הפסקת הריון

מתי מאשרים הפסקת הריון?

ועדה להפסקת הריון עשויה לאשר ביצוע של הפלה. אך האם שקלת באמת את כל ההשלכות? מחלקת אמ"א כאן בשבילך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשים רבות אשר מוצאות את עצמן בהריון לא רצוי, פונות לוועדה להפסקת הריון על מנת לקבל אישור לבצע הפלה.

ועדה להפסקת הריון קיימת במספר רב של בתי חולים ושל מרפאות כירורגיות ברחבי הארץ, ולמעשה, כל אישה יכולה לפנות לכל אחת מן הוועדות הללו, בלי קשר לאזור שבו היא מתגוררת או לנתונים אחרים.

על פי החוק בארץ, ועדה להפסקת הריון מאשרת ביצוע של הפלה פרטית במספר מקרים, כמו למשל הריון מתחת לגיל 18, הריון שארע כתוצאה מתקיפה וכדומה, הריון שבו לעובר ישנה בעיה רפואית, וכן הלאה. אישה אשר מקבלת את אישור הוועדה, יכולה לפנות לבית חולים על מנת לבצע הפסקת הריון בכדורים, או גרידה, בהתאם לשלב ההריון שבו היא נמצאת ולנתונים הספציפיים שלה. במקרים רבים נשים מגיעות לביצוע הפלה בחודש הראשון, ולעומת זאת נשים רבות מגיעות למצב זה דווקא בשלב מתקדם של ההריון, בעקבות גילויים בעייתיים בבדיקות ההריון.

כל הסיבות שבשלן מאשרות הוועדות ביצוע של הפסקת הריון נשמעות כסיבות הגיוניות ומשמעותיות. אפשר בהחלט להבין אישה שנקלעת למצבים מסוג זה, ואינה מעוניינת ללדת את העובר שברחמה. אך עם זאת, נשים רבות מתקדמות לשביל של הפלה בלי לחשוב יותר מידי על ההשלכות הקיימות לכך. אובדן של עובר, יצור חי שגדל בתוכך, הוא אובדן לכל דבר. נשים רבות שעברו הפלה – ואפילו הפלה טבעית, לא כל שכן הפלה יזומה – מדווחות לאחר מכן על תחושות קשות מאד. אובדן, עצב ואבל, אשמה, בושה, חרדה ואפילו דיכאון. עד כדי כך, שהתופעה של דיכאון לאחר הפלה נפוצה אפילו יותר מן התופעה המוכרת של דיכאון לאחר לידה!

נשים רבות מוצאות את עצמן בפרשת דרכים. מצד אחד, הן מתקשות לקבל את הרעיון של תינוק חדש – אם בגלל נסיבות סביבתיות, אם בגלל קשיים כלכליים ואם בגלל מצוקה אחרת כלשהי. מצד שני, הן אינן רוצות לאבד את היצור הזה, שהוא חלק מהן באופן ממשי ביותר. מה עושים במצב כזה?

מחלקת אמ"א של הידברות – "אמא מצילה אותי" – מציעה לכל אישה בפרשת דרכים שכזו תמיכה וסיוע. המחלקה מציעה תמיכה נפשית, ייעוץ מקצועי רפואי והלכתי, תמיכה סביבתית וגם סיוע כלכלי, על מנת שכל אישה תוכל להגיע להחלטה הנכונה, לשמור על התינוק שעתיד להיוולד לה, ולגדל אותו בסופו של דבר בשמחה ובשלווה. המתנדבות במחלקת אמ"א שמו לעצמן למטרה למנוע הפלות שמתרחשות בגלל מצוקה כלכלית, או בגלל כל סיבה אחרת שניתנת לפתרון במאמץ פשוט. מאות תינוקות כבר נולדו בזכות המחלקה, ואמותיהם מודות למתנדבות המסורות שליוו אותן, ועדיין מלוות אותן, ללא הפסקה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים? אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקת הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מיילkalina@htv.co.il

תגיות:רפואההפלהמחלקת אמ"אהפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה