הפלה

רצו שנדלל את הרביעייה, בסוף כולם נולדו בריאים ושלמים

כשבני הזוג בן-דוד גילו שיש להם הריון עם ארבעה עוברים, הרופאים המליצו לדלל, והפחידו בהרבה מאד בעיות, שעלולות להתפתח במצב הקיים. "בחסדי ה' הצלחנו לסחוב עם כולם עד חודש שמיני. עכשיו יש לנו נחת פי ארבעה"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

עם בדיקת האולטרסאונד הראשונה, גילו להפתעתם חיים ואסנת בן-דוד (שמות בדויים), שמדובר בהריון עם ארבעה עוברים. "מיד כשהדבר התגלה, המליצו לנו הרופאים לעשות דילול", מתאר חיים. "לכל רופא היו הפחדות משלו, והספקנו לשמוע מהם על הרבה מאד בעיות, שעלולות להתפתח גם אצל האישה וגם אצל העוברים. הם אמרו שרוב הסיכויים שההיריון לא יגיע לשבוע 20, ושגם אם הוא ימשיך – תהיה לידה מוקדמת עד שבוע 27. במצב כזה, התינוקות לא יהיו מפותחים מספיק, דבר שיכול להשפיע עליהם לכל החיים".

בני הזוג, שחשו קושי גדול סביב העניין, שיתפו את מחלקת אמ"א בנושא, והחליטו גם לשאול בעצת רב. "נסענו לרבי דוד אבוחצירא, והוא חיזק אותנו ואמר שאין מה להיבהל מדברי הרופאים", משחזר חיים, "הוא בירך שהעוברים יהיו בריאים ושלמים ושהכל יהיה בסדר. בעזרת מחלקת אמ"א הגענו גם לרבי חיים קנייבסקי, וגם הוא אמר לא לבצע הפלה, ובירך באותן המילים ממש".

במחלקת אמ"א הסבירו לבני הזוג שדילול עוברים הוא מילה עדינה, שלפעמים אפילו נשמעת חיובית, אבל מדובר בהפלה לכל דבר. עוד נאמר להם, שבתחילת הריון מרובה עוברים, אף פעם לא יודעים כמה מהם ישרדו עד שבוע 15, ויכול להיות שדווקא האחד שיורידו הוא החזק שאמור היה לשרוד, ואילו אחיו הם אלה שייפלו. במחלקה חיזקו רבות את בני הזוג, ואמרו להם שבכל מקרה, אין שום לגיטימציה לעשות הפלה, ושאם ה' רוצה, הוא יכול להפסיק את ההיריון לבד.

"פנינו גם לרב יצחק זילברשטיין", ממשיך חיים. "הוא שאל אותנו כמה שאלות על ההיריון, ואמר 'אין מה לדאוג, באמונה ושמחה תראו ישועה'. בכל הדרך שעברנו, כשהרגשנו קושי ופחד, החזיקו אותנו הברכות של הרבנים והאמונה שהם נטעו בנו".

במהלך כל ההיריון היתה אסנת בשמירה, ולקראת החודש השביעי היא אף אושפזה לשם כך. "לא ויתרנו על שום בדיקה רפואית, וגם לא זלזלנו במה שהרופאים אומרים", מספר חיים, "אבל בכל שבוע נוסף שעבר, היה פינו מלא בשבח והודיה לה' על כך שהכל בסדר, ושהתחזיות הקודרות לא מתממשות. הרופאים אמרו כל הזמן שיכול להיות שהעוברים לא ישרדו עד שבוע עשרים, והנה הוא עבר והם המשיכו לחיות. הבטיחו לנו לידה מוקדמת עד שבוע 27, וגם אותו עברנו, וברוך ה' ההיריון המשיך. מול כל בדיקה, הרופאים עמדו משתאים איך אין תקלות והכל בסדר, הם לא האמינו שהחשש שלהם לא יתקיים".

לקראת חודש שביעי, החליטו בני הזוג ללכת לרופא פרטי, שעזר להם להילחם על ההיריון. "מדובר ברופא שמכבד את החיים ומאמין בזכות לחיות", אומר חיים. "היתה לנו, יחד איתו, מלחמה ממש. הרופאים האחרים פחדו שתתפתח לידה רגילה, שבה יש סכנה לעוברים, והוא דחה אותם ואמר שאנחנו עדיין יכולים לסחוב. רצו לנתח את אסנת כבר בשבוע 29, אבל בחסדי ה' הצלחנו להמשיך ולסחוב עד שבוע 32. הרופא הפרטי אמר לנו – 'אם אתם נלחמים, אני נלחם', והיה מוכן לראות את המצב לאמיתו ולתת לו את הזמן".

"במהלך כל ההיריון", הוא ממשיך, "הרגשנו את הפחד בלב כל הזמן, אבל יחד עם זאת, האמנו וראינו ניסים. העוברים התפתחו בצורה תקינה, וזכינו לעמוד מול הקשיים, ולא להיכנע לחששות הרופאים. הגענו לרופא שתמך בנו, וה' נתן לו את השכל לעזור לנו להצליח לסחוב עד תחילת חודש שמיני, שזה הרבה מאד. היתה לנו גם מחלקת אמ"א, שתמכה בנו נפשית לאורך כל הדרך".

כשהגיעה אסנת לשבוע 32, הוחלט ליילד אותה. "ברוך ה', קיבלנו ארבעה ילדים שנולדו פגים, אמנם, אבל בריאים ושלמים לחלוטין. עכשיו, חודש וחצי אחרי, כולם כבר בבית", מספר חיים בהתרגשות. "זו מתנה אדירה, ואנחנו מאושרים לראות אצלם כל התפתחות קטנה. כשאנחנו מסתכלים עליהם, עוברת בנו לפעמים חלחלה – קשה לחשוב את מי מביניהם רצו שנפיל".

"עברנו קושי ופחד", הוא מסיים, "אבל זכינו לשמור על הילדים, וה' נתן את הכוחות להתמודד עם הקושי הזה. עכשיו יש לנו עבודה פי ארבעה מאשר אצל תינוק רגיל, אבל ברוך ה' אנחנו גם זוכים לנחת גדולה. כל חיוך שאנחנו מחייכים, חוזר אלינו כפול ארבע".

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

תגיות:הריוןהפלהדילול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה