חדשות בעולם

מרגש: נבנה בשנית בית הכנסת הראשון שנשרף בליל הבדולח

סגירת מעגל מרגשת בקלינינגרד שברוסיה: בית הכנסת ששרפו הנאצים לפני שמונים שנה ב'ליל הבדולח' - נבנה בשנית, במעמד מרגש ומלא הוד. ומה אמר על כך רבה של רוסיה?

אא

סגירת מעגל מרגשת בקלינינגרד שברוסיה: בית הכנסת ששרפו הנאצים לפני שמונים שנה ב'ליל הבדולח' - נבנה בשנית, במעמד מרגש ומלא הוד. 

מדובר בעיר שנחשבת למובלעת רוסית בין פולין לליטא, ובאותם ימים היא נשלטה על ידי הגרמנים ושמה היה 'קניגסברג'. הקהילה היהודית בקניסברג דאז הייתה קהילה ענפה ומשופעת ברבנים חשובים, וכשהנאצים פלשו אליה בליל הבדולח המפורסם - בית הכנסת הזה היה הראשון שהם החריבו. רבים מזהים את קניסברג עם אבי תנועת המוסר רבי ישראל סלנטר - שהתגורר בה בערוב ימיו ובה אף נטמן. 

בטקס המרגש השתתפו מספר ניצולי שואה שהיו עדים לזוועות באותו ליל בדולח, והתרגשו שבעתיים לראות בבנייתו המחודשת. הרב לאזאר, רבה של רוסיה שנכח במעמד המרגש, אמר כי העובדה שבניין כה היסטורי חזר לתפקד מעידה כי "הדור החדש מוכן להחיות את תהילת אבותיהם ואת תפארת הקהילה, וזהו הניצחון האמיתי על הנאצים". 

בסיום דבריו הודה הרב לכל התורמים שאפשרו את השחזור ההיסטורי של בית הכנסת, והודיע על פעילות נרחבת שתיערך בו בקרוב - הכוללת שיעורי תורה, תפילות, ופעילות רוחנית לנוער ומבוגרים כאחד. 

 

 

תגיות:רוסיהחידושליל הבדולחשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה