כתבות מגזין

כבוד: אביתר בנאי זכה בפרס מפעל חיים בז’אנר המוזיקה היהודית

כבוד: אביתר בנאי זכה בפרס מפעל חיים בז'אנר המוזיקה היהודית לשנת תשע"ח. שר החינוך שהעניק את הפרס לו ולעוד 11 יוצרים אמר כי "הפרס מהווה רוח גבית אדירה לעשייה הזו. התרבות היהודית היא נשמת אפנו, מאחדת ומייחדת אותנו כעם"

אביתר בנאי במעמד קבלת הפרס (צילום: לע"מ)אביתר בנאי במעמד קבלת הפרס (צילום: לע"מ)
אא

במסגרת טקס הענקת פרסי תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך, קיבל אמש (ג') היוצר המוערך אביתר בנאי פרס מפעל חיים לתרבות היהודית,לשנת תשע"ח. 

שר החינוך נפתלי בנט שעומד בראש היוזמה לזכרו של אורבך ז"ל - העניק את הפרס לבנאי ולעוד 11 אמנים ויוצרים ששמם הולך לפניהם בז'אנר המוזיקה והתרבות היהודית, ביניהם היוצר נאור כרמי (צמאה), הבמאית טלי אברהמי, האמנית ציפי מזרחי והסופרים אמונה אלון ויורם טהרלב. 

מטרת הפרס לדברי בנט היא להוקיר יוצרים אשר תרומתם לעולם התרבות היהודית היא משמעותית, וכן לעודד את המשך היצירה בשלל התחומים. "המון שנים היצירה היהודית והיוצרים לא קיבלו במה ראויה בישראל, והפרס בעצם מהווה רוח גבית אדירה לעשייה הזו. התרבות היהודית היא נשמת אפנו, מאחדת ומייחדת אותנו כעם. כל אחד מן העומדים על הבמה הוא יוצר ייחודי שבעשייתו פתח צוהר ליהדות מרתקת, ולפסיפס תרבותי עשיר", דברי שר החינוך. 

הועדה שהחליטה על הענקת הפרסים ציינה כי אביתר ראוי לפרס לא רק בשל היותו אמן, אלא אף "איש רוח וצייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, אל מרתפי הנפש - וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק, תנועה וחיים".

תגיות:אביתר בנאיפרסמוזיקה יהודיתמפעל חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה