חדשות בארץ

היסטוריה: נשיא צ’אד יגיע היום לביקור רשמי בישראל

אידריס דבי ינחת היום בנתב"ג לביקור ראשון מסוגו של נשיא צ'אד בארץ מאז קום המדינה. המדינה המוסלמית, הנמצאת במרכז יבשת אפריקה, ניתקה את היחסים עם ישראל בשנת 1972

נשיא צ’אד, אידריס דבי (צילום: שאטרסטוק)נשיא צ’אד, אידריס דבי (צילום: שאטרסטוק)
אא

פריצת דרך דיפלומטית: נשיא צ'אד, אידריס דבי, יגיע היום (ראשון) לביקור היסטורי בישראל. לשכת ראש הממשלה אישרה לפני שעה קלה את הדיווחים על כך בתקשורת בצ'אד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל בעוד מספר שעות את פניו של דבי בלשכתו בירושלים. השניים יערכו תחילה פגישה בארבע עיניים, ולאחריה ימסרו הצהרות לתקשורת. בשש בערב ייפגש דבי עם נשיא המדינה רובי ריבלין. נתניהו והאורח מצ'אד ייפגשו שוב במסגרת ארוחת ערב.

צ'אד - מדינה מוסלמית השוכנת במרכז יבשת אפריקה - ניתקה את היחסים עם ישראל בשנת 1972 בשל לחצים שהפעילו עליה מנהיגיהן של מדינות מוסלמיות, ביניהם שליט לוב דאז, מועמר קדאפי. בשנים האחרונות התקיימו בין שתי המדינות מגעים דיפלומטיים חשאיים מאחורי הקלעים. בין היתר, בעבר דווח כי דורי גולד - שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד החוץ - ביקר לפני כשנתיים בצ'אד ונפגש עם הנשיא דבי. בימים האחרונים הושגה פריצת דרך במגעים החשאיים, והם הבשילו כעת לביקור המתוכנן להתחיל היום. בשלב זה לא מדובר עדיין על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין צ'אד וישראל, אם כי צעד זה מרחף כל העת באוויר.

ראש הממשלה נתניהו מסר: "זוהי פריצת דרך מדינית נוספת. מדובר בביקור היסטורי וחשוב שמגיע על רקע המאמצים שהובלנו. אני מברך את נשיא צ'אד עם הגעתו לישראל".

הביקור של נשיא צ'אד מהווה, ללא ספק, הישג מדיני משמעותי עבור נתניהו, והוא עשוי לסלול את הדרך לביקוריהם בישראל של מנהיגי מדינות מוסלמיות נוספות באפריקה, ובהמשך לכינון יחסים דיפלומטיים עמן. כזכור, בחודש שעבר ביקר ראש הממשלה בסולטנות עומאן ונפגש עם שליטה, הסולטן קאבוס. ביקורו של נתניהו בעומאן היה המפגש הרשמי הראשון בדרג זה מאז שנת 1996. בהודעה המשותפת שיצאה בתום הביקור נאמר כי בפגישה בין נתניהו והסולטן נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון. עם שובו לארץ, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "הביקור הוא צעד משמעותי ביישום המדיניות שהתוויתי להידוק הקשרים עם מדינות האזור, תוך מינוף יתרונותיה של ישראל בביטחון, בטכנולוגיה ובכלכלה".

תגיות:צ'אד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה