בדיקות הריון

בעיות רפואיות בעובר: האם חייבים לעשות הפלה?

כל כך רצית את התינוק הזה, האם תשקלי כל כך מהר לאבד אותו? והאם בדיקה בעייתית בהריון מצביעה בהכרח על בעיה בתינוק?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חיכית להריון הזה. כל כך רצית אותו, והנה, סוף סוף הוא הגיע. אז איך זה שאת מוצאת את עצמך לפתע שוקלת בכל הרצינות אפשרות של הפסקת הריון?

כאשר אישה מגלה כי היא בהריון, היא ממהרת לגשת אל הרופא על מנת לבצע בדיקות ראשוניות. לאורך ההריון, היא עוברת מספר בדיקות בסיסיות, ובאפשרותה לבצע בדיקות נוספות, מעמיקות יותר. המטרה של כל הבדיקות הללו – לוודא שהעובר הגדל ברחם גדל בצורה תקינה, וכי הוא בריא ושלם.

בדרך כלל, התוצאות מרגיעות. העובר גדל היטב, איבריו מתפתחים וההריון מתקדם כצפוי. אולם ישנם לא מעט מקרים שבהם בבדיקה אחת או יותר מתגלים ממצאים לא שגרתיים, אשר מעלים את החשד שלעובר ישנו מום כלשהו. מתסמונת דאון ועד מומים לבביים או בעיות התפתחותיות, הבדיקות כיום יכולות לזהות סוגים שונים של בעיות רפואיות אצל העובר. בחלק מן המקרים מדובר בבעיות שניתן לטפל בהן, לעיתים עוד בזמן ההריון, ובמקרים אחרים מיד לאחר הלידה. במקרים אחרים, מדובר בבעיות שאינן בנות תיקון. אך במרבית המקרים, מדובר בחשש לבעיות, ותו לא.

נשים רבות אשר מקבלות אבחנות בעייתיות בזמן ההריון, נבהלות מן התוצאות, ושוקלות לבצע הפסקת הריון פרטית. הן עושות זאת משום שהן חוששות ממצב שבו התינוק שייוולד להן לא יהיה בריא. הן אינן רוצות להביא לעולם ילד שיסבול, או חוששות מן העול הכבד של טיפול בילד בעל מום. כל ועדה להפסקת הריון מקבלת פניות רבות של נשים שמעוניינות לבצע הפלה של עובר שהבדיקות מראות כי ייתכן שאינו בריא.

עם זאת, חשוב לזכור שכאמור, לעיתים קרובות הבדיקות במהלך ההריון אינן מדויקות. חלק מן הבדיקות הן בדיקות סקר, כלומר הן מזהות סיכון למום, אך לא את הבעיה עצמה. בדיקות אחרות אינן מדויקות, ומקרים רבים מתועדים שבהם בעיה רפואית ש"התגלתה" במהלך ההריון – התבררה כטעות בפענוח, כאשר נולד תינוק בריא.

מחלקת אמ"א של הידברות שמה לעצמה למנוע הפלות מיותרות. אם את שוקלת לבצע גרידה או הפלה באמצעות כדור משום שבדיקות ההריון אינן תקינות, המחלקה תוכל להפנות אותך לרופאים מומחים, כמו גם לרבנים איתם תוכלי להתייעץ. גם תינוק בעל מום או בעיה רפואית הוא נשמה שנשלחה אליך משמים, אל תמהרי לאבד אותה. עם הרבה תפילות וסייעתא דשמיא גם את יכולה לעבור את ההריון בשלווה ובשמחה, וללדת תינוק בריא שימלא את ביתך בשמחה.

 

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il

תגיות:הפלותרפואההפלהתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה