חדשות בארץ

האיחוד האירופי גינה את ישראל על הרס המבנים הבלתי חוקיים בשועפט

בהודעה שהוציאה לשכתה של פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, נמתחה ביקורת על ישראל בשל מדיניותה במזרח ירושלים: "הרחבת ההתנחלויות חותרת תחת פתרון שתי המדינות"

הריסת המבנים בשועפט, 21 בנובמבר (צילום: Sliman Khader/FLASH90)הריסת המבנים בשועפט, 21 בנובמבר (צילום: Sliman Khader/FLASH90)
אא

לא מפתיע: האיחוד האירופי גינה אתמול (שבת) את ישראל, בעקבות המבצע הנרחב שנערך בשבוע שעבר להריסת מבנים בלתי חוקיים במחנה הפליטים שועפט בירושלים, ובשל מדיניותה במזרח ירושלים.

ההודעה שהוציאה לשכתה של פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, התייחסה גם לתוכנית שמקדמת עיריית ירושלים לבניית 800 יחידות דיור ברמת שלמה וברמות, ולהתקדמות המשפטית בהליכים לפינוי מאות פלסטינים בשכונת סילואן.

"האיחוד האירופי מתנגד בתוקף למדיניות ההתנחלות של ישראל, שהינה בלתי חוקית על פי המשפט הבינלאומי, ולצעדים הנעשים בהקשר זה, כמו טרנספר בכפייה, פינויים והריסות", נאמר בהודעה. "האיחוד האירופי מצפה מהרשויות הישראליות לשקול מחדש ולחזור בהן מהחלטות אלו".

בהודעה נאמר עוד, כי "המדיניות של בניית התנחלויות והרחבתן במזרח ירושלים ממשיכה לחתור תחת האפשרות לפתרון בר קיימא של שתי מדינות, במסגרתו ירושלים תהיה הבירה העתידית של שתי המדינות – פתרון שהינו הדרך המציאותית היחידה להשיג שלום צודק ובר קיימא".

ביום רביעי האחרון דחה בג"ץ את עתירתן של משפחות פלסטיניות המתגוררות בכפר סילואן שבמזרח ירושלים, והתיר לעמותת "עטרת כוהנים" להמשיך בהליכים לפינויים של 700 פלסטינים מ- 70 בתים שנרכשו כדין במאה ה- 19 על ידי יהודים שעלו מתימן. הקרקע בסילואן, עליה התגוררו במשך עשרות שנים היהודים התימנים, הועברה לפני 16 שנים על ידי האפוטרופוס הכללי לידיה של "עטרת כוהנים".

באותו יום נכנסו כוחות משטרה גדולים למחנה הפליטים שועפט בירושלים והרסו מבנים בלתי חוקיים, שהשתלטו על שטחים ציבוריים והיוו סכנה להולכי הרגל ולתנועת המכוניות. המבצע – הגדול בהיקפו מזה שנים מעבר לגדר ההפרדה בירושלים – כלל את הריסתן של 18 חנויות ו- 3 תחנות דלק. מהמשטרה נמסר כי "באופן חסר תקדים, על רקע פניות תושבי מחנה הפליטים שועפט, ביצעה היום משטרת ירושלים, בשיתוף העירייה, פעילות סיוע רחבת היקף במהלכה נהרסו חנויות שנבנו באופן בלתי חוקי במרכז המחנה ויצרו עומסי תנועה ודחק בלתי נסבל".

ראש עיריית ירושלים היוצא, ניר ברקת – שבחודש שעבר הורה לעובדי הניקיון של העיריה להיכנס לראשונה למחנה הפליטים ולנקותו באופן קבוע – הגיב היום על הודעת הגינוי האירופית: "גם לתושבי מחנה הפליטים שועפט נמאס מהצביעות של האיחוד האירופי, שמעדיף פוליטיקה על חשבון האינטרס של התושבים. בכל הבדיקות והסקרים שנערכו הביעו תושבי מחנה הפליטים מיאוס מהניקיון, מהחינוך ומשירותי הרווחה הכושלים של אונר"א. התושבים מברכים על פעולות העירייה, כולל על ההריסה האחרונה שנעשתה לבקשתם למבנים שסיכנו את תלמידי המחנה".

ברקת הוסיף כי "גם האיחוד האירופי צריך להבין שהגיע הזמן להפסיק את שקר הפליטים. ירושלים היא עיר אחת מאוחדת וריבונית, אין בה פליטים אלא תושבים והם יקבלו מעתה את השירותים מהעירייה כמו כל תושב אחר".

תגיות:ניר ברקתירושליםשועפטסילואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה