חדשות בארץ

צה"ל יהרוס את בית המחבל שרצח את ארי פולד הי"ד

משפחתו של המחבל, תושב הכפר יטא שמדרום לחברון, קיבלה הודעה על הכוונה להרוס את ביתה

ארי פולד הי"דארי פולד הי"ד
אא

צה"ל הודיע הלילה (שלישי) למשפחתו של המחבל שרצח לפני כחודשיים את ארי פולד הי"ד על הכוונה להרוס בקרוב את הדירה בה התגורר. כך מסר דובר צה"ל. הדירה ממוקמת בקומה השלישית בבניין בן 3 קומות. משפחת המחבל תוכל לערער על ההחלטה עד ה- 2 בדצמבר.

פולד, בן 45 ואב לארבעה, התגורר באפרת שבגוש עציון. המחבל – חליל ג'בארין, תושב הכפר יטא שמדרום לחברון – הגיע ב- 16 בספטמבר סמוך לכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש, כשהוא חמוש בסכין. הוא התנפל על פולד ודקר אותו בגבו. למרות פציעתו הקשה, פולד רדף אחרי המחבל וירה לעברו כדי לנטרלו, ולאחר מכן התמוטט. אזרחים נוספים שהיו במקום ירו אף הם לעבר המחבל, שנפצע באורח בינוני. פולד פונה במצב אנוש לבית החולים "שערי צדק", שם נפטר מפצעיו.

נגד המחבל הוגש בחודש שעבר כתב אישום, המייחס לו עבירה של גרימת מוות בכוונה – עבירה המקבילה לעבירת רצח בישראל – וכן עבירות נוספות. עם הגשת כתב האישום, הוארך מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

ובתוך כך, הפרקליטות הצבאית מתכוונת לערער על זיכויו של המחבל ממדוח יוסף מוחמד עמרו מעבירת הרצח של אליאב גלמן הי"ד. כך דיווחה הבוקר כרמל דנגור ברשת ב'. המחבל – בן 26, תושב הכפר דורה בהר חברון – הגיע ב- 24 בפברואר 2016 לטרמפיאדה בצומת גוש עציון והניף סכין לעבר החיילים שהיו בצומת. משלא נענה לקריאותיהם לעצור, הם פתחו לעברו באש. גלמן בן ה- 30 - תושב היישוב כרמי צור ורב סרן במילואים שהיה באותה העת במקום - שלף את אקדחו, הסתער לעבר המחבל וירה לכיוונו. למרבה הטרגדיה, גלמן נפגע מירי תועה של אחד החיילים, ונפטר לאחר מכן מפצעיו. הוא הותיר אחריו אשה בהריון ושני ילדים. השופטים הכריעו ברוב קולות להרשיע את המחבל בעבירת הריגה, אך טענו שלא ניתן לקבוע בוודאות כי הוא הגיע לצומת במטרה לרצוח, ולכן החליטו לזכותו מעבירת הרצח.

במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון ביהודה ושומרון 18 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

בנוסף, במהלך סריקות של כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל למציאת אמצעי לחימה בכפר עיזריה שבמרחב החטמ״ר "בנימין", תפסו הלוחמים נשק מסוג קלצ'ניקוב וחלקים של אמצעי לחימה. בפעילות של כוחות הביטחון במרחב העיר ג'נין, נתפסו כספי טרור בשווי של עשרות אלפי שקלים.

שלושה חשודים השליכו אמש בקבוקי תבערה לעבר כוח מג"ב באזור א-ראם שבעוטף ירושלים. ממשטרת ישראל נמסר כי הלוחמים עצרו את אחד החשודים ותפסו 2 בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש. החשוד, קטין תושב חברון, נעצר והועבר לחקירה.

תגיות:צה"לאליאב גלמןארי פולד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה