חדשות בארץ

ירושלים: כיתה נפרדת לבנות בבית ספר לא-דתי – החל מהשנה הבאה

עיריית ירושלים אישרה לפתוח כיתה נפרדת לתלמידות בתוך בית ספר לא-דתי – דגם חינוכי שאינו בנמצא עדיין במערכת החינוך הממלכתית בארץ, אם כי קיים בחינוך החרדי והדתי

תמונת אילוסטרציה (צילום: David Cohen, Flash90)תמונת אילוסטרציה (צילום: David Cohen, Flash90)
אא

חידוש מרענן בנוף הבית-ספרי הירושלמי: החל מהשנה הבאה תיפתח בירושלים כיתה נפרדת לבנות במסגרת בית ספר לא-דתי בו לומדים תלמידים ותלמידות. כך מדווח אתר ynet.

על פי הידיעה, עיריית ירושלים אישרה לאחרונה לפתוח בבית ספר ממלכתי, בו לומדים בנים ובנות יחד, כיתה נפרדת עבור תלמידות. מחקרים חינוכיים רבים מלמדים על יתרונותיה של ההפרדה בין בנים ובנות מבחינה לימודית, כפי שזו מתקיימת בחינוך החרדי והדתי. ההפרדה הכיתתית בין המינים קיימת כבר במדינות רבות בעולם, אך בישראל היא לא חרגה עד כה מתחומי מערכות החינוך הדתיות.

היוזמה החדשה הוצגה לראשונה בתחרות שערכה העיריה לבחירת "בית ספר החלומות", במהלכה נקרא הציבור להציג רעיונות חדשניים לבתי ספר יוצאי דופן שטרם נוסו במערכת החינוך בארץ. מאות יזמים, אנשי חינוך ואזרחים מרחבי הארץ ניגשו לתחרות. מאחורי דגם הכיתה הנפרדת עומדת האגודה לקידום החינוך בירושלים – ארגון ללא כוונת רווח, שהוקם בשנת 1962 במטרה לצמצם את הפערים החברתיים והחינוכיים בישראל ולטפח מצוינות לימודית וערכית בקרב בני נוער. למרות שהאגודה לא זכתה בתחרות, הוחלט בעיריה לקדם את הרעיון שהוצע על ידה.

הכיתה הייחודית בנוף מערכת החינוך הממלכתית תיפתח בשנת הלימודים תש"פ. בשלב הראשון מדובר בפתיחתה של כיתה ז', שהתלמידות שיימנו עליה ימשיכו ללמוד במסגרת נפרדת גם בשנות הלימודים הבאות. ההרשמה לכיתה הנפרדת תחל בינואר 2019. בעיריית ירושלים מבטיחים כי אם יהיה ביקוש מוגבר למסלול הייחודי – תישקל הרחבתו של הפרויקט בשנה שלאחר מכן לכדי בית ספר ממלכתי נפרד לחלוטין בו ילמדו אך ורק בנות.

תגיות:ירושליםמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה