חדשות בארץ

מפקד פיקוד הצפון: לא נאפשר לחיזבאללה להתבסס ברמת הגולן

באירוע פרידה שנערך בגולן למנהלת "שכנות טובה", עם תום פעילותה, הזהיר אלוף יואל סטריק מפני ניסיונותיה המתגברים של איראן להתבסס בסוריה ולהשתמש בשטחה כנתיב להעברת אמצעי לחימה לחיזבאללה בלבנון

אלוף יואל סטריק (צילום: דובר צה"ל)אלוף יואל סטריק (צילום: דובר צה"ל)
אא

ברמת הגולן נערך אמש (ראשון) ערב הוקרה למנהלת "שכנות טובה" – פרויקט הסיוע ההומניטרי של צה"ל לפליטים סורים, שהגיע לסיומו לאחר שנתיים של פעילות עם חזרתו של המשטר הסורי לקו הגבול עם ישראל.

בנאומו במהלך האירוע, הזהיר מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפני ניסיונותיה המתגברים של איראן להתבסס בסוריה ולהשתמש בשטחה כנתיב להעברת אמצעי לחימה לחיזבאללה בלבנון. "אנו יודעים כי חיזבאללה מנסה לבסס תשתיות טרור ברמת הגולן הסורית בסמוך לגבולנו, כחזית שניה לדרום לבנון", אמר סטריק, "צה"ל לא יאפשר זאת".

סטריק הוסיף והבהיר כי "מי שמבקש לערער את ביטחונם של אזרחי ישראל – בטווח המיידי או הרחוק – ייתקל בצה"ל עוצמתי, חד, שמודע היטב לנעשה מעבר לגבולו, ופועל בנחישות ובתקיפות נגד דורשי רעתנו".

בהתייחסו לפעילות ההומניטרית הנרחבת שהפעיל צה"ל, ואשר סייעה לעשרות אלפי אזרחים סורים, אמר סטריק: "אין רבים בצה"ל שתכלית שירותם הצבאי היא סיוע הומניטרי לאזרחים במדינה עוינת. אין רבים אשר זכו, לעיתים קרובות גם בכל תקופת חייהם, להציל כל כך הרבה אנשים. במהלך השנים האחרונות, אתם, אנשי מנהלת 'שכנות טובה', כולכם, מילאתם שליחותכם בהושטת סיוע לאלפי פצועים שנפגעו במלחמת האזרחים בסוריה, והובאו לגבול ישראל לקבל סיוע. אין בפי מילים שיוכלו לתאר היטב את ההוקרה העמוקה שמגיעה לכם – על האנושיות, על יכולת הנתינה, המסירות שבהן ביצעתם את מלאכתם החשובה. בתום שנים ארוכות, בהן היו הישראלים לאויב בעיני שכנינו ברמת הגולן הסורית, ראו אותנו לראשונה כמי שטיפלו, שחמלו, שהעניקו סיוע".

פעילותה של מנהלת "שכנות טובה", שנסגרה לפני כחודשיים, כללה את פתיחתה לפני כשנה של מרפאת היום "מזור לדך", שהעניקה טיפול לכ- 7,000 ילדים סוריים. בנוסף הופעלו בית חולים בברייקא, בית חולים ליולדות ומרפאה בג'בתא, ונערכו מבצעי "ביקור רופא" – בהם טופלו למעלה מ- 1,300 ילדים. עשרות נותחו בבתי חולים בישראל. פעילות הסיוע הנרחבת כללה העברתם של מזון, ציוד רפואי ולוגיסטי, ביגוד ועוד לתושבים בגולן הסורי. על פי הנתונים שפרסם צה"ל, בשנתיים האחרונות הועברו – בין היתר – למעלה ממיליון ליטר דלק, כ- 350 אלף טון של ביגוד, כ- 1,700 טון מזון, כ- 26 אלף ארגזים של ציוד רפואי, כ- 49 אלף חבילות של מזון לתינוקות וכ- 180 אלף חבילות טיטולים.

תגיות:צה"לגבול הצפוןיואל סטריק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה