מנוחה פוקס

קל ליפול לבור, קשה לצאת ממנו

הביטו בבור השחור ואמרו לעצמכם: "מי שנופל לבור, קשה לו לצאת ממנו, אנחנו רוצים להישאר באור"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל חיינו בנויים מכאבים וממתנות, מתחלואים ומבריאות, ממכות ומנשיקות. ישנם ימים שבהם הרע והעצוב גוברים, ישנם ימים שבהם הטוב והיופי גוברים.

קל לראות את הכיעור בהתגלמותו ולהישאב לתוך מרה שחורה, קשה יותר לגלות את היופי ולהיכנס לארמונו. בני אדם בנויים באופן כזה, שהטוב נסתר מעיניהם, לעומת הרע, שצבוע בשחור, ולא ניתן להחביאו ולא לראותו.

התפקיד של בני האדם הוא לא לראות את השחור של החושך, וכן לחפש את נקודות האור. נכון, האור בהיר יותר, ולכן נראה פחות, אבל אם יודעים למוצאו – הוא הופך לזיקוק, לפנס, לאור יוקד.

יש לכם בבית ילד מתקשה? אתם עובדים סביב השעון כדי להצליח לקדמו במעט, ולשם כך אתם מחסירים מעבודתכם. זה לא מה שרציתם. אם תכירו בקושי ובכאב, אבל לא תיכנעו להם, כי אז תמצאו כוחות בעצמכם, כוחות כאלו שיביאו אתכם למקום אחר, הרבה יותר גבוה ונשגב.

בן הזוג שלכם אינו יודע לתת אהבה לבני המשפחה, וזה חורה לכם, מפריע מאוד. אתם מנסים את מזלכם, מנסים לשנות אותו, מנסים לדלות ממנו, משתדלים ועמלים וזה לא עוזר. הכירו בכאב ובקושי, אבל אל תתנו לעצמכם להשתעבד לו. אם לא תיכנעו לקושי, יימצאו בתוככם כוחות שידחקו את הכאב לפינה.

אתם מנסים כבר שנים להביא את המשפחה למצב של ידידות וחברות, הדבר לא עולה בידכם. אתם מתרתחים, למה אצלכם בבית תמיד רבים? למה רק פה כל היום צעקות? מדוע רק בבית הזה היבבות בוקעות ועולות? למה? אתם שואלים את עצמכם ושוקעים עוד יותר בזרועות הייאוש.

די, חדלו! הלא הייאוש והקשיים לוקחים אתכם אתם, ומוליכים אתכם לבור תחתית. צאו מתוך הבור! אל תלכו שבי אחרי השחור!

אמרו לעצמכם: "אנחנו חפצי חיים. אנחנו לא מוותרים. אנחנו נקים בית כפי שאנחנו רוצים. אנחנו נלך בדרך שאנחנו נסלול לעצמנו, אנחנו לא ניתן לייאוש ליפול לרגלינו".

הביטו בבור השחור ואמרו לעצמכם: "מי שנופל לבור, קשה לו לצאת ממנו, אנחנו רוצים להישאר באור".

זה קשה. ליפול קל יותר. כדי ליפול לא צריך לעשות דבר, פשוט לאפשר לגוף וזהו. כדי לקום, להתרומם, להמריא – צריך הרבה כוחות, ואותם

לא תמיד יש בנמצא.

יחד עם זאת, אם תזכרו כל הזמן שיש אור, שהאור זורח מעליכם, שהאור קיים בעבורכם – כי אז יהיה לכם קל יותר לעצור, שלא ליפול ללועו של הבור השחור.

אל תחמיצו את הסדנה "מנוחה, תצילי אותי!". חובה להורים שרוצים שיפורים מול הילדים ובכלל. לפרטים הקליקו כאן.

תגיות:מנוחה פוקסהתמודדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה