כתבות מגזין

הרב ארז משה דורון בראיון מיוחד אחרי אירוע הלב: "אחרי הצנתור הבנתי את חומרת המצב"

תפילות, קריאת תהילים, גל חיזוק ותובנות מהודקות במיוחד – זו התוצאה של אירוע הלב שחווה הרב ארז משה דורון. "הרופא המטפל הסביר לי שאם הייתי מגיע באיחור של חצי שעה - הייתי כנראה מגיע לעולם אחר", מספר הרב בראיון מיוחד לאתר הידברות

הרב ארז משה דורוןהרב ארז משה דורון
אא

"אני מודה לקב"ה על הניסים והחסדים", אומר השבוע הרב ארז משה דורון, כארבעה שבועות אחרי אירוע הלב שעבר, שבעקבותיו אושפז בבית החולים 'קפלן' במחלקת טיפול נמרץ. בראיון מיוחד לאתר 'הידברות' מספר הרב ארז משה דורון על אירוע הלב שעבר, "לא הבנתי את חומרת העניין", הוא משתף, "זה מסוג המצבים שמערכת ההדחקה פועלת ביתר שאת, אתה לא ממש יכול לקלוט מה קורה לך. כל  המערכת מתגייסת כדי להמשיך לחיות, וב"ה מאחר שאני רגיל להתפלל, זה מה שעשיתי. זה מצב הישרדותי שהיה מלווה בתפילה. אחרי שעברתי צינתור הבנתי את חומרת המצב - הרופא המטפל הסביר לי שאם הייתי מגיע באיחור של חצי שעה - הייתי כנראה מגיע לעולם אחר. אני מודה להשם על החיים שנתן לי, ומאחל לעצמי להמשיך לעשות מה שאני עושה - לעודד ולחזק ולשמח יהודים".

הרב ארז משה דורון, אחד מרבניה המובילים והמוכרים של חסידות ברסלב, נולד לפני 56 שנים וגדל בחיפה. הוא חזר בתשובה במהלך שירותו הצבאי, ומשהתוודע לתורתו של רבי נחמן מברסלב, החל ללמד את סיפורי המעשיות כמשל לנפש האדם. לימים, הוא השפיע על חזרתם בתשובה של יובל ונועה דיין, וכן העיתונאי צבי יחזקאלי. במרוצת השנים הוא הוציא לאור 17 ספרים בנושא התמודדות עם משברים, עבודת השם ועבודת הנפש, ואלה תורגמו לכמה שפות. ספרו "לוחמי התמורות – קורות המלחמה האחרונה" הוא ספר פנטזיה, שעורר עניין בקרב מפיקים מהוליווד. למרות שהוא אחד מרבני ברסלב המובילים המשפיעים, הרב ארז משה דורון לא יצר סביבו קהילה או עדת תלמידים הומוגנית, ולמעשה מאזיניו מגיעים מכל גווני הקשת וכל סוגי האוכלוסיות. 

 

"לא חיכיתי להתקף לב כדי לקחת את עצמי ברצינות"

עם היוודע שהרב ארז משה דורון עבר אירוע לב, מכריו ותלמידיו הביעו דאגה, והחלו להתפלל לשלומו. לאחר שהתאושש פנה לציבור, ואמר שמה שישמח אותו זה התחזקות בהתבודדות, שמירת מצוות והתחזקות בקבלות שונות. "הרבה אנשים טובים התפללו להחלמתי", הוא אומר השבוע, "הרגשתי שזה משנה את התמונה ועוזר. זה מחמם את הלב לראות את עם ישראל מגויס ואכפתי. הדבר שהכי שימח אותי הוא, שהייתה לי אפשרות לתרגם את מה שעובר עליי להשפעה על אחרים, להתחזק בקיום מצוות ותפילה. ברוך השם שהגל הפרטי שעבר עליי, הביא גלים של תפילות, תהילים וזכויות. שימח אותי מאוד לדעת שגם מזה יכול להיות קירוב וחיזוק". הרב ארז  משה דורון חזר לפעילות בארגון שהוא עומד בראשו, 'אור פנימי ברסלב', ממשיך לתת שיעורים, לעבוד על ספר חדש שעדיין לא יצא לאור, ולעסוק בייעוץ אישי וזוגי.  

בעקבות המקרה שעבר, הוא החליט להקדיש שיעור בו נתן מענה לשאלות ולתהיות שהגיעו אליו מצד מכריו. "זה עורר אצל אנשים סימני שאלה ויצר בלבולים, והחלטתי להתייחס לזה. כשהייתי מאושפז בטיפול נמרץ היו לי כמה ימים לשבת ולחשוב ולעשות חשבון נפש, ושיתפתי אנשים בתובנות שלי. זה לא היה חשבון נפש מהצד של היצר הרע, כלומר חשבון נפש נוקשה והיסטרי, אלא יותר חשיבה, התבוננות והחלטות לקבל על עצמי שינויים בהתאם ליכולותיי. אני לא מאמין בשינויים קיצוניים, מהקצה אל הקצה, אלא בתהליך הדרגתי שמתאים לנפש. אין ספק שהחיים מקבלים פרופורציה אחרת, אבל לא חיכיתי להתקף לב כדי לקחת את עצמי ברצינות, גם לפני כן השתדלתי לחיות מתוך מחשבה והתבוננות – אבל אירוע כזה גורם לך לעשות פוקוס על החיים. החוויה העיקרית שלי היא הכרת תודה להשם ששמר עליי והציל אותי".

אחת התובנות שהתחדדו והתבהרו לרב ארז משה דורון היא שהחיים לא מובנים מאליהם, "מקרה כזה מחדד בעוצמה גדולה ומעמיקה יותר תובנות שהגעתי אליהם כבר לפני כן. אחת מהן היא ששום דבר לא מובן מאליו, לא החיים ולא הבריאות. גם לפני כן הייתי בעבודה להודות להשם, אבל עכשיו זה קיבל יותר נפח והתחזק. כל דבר קטן הוא יקר. כל רגע של חיים. כל הזדמנות לגמול חסד, להתמודד עם היצר הרע, להאמין בשם, לבחור בטוב. מגיע רגע שהכול נגמר, ואתה אף פעם לא יכול לדעת מתי זה יקרה. כל עוד אנחנו כאן, זה רווח עצום שאפשר להרוויח. היצר הרע רוצה להסתיר את זה, להשכיח את זה, אבל כשהקדוש ברוך הוא פתאום מטלטל את החיים אתה רואה כמה הכול שברירי בעצם. כמובן, גם את זה היצר הרע רוצה להפוך לעצבות ולחרדות כמו: 'מה יקרה לי, ומה שווה מה שאני עושה'. אבל האמת היא בדיוק להיפך, יקרה לי מה שירצה הבורא וזה תמיד יהיה הכי טוב ונכון בשבילי. ומה שווה מה שאני עושה? המון".

הרב ארז משה דורון ממשיך: "הגעתי לעוד תובנה - כמה עם ישראל קדוש וטוב. בבית החולים, אנשים שלא הכרתי התעניינו בשלומי בשיא האיכפתיות. לא בגלל שהכירו אותי, אלא בגלל שהיינו יחד, אחים לצרה. כל אחד מתגלה בכל מעלתו, איך שהוא רוצה את הכי טוב בשביל השני ומאחל לו רק את כל הטוב שבעולם. זה עם ישראל האמיתי, מעבר למסכות ולדברים הלא נעימים שאנחנו נתקלים בהם לפעמים". 

בימים אלה הרב משה דורון מוסר שיעורים, חלק דרך האינטרנט וחלק פרונטאליים (בימי ראשון בירושלים). שיעוריו עולים לרשת, הוא מוציא דיסקים של שיעוריו, עוסק בייעוץ אישי וזוגי, ועובד על כמה ספרים במקביל, "אני כותב מחדש את הספר 'לב העולם אתה' ומקווה להוציא אותו לאור בקרוב. אני עובד כמה שנים על ספר חדש 'התכלית של הכול זה אושר גדול', ועל דברים נוספים".

מה המסר העיקרי שלך, ולמי הוא מיועד?

"פעם חשבתי שיש קהל יעד מסוים כזה או אחר שמתחזק מהדברים של רבי נחמן. עם הזמן והניסיון, הבנתי שכולם עוברים מצוקות וקשיים בצורות כאלה ואחרות. בהתבסס על תורת רבי נחמן, המסר שלי לכל יהודי באשר הוא, רחוק או קרוב - אתה טוב ואתה לא לבד, וגם הטעיות שלך לא סותרות את זה. זה הבסיס והדבר המרכזי של כל מה שאני אומר. אני רואה שלא משנה כמה פעמים זה ייאמר, אנשים צריכים לשמוע שוב ושוב שהם לא לבד, מוקפים באהבה של הקדוש ברוך הוא שכל כל אוהב אותנו ורוצה בטובתנו, ואפשר לפנות אליו תמיד".

תגיות:הרב ארז משה דורוןאירוע הלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה