חדשות בארץ

תוצאות הסיבוב השני לבחירות המקומיות: ליאון ניצח בירושלים, מהפכים ברמת גן וראשון לציון

ראשי הערים המכהנים של בת ים וקריית שמונה הודחו מתפקידיהם. ראש העיר הוותיק בישראל, שלמה בוחבוט, יפנה את מקומו במעלות תרשיחא לארקדי פומרנץ

(צילום: David Cohen, Flash90)(צילום: David Cohen, Flash90)
אא

הסיבוב השני של הבחירות לרשויות המקומיות, שנערך אתמול (שלישי), הניב שורה לא מעטה של מהפכים. אחוז ההצבעה הארצי הסתכם ב- 43.25% - שיעור השתתפות גבוה למדי עבור סיבוב שני. תוצאות הבחירות בשני הסיבובים הביאו, במקומות רבים, להדחתם של ראשי ערים ותיקים ולהזרמתו של 'דם חדש', במקרים רבים גם צעיר יותר, למערך השלטון המקומי.

ספירת הקולות הדרמטית בירושלים הסתיימה בניצחונו של משה ליאון, שזכה לתמיכתם של 109,472 תושבים - 51.54% מקולות המצביעים. יריבו, עופר ברקוביץ', קיבל 102,944 קולות – 48.46% מהקולות.

ברמת גן גבר כרמל שאמה הכהן על ראש העיר המכהן ישראל זינגר. שאמה הכהן, לשעבר חבר כנסת מטעם הליכוד ושגריר ישראל ל- OECD ולאונסק"ו, קיבל 55.6% מקולות הבוחרים ושלח את זינגר הביתה בתום כהונה אחת בלבד.

בראשון לציון נוצח ראש העיר דב צור, וילך הביתה בתום שתי קדנציות. המנצח, רז קינסטליך בן ה- 40 – שנבחר לראשונה למועצת העיר לפני 15 שנה, בהיותו בן 25 בלבד, וכיהן בקדנציה האחרונה כסגנו של צור – קיבל 52.66% מהקולות.

מערכת הבחירות בבת ים הסתיימה אף היא בהדחתו של ראש העיר המכהן, יוסי בכר. צביקה ברוט בן ה- 38 זכה לניצחון סוחף עם 63.22% מקולות המצביעים.

גם בקריית שמונה העדיפו הבוחרים את המועמד הצעיר: אביחי שטרן בן ה- 32 קיבל את אמונם של 63.08% מהמצביעים והדיח את ראש העיר ניסים מלכה שכיהן 10 שנים בתפקיד.

הבוחרים במעלות תרשיחא שלחו הביתה את ראש העיר הוותיק ביותר בארץ, שלמה בוחבוט בן ה- 76, לאחר 42 שנות כהונה. ארקדי פומרנץ גבר עליו עם 64.5% מהקולות.

ברעננה ניצח חיים ברוידא את איתן גינזבורג, שנבחר במרץ 2018 על ידי חברי מועצת העיר למלא את מקומו של זאב בילסקי שפרש מתפקידו. ברוידא זכה לאמונם של 58.6% מהמצביעים.

מהפך התחולל גם באום אל-פחם הערבית: סמיר מחאמיד, איש חינוך ומנהל בי״ס תיכון, הדיח את ח'אלד אגבאריה מתפקידו.

ברמת השרון גבר ראש העיר אבי גרובר על רוני בלקין. בטירת הכרמל ימשיך אריה טל לקדנציה חמישית לאחר שניצח את כפיר עובדיה. באילת גבר ראש העיר מאיר יצחק הלוי על דובי כהן ונבחר לכהונה רביעית. בראש העין ניצח שלום בן-משה את רז שגיא, לאחר שקיבל 51.97% מהקולות, וימשיך לקדנציה שנייה.

תוצאות נוספות: שוקי אוחנה ניצח בצפת את נחמן גלבך לאחר שקיבל 61.36% מהקולות. בכפר סבא ניצח רפי סער את יוסי סדבון עם 53.2% מהקולות. בהוד השרון ניצח אמיר כוכבי את יפעת קריב עם קרוב ל- 70% מהקולות. ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, ימשיך בתפקידו לאחר שניצח את משה יוסף סוויל עם 55.79% מקולות הבוחרים.

תגיות:בחירותשלמה בוחבוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה