חדשות בארץ

דרעי לנתניהו: צריך ללכת לבחירות במהירות

שר הפנים נפגש עם ראש הממשלה ואמר לו כי טובת המדינה מחייבת להסכים במהירות על הליכה לבחירות. ההערכות הרווחות הן כי נתניהו יודיע לבסוף על הקדמת הבחירות

נתניהו ודרעי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו ודרעי, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי נפגש בצהריים (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו כי בעקבות דבריו של שר האוצר משה כחלון, יש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר.

דרעי ציין כי צריך לתאם מועד בחירות מוסכם עם ראשי המפלגות, וכי טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות.

מוקדם יותר היום אמר כחלון בשיחה עם נתניהו כי "במצב הנוכחי, הדבר הנכון ביותר עבור אזרחי ישראל וכלכלת ישראל הוא ללכת לבחירות מוקדם ככל הניתן". שר האוצר הסביר כי טובת המשק והכלכלה מחייבת להקדים את הבחירות מהר ככל שאפשר כדי שניתן יהיה להקים ממשלה חדשה חזקה ויציבה.

כזכור, המשבר הפוליטי פרץ אתמול בעקבות התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. במסיבת עיתונאים בכנסת תקף ליברמן את מדיניות הממשלה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה ואמר כי הסכמתה של ישראל להפסקת האש ושאיפתה להגיע להסדרה מול החמאס מהוות כניעה לטרור: "אין לזה שום הגדרה אחרת. אנו קונים כעת שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח ארוך. הקו שאנחנו נוקטים בחודשים האחרונים שגוי לחלוטין".

שר הביטחון המתפטר הוסיף כי המענה שניתן ל- 500 הרקטות שירו הפלסטינים בסבב הלחימה האחרון היה "בלשון המעטה לא מספיק ולא הולם". הוא הדגיש: "אני מכיר את כל התירוצים וההסברים. אני מכיר את כל הנסיבות והמודיעין. הכל תירוצים. מבחינת האינטרס הבטחוני, היינו חייבים לסיים קודם כל את הסיפור של הדרום. הרפיסות שגילינו מקרינה גם לזירות אחרות".

בתגובה להתפטרותו של ליברמן, דרשו במפלגת הבית היהודי להעביר את תיק הביטחון לידי יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט. בתום ישיבת הסיעה אמש בכנסת, הסמיכו חבריה פה אחד את בנט לנהל משא ומתן על כך מול נתניהו. "ממשלה ללא הרתעה אינה ממשלת ימין", נכתב בהודעת הסיעה, "ללא קבלת האחריות על המשימה הלאומית של שינוי המצב הביטחוני ביחד עם ראש הממשלה, אין טעם בהמשך קיום הממשלה".

נתניהו, כאמור פתח, בהתייעצויות עם ראשי מפלגות הקואליציה ובכירי הליכוד. אמש הוא שוחח עם ראשי המפלגות החרדיות ואמר להם כי הוא מתכוון לפעול לייצובה של הקואליציה עד תום הקדנציה, אך ההערכות הרווחות הן כי הוא יודיע לבסוף על בחירות מוקדמות. העמדות שהביעו בפניו דרעי וכחלון מחזקות הערכות אלו.

תגיות:אריה דרעיבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה