שהופץ ונחשף לעיני מיליוני צופים בארץ ובעולם - מתוכם אלפי מוסלמים שראו במו עיניהם כיצד היא נכנסת עם בורקה (כיסוי הראש המסורתי של המוסלמיות) למקום הכי רגיש עבור היהודים, הכותל, מבלי שאף לא אחד יאסור אותה על כך - כפי שקרה במדינות רבות באירופה בהן נאסרה הבורקה מבחינת חוקית. 

הסרטון זכה לעשרות אלפי תגובות שהביאו את זועבי לקדמת הבמה, ועזרו לה לקבל את האומץ לבוא ולומר את כל האמת שהיא חווה כמוסלמית בארץ יהודית - אמת שרחוקה אלפי שנות אור, ממה שמנסים להציג פעילים אנטי-ישראלים למיניהם. 

"זוהי מדינה שוות זכויות לכל אזרחיה, וכערבייה מוסלמית ישראלית - יש לי בה חופש דת, פולחן ולבוש. ישראל שומרת על כל הדתות, למרות שכל העולם מנסה להכפיש את שמה - ואני בתור ערבייה מוסלמית שחיה בתוך העם היהודי, רוצה להראות שזה לא ככה. אני מאמינה בזכותו של העם היהודי שתהיה לו מדינה בארץ הקודש", אומרת זועבי בראיון שחושף את כל צדדיה הרבגוניים, לכתבת אילנה שטוטלנד ממעריב. 

 

"קשרתי את גורלי עם המדינה, ועם העם שחיבק אותי ונתן לי כבוד"  

בקרוב מתעתדת זועבי לספר את סיפורה בסדרת הרצאות מיוחדת שנקראת 'נגד הזרם', ובה תספר בין היתר על המקום שממנו היא מגיעה ("בית ערבי מסורתי שבו לימדו אותי לאהוב ולכבד בני אדם באשר הם"), ועל החוויה האישית שלה שאותה היא רואה כעין עדות לעולם כולו ("ומה יותר טוב מעדות של ערבייה מוסלמית?").

על השאלה מה מניע אותה ללכת כנגד הזרם ולהיות 'לא כמו כולם' במחיר של סיכון חייה, השיבה זועבי כי היא מרגישה שהיא שליחה שהולכת אחר האמת שבתוכה. "מפריע לי שמכפישים את העם היהודי, זה מוציא אותי מדעתי. נשארו לי חברים מוסלמים בודדים, הרוב התרחקו. קשה לי מאוד עם זה, אבל האמת שלי מחזקת אותי. אני קשרתי את גורלי עם המדינה, ועם העם שחיבק אותי ונתן לי כבוד".

דעותיה קיצוניות ומשקפות אמת אחרת לחלוטין ממה שפעילים אנטי-ישראלים מנסים לשקף דרך מראות שקריים על מדיניות ישראל בעזה למשל, אבל את זועבי אי אפשר להזיז מעמדתה - למרות שיש הרבה שרוצים בכך. מה הפלא אפוא שמגזין The Algemeiner דירג אותה בין 100 האנשים בעולם, שהשפיעו לטובה על חיי העם היהודי?

עכשיו נסו גם אתם למצוא את ההבדלים שבינה לבין ח"כ חנין זועבי - שהיא קרובת משפחתה. לדברי זועבי, בשל עמדתה הנוקבת שעומדת בסתירה גמורה לעמדה של רוב קרוביה - "חלק מהמשפחה נידו אותי, חלק לא דיברו איתי ויש גם כמה שמצדיקים את מה שאני אומרת אבל פוחדים להגיד את זה בגלוי".

 

"די, אני לא יכולה לשתוק יותר"

מאז שהחלה בעשייתה למען ישראל סובלת זועבי מלא מעט סנקציות שליליות נגדה, שכללו לא פעם גם מכות מערבים, איומים על חייה וקללות. אלא שמה שנותן לה את הכוח להמשיך למרות הכל זה התגובות מן העבר השני של המתרס, אותן היא מקבלת מהעם היהודי ש"מחבק אותי ותומך בי נפשית", היא אומרת. 

ובתוך כך, תתפלאו לשמוע, יש גם מי ש'מתחזק' מדבריה ועובר מהצד השונא והמנוגד - לצד המחבק והתומך. "הרבה ערבים אמרו לי שהשפעתי עליהם לטובה ושיניתי את דעתם. נכון שזה לא קל לשחות נגד הזרם והמחיר יקר מכל הבחינות - אבל אני הולכת עם האמת שלי. טוב לי במדינת ישראל ובשלטון היהודי, ואני לא רוצה שלטון ערבי. תראי מה קורה במדינות ערב - טבח, סבל. אין מה להשוות בין אישה שחיה במדינת ישראל לאישה שחיה במדינת ערב או אפילו בשטחים. איפה שיש שלטון ערבי יש אפליה, סבל ואי כבוד לאישה. אני טוב לי בין היהודים".

למי שלא יודע נספר שלזועבי מצטרף גם בנה שמשרת כיום בצה"ל, ובזמן חטיפת שלושת הנערים - גיל-עד שעאר, יעקב-נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל הי"ד - פרסם ברשתות החברתיות סרטון שיוצא נגד החוטפים, ומכפיש את המעשה האכזרי שלהם. "מאז הסרטון הפכנו לנרדפים במגזר, ונאלצנו להבריח את הבן הזה לחו"ל. שילמנו מחיר יקר, ומאותו רגע אמרתי: 'די, אני לא יכולה לשתוק יותר'", מסכמת זועבי. 

לכתבות נוספות של שרה זועבי:

שרה זועבי: 'אני ערביה, ציונית גאה. היתה שמועה שהתגיירתי"

שרה זועבי: "ישראל אמנם סובלת מטרור, אך לא מוותרת על הערכים שלה"

שרה זועבי בנאום תמיכה מרגש: "אני הזרקור להאיר את האמת על העם היהודי"

תגיות:שרה זועביהסברה ישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה