חדשות בארץ

לאחר שנתיים של סיוע הומניטרי לסורים: צה"ל סגר את מנהלת "שכנות טובה"

סגירתה של המנהלת, שהגישה סיוע רפואי והומניטרי מגוון לתושבים בגולן הסורי, באה לאחר השתלטותו של המשטר הסורי על אזור דרום סוריה וחזרתו לקו הגבול עם ישראל

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הודיע הערב (חמישי) על סגירתה הרשמית של מנהלת "שכנות טובה", שפעלה בשנתיים האחרונות להעניק סיוע הומניטרי מגוון ונרחב לאזרחים הסורים הסובלים מנוראותיה של המלחמה הארוכה בסוריה. סגירתה של המנהלת באה לאחר שהמשטר הסורי הצליח להשתלט לאחרונה על אזור דרום סוריה ולהתייצב מחדש על קו הגבול עם ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי "המנהלת עסקה במתן סיוע הומניטרי ורפואי לאזרחי סוריה מתוך חשיבות חיי האדם וכמחווה של רצון טוב, והינה חלק מסיוע הומניטרי נרחב שהוענק על ידי צה"ל בחמש השנים האחרונות". פעילות זה כללה את פתיחתה לפני כשנה של מרפאת היום "מזור לדך", שהעניקה טיפול לכ- 7,000 ילדים סוריים. בנוסף הופעלו בית חולים בברייקא, בית חולים ליולדות ומרפאה בג'בתא, ונערכו מבצעי "ביקור רופא" – בהם טופלו למעלה מ- 1,300 ילדים. עשרות נותחו בבתי חולים בישראל.

פעילות הסיוע הנרחבת כללה העברתם של מזון, ציוד רפואי ולוגיסטי, ביגוד ועוד לתושבים בגולן הסורי. על פי הנתונים שמפרסם צה"ל, בשנתיים האחרונות הועברו – בין היתר – למעלה ממיליון ליטר דלק, כ- 350 אלף טון של ביגוד, כ- 1,700 טון מזון, כ- 26 אלף ארגזים של ציוד רפואי, כ- 49 אלף חבילות של מזון לתינוקות וכ- 180 אלף חבילות טיטולים.

דובר צה''ל הוסיף כי ''פעילות הסיוע הנרחבת שהוביל צה"ל ברמת הגולן הסורית היא ביטוי נוסף לערכים המנחים את עשייתו, ובהם הושטת יד תומכת בעת צרה לאזרחים הנזקקים לסיוע, גם מחוץ לגבולות הארץ''.

(צילום: דובר צה"ל)

מנהלת "שכנות טובה" הוקמה ביוני 2016, באוגדה 210 של פיקוד הצפון, במטרה להעמיק בצורה משמעותית את הסיוע האזרחי לתושבים הסורים. סגן-אלוף א', מפקד המנהלת, אמר כי הפעילות התבצעה "מדי לילה, לפעמים גם מספר פעמים בכל לילה. קרוב ל- 700 מבצעי סיוע הומניטרי, שבוצעו ממש פה מעבר לגבול, אפשרו לאוכלוסיה הסורית שחיה בצמידות אלינו לשפר ולו במעט את איכות חייהם ונטעה בהם מעט תקווה". הוא הוסיף כי הפעילות תרמה לייצר ביטחון לגבול הצפון, "ובמקביל אולי לשנות קצת את התודעה של אנשים ששנאו אותנו - והיום כבר קצת פחות".

דובר צה"ל פרסם הקלטה של אזרח סורי, בה הוא נשמע מודה למנהלת "שכנות טובה": "אני מאחל לך כל טוב ואני מודה לך מאוד על העזרה ועל כך שעמדתם לצידנו. בעזרת השם הדבר הזה לא יישכח ונספר לבנינו על מה שעשיתם".

תגיות:סוריהצה"לסיוע הומניטרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה