חדשות בריאות

אלרגנים שימו לב: טיפול חדש הצליח להפחית תסמיני אלרגיה לבוטנים

במשך שנים מנסים חוקרים מרחבי העולם להתחקות אחר טיפול מציל חיים לאלרגניים לבוטנים - ולאחרונה המאמצים אכן השתלמו, וטיפול חדש אכן מתיימר לפתור את הבעיה אחת ולתמיד

אא

במשך שנים מנסים חוקרים מרחבי העולם להתחקות אחר טיפול מציל חיים לאלרגניים לבוטנים - ולאחרונה המאמצים אכן השתלמו, וטיפול חדש אכן מתיימר לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. 

את הטיפול מציעים חוקרים מארה"ב ובריטניה, ובמחקר ארוך שפורסם בכתב העת הרפואי של ניו אינגלנד - סיפרו החוקרים על שיטת הטיפול שאפשרה לילדים שאלרגיים לבוטנים, לאכול שני בוטנים מבלי שיצטרכו לחוות ולהרגיש את תופעות הלוואי. במחקר המעניין השתתפו כ-550 ילדים שחלקם קיבלו חלבון בוטנים וחלקם קיבלו פלסבו של החלבון - ומדי שבועיים גדל המינון שקיבלו, כדי לראות עד להיכן מגעת רמת ה'סבילות' שלהם. 

כעבור 20 שבועות החליטו החוקרים לקחת את המחקר קדימה ולתת לילדים משתי הקבוצות שני בוטנים. "הופתענו לגלות כי 67% מבין הילדים שקיבלו את החלבון האמיתי - כלל לא חוו תופעות אלרגניות אופייניות", סיפרו החוקרים, והוסיפו ואמרו כי אצל קבוצת הפלסבו התוצאות היו אף מפתיעות יותר, שכן רק 4% מן הילדים חוו תסמינים קשים. 

ולמרות התוצאות המשמחות, לדברי החוקרים אין מה להשוות בין שני בוטנים לבין צלחת מלאה בוטנים. פרופ' אילן דלאל, מנהל מחלקת ילדים בבית החולים וולפסון, המתמחה בכל הקשור לאלרגיות - אומר כי מה שזה באמת אומר הוא שרק אם האלרגניים טעמו בטעות משהו שהכיל בתוכו בוטנים, ברגע שהם יקבלו את הטיפול הוא יעזור להם שלא לחוות את התסמינים הקשים שנלווים למי שחווה התקף אלרגיה. "ועדיין מדובר בתהליך לא פשוט שחייב להיעשות בהשגחה רפואית צמודה", הוא אומר בראיון ל'ווינט'. "כי הרבה פעמים התסמינים מופיעים במהלך הטיפול, ולכן זה חייב להיעשות באופן מבוקר ומפוקח".

תגיות:בוטניםאלרגיהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה