חדשות בארץ

הקצין שנפצע בהיתקלות בעזה שוחרר לביתו, סינוואר איים על ישראל

נתניהו ימשיך מחר במאמציו למנוע את פירוק הממשלה, ה- CIA קבע שיורש העצר הסעודי הורה לחסל את העיתונאי ג'מאל ח'שוגי, ומניין הקורבנות והנעדרים בשריפה בקליפורניה ממשיך לטפס. כל מה שחשוב לדעת

אא

בחסדי שמיים, הקצין שנפצע באורח קשה מאוד בהיתקלות בעזה שוחרר אתמול לביתו, לאחר שיפור ניכר שחל במצבו. בהמשך הוא יעבור הליך שיקום.

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שב ומאיים על ישראל. בנאום אמש העביר סינוואר מסר ממוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, לפיו כי "כל עימות עם הכיבוש מקרב אותנו אל סילוקו". במהלך דבריו הוא הציג אקדח עם משתיק קול שלטענתו נתפס במהלך חילופי האש עם כוח צה"ל שחדר לרצועה. "אני מייעץ לישראל שלא לחזור ולנסות אותנו", אמר, "חשבתם שנמכור את עצמנו עבור סולר ודולרים? השתיקה שלנו נועדה להתכוננות, ואם נדבר – רק בשפת הנשק. המסר שלי לנתניהו ולשר המלחמה הבא שלו: מי שינסה את עזה ימצא מוות ורעל. בפעם הבאה – מתקפה על תל אביב תדבר בעד עצמה". סינוואר הוסיף ותקף את מדינות ערב על הפעולות שהן נוקטות לנירמול היחסים עם ישראל.

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הגיב על הצגת האקדח על ידי מנהיג החמאס בעזה: "סינוואר אמר לאנשיו: 'שברו לנו את הראש, אבל לפחות נשאר אצלנו אקדח'".

ההתפרעויות הפלסטיניות על גדר המערכת בסוף השבוע היו מינוריות באופן יחסי לעומת השבועות הקודמים. כ- 8,000 פלסטינים הגיעו סמוך לגדר, חלקם הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר חיילי צה"ל, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי 40 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות, ביניהם 18 מירי חי.

ארצות הברית הצביעה אמש לראשונה נגד הצעת החלטה שהועלתה באו"ם שקראה לסיום השליטה של ישראל על רמת הגולן. מדובר בהחלטה המועלית בכל שנה, וגורם בממשל הבהיר כי "ארצות הברית לא תימנע עוד בהצבעה זו. ההחלטה מוטה בעליל נגד ישראל ונתנגד לה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר בבוקר עם שר האוצר משה כחלון לפני ישיבת הממשלה, לפגישה מכרעת בניסיון לשכנע אותו לאפשר את המשך קיומה של הממשלה. כחלון נחשב בשלב זה לגורם המרכזי שדוחף ללכת לבחירות. כזכור, בפגישה שקיימו השניים ביום חמישי אמר כחלון כי טובת המשק מחייבת ללכת לבחירות מוקדמות מהר ככל האפשר. נתניהו כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו כי "אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה – יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין".

אתמול נפגש נתניהו עם שר החינוך נפתלי בנט, הדורש לקבל לידיו את תיק הביטחון שהתפנה עם התפטרותו של אביגדור ליברמן. על פי הדיווחים שיצאו מהפגישה, נתניהו הביע נכונות למנות את בנט לתפקיד שר הביטחון, אבל רק בהמשך – ללא אולטימטום, ובכפוף להסכמת שאר הגורמים בקואליציה, ביניהם כחלון שהביע את התנגדותו למינוי. בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נאמר כי "נתניהו עדכן את השר בנט על כך שבשלב המיידי ראש הממשלה לוקח לידיו את תיק הביטחון לאור האתגרים הקריטיים העומדים כעת לפתחה של מדינת ישראל".

ה- CIAהגיע למסקנה כי ההוראה לחיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי – שנעלם בתחילת החודש שעבר לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסנטנבול – ניתנה על ידי יורש העצר של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלמאן. כך דיווח ה"וושינגטון פוסט". כזכור, סעודיה – שמסרה גרסאות שונות אודות גורלו של ח'ש'וגי – נאלצה להודות לבסוף כי הוא חוסל בידי אזרחים שלה. עם זאת, היא מכחישה בתוקף את מעורבותו של הנסיך מוחמד. בניסיון למזער את הנזקים שגרמה הפרשה לסעודיה, משרד התובע הכללי בסעודיה הגיש ביום חמישי האחרון 11 כתבי אישום נגד בני אדם המעורבים ברצח ח'שוגי. על חמישה מתוכם התביעה הסעודית מבקשת להטיל עונש מוות.

מספר הקורבנות בשריפת הענק בקליפורניה ממשיך לטפס. למעלה משבוע מאז פרצה השריפה, אותרו עד כה 71 גופות. גם מספר הנעדרים עלה באופן דרמטי, ומסתכם בלמעלה מ- 1000.

הצוללת הארגנטינאית "סן חואן", שנעלמה לפני שנה באוקיינוס האטלנטי, אותרה בעומק של 800 מטרים בעומק האוקינוס. כך הודיע היום חיל הים של ארגנטינה. על סיפונה של הצוללת היו 44 אנשי צוות.

תחזית מזג האויר

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב עם עלייה קלה בטמפרטורות וירידה בלחות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד נאה. בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב. בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר.

תגיות:ג'מאל ח'שוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה