כתבות מגזין

"המאירים": גבורה הרואית ומעוררת השראה במעמקי רצועת עזה

קצין גיבור הולך לעולמו, ושמו ופועליו האמתיים נותרו חסויים מעיני הציבור. טור פרידה מדמות מאירה, שנרצחה השבוע במעמקי רצועת עזה

  • ו' כסלו התשע"ט
הלווית סא’’ל מ’ (צילום: דובר צה’’ל)הלווית סא’’ל מ’ (צילום: דובר צה’’ל)
אא

בן אדם גיבור הולך לעולמו, ושמו ופועליו האמתיים נותרו חסויים מעיני הציבור: בתחילת השבוע הנוכחי נהרג סגן אלוף מ' ז"ל, מאש חיה של מחבלי חמאס. עצם יציאתו למשימה המורכבת, ובתפקודו הנועז כאשר המבצע הסתבך - הופכים אותו, על אף הפרטים הרבים החסויים כל כך, לדמות מאירה ומוארת. 

פרטים רבים אודות מה שהתרחש שם בלילה הכואב נותרו תחת מעטה חשאיות. גם שמו המלא של הגיבור שמסר את חייו עבורנו – לא הותרו לפרסום הציבור. סא"ל מ', זה השם שייחקק לנצח בהיסטוריה העקובה מדם של העם היהודי. שם מסתורי ואפוף סודיות, המוסיף הרבה על האבל הצורב שהותיר אחריו.

 

ההחלטה שעלתה בחיים

סא"ל מ' יצא למבצע על מנת להציל את חייהם של תושבי ישראל, וכך נפל על משמרתו. מן הפרטים שדווחו אמש (שלישי) בחדשות 2 עולה סיפור גבורה מאיר. מפרטים בודדים שהותרו לפרסום עולה כי סגן אלוף מ' חשף את עצמו לאש על מנת לאפשר לחבריו לצוות להסתער על המחבלים.

הכוח נחשף בעומק השטח, והלוחמים ניסו להימלט בחזרה לשטח הישראלי, אך מצאו את עצמם מוקפים במחבלים פלסטינים.

סא"ל מ' קיבל החלטה דרמטית שעלתה לו בחייו, אך בזכותה הוא הציל את חיי חבריו לצוות. הוא פתח ראשון באש כדי לגונן על חבריו, למרות שידע שתוך כדי כך ייחשף מידית. באופן זה, הוא אפשר לחבריו לקפוץ מן הרכב כדי שיוכלו להסתער על המחבלים. סא"ל מ' ספג את כל האש ונהרג.

הקצין הנוסף קפץ אחריו מהרכב, ואחרי הסתערות על המחבלים והריגת שלושה מהם, ניסה להגיע לרכב כדי לחלץ את סא"ל מ'. במהלך הניסיון, נפגע הקצין מאש המחבלים ונפצע באורח קשה מאוד.

בסייעתא דשמיא, יחד עם מעטפת של חיל האוויר שכללה מטוסי קרב, הצליח מסוק להגיע כמעט עד אליהם. הלוחמים זינקו כולם למסוק והצליחו להימלט לשטח ישראל, יחד עם הרוג ופצוע. כמה כואב. כמה גבורה והארה במעטה החושך של רצועת עזה זרועת המחבלים.

 

גבורה מאירה

סיפור גבורתו של סא"ל מ', שבמעשה גבורתו הציל את חיי חבריו ליחידה, מזכיר את מעשהו ההירואי של רועי קליין הי"ד. כזכור, במלחמת לבנון השנייה, בקרב עקוב מדם שנערך בעיירה בינת ג'בל שבדרום לבנון, נהרג רס"ן רועי קליין הי"ד.

מעשה הגבורה של קליין נחקק לנצח בדברי ימינו: הוא זינק על רימון יד כדי להגן בגופו על חייליו, תוך קריאת "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". במעשה גבורתו זה הציל חיי רבים.

סא"ל מ', בדומה לרועי קליין, השאיר אף הוא אחריו אלמנה ושני בנים. מסירות הנפש לעם ישראל הפכו אותם לגיבורים ולדמויות מאירות. לעולם לא נדע מיהו סא"ל מ' האלמוני, אין לנו אפשרות להעביר לאלמנתו וליתומיו את תנחומינו ותודתנו על מעשה גבורתו. עבורנו הוא יישאר תמיד עלום, בגדר סא"ל מ', אבל האור הגדול שהוא השאיר אחריו ימשיך לנצנץ, להאיר, להתוות לנו את הדרך.

הבה נתחזק, נלך בדרכיהם של סא"ל מ', רועי קליין ושאר גיבורי ישראל שמסרו נפשם בעוז. בואו ונפתח את הלב לשני, נתחשב בו, נחוש אותו ונהיה טובים יותר ומאירים יותר. כמוהם.

לרגל חודש כסלו, יוצאת הידברות ללקט סיפורי אור והוד על אנשים שמאירים את הדרך. גם אתם מכירים אנשים כאלה? אתם מוזמנים לשלוח את פרטיהם למייל debi@htv.co.il, או לכתוב עליהם בעצמכם. בואו ונפיץ יחד את האור הגדול!

תגיות:גבורהעזהקציןלוחםהמאירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה