חדשות בארץ

עיטור המופת האזרחי הוענק לארי פולד הי"ד ולאזרחים אחרים שפעלו לנטרל מחבלים

שמחה צין ומרדכי ליכטענשטדטער קיבלו את עיטור המופת האזרחי על שנחלצו לסייע, בזרועות חשופות, לשוטר שנדקר בעיר העתיקה בירושלים. אופק קאופמן קיבל את העיטור על שניטרל מחבל שניסה לדקור אזרח בתחנת הדלק במישור אדומים

ארי פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)ארי פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)
אא

במכללה הלאומית לשוטרים בית שמש נערך השבוע טקס מרגש, בו העניקה משטרת ישראל עיטורים וצל"שים לחמישים שוטרים וארבעה אזרחים על פעילות יוצאת דופן וגבורה שגילו תוך סיכון חייהם למען הצלת חייהם של אחרים. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ובני המשפחות.

סיפור הגבורה של ארי פולד הי"ד צרוב עדיין בזיכרון. ב- 16 בספטמבר השנה הגיע מחבל מהכפר יטא, דרומית לחברון, סמוך לכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש, כשהוא חמוש בסכין. הוא התנפל על פולד, תושב אפרת בן 45, ודקר אותו בגבו ובצווארו. פולד הסתובב אל המחבל, הדף אותו ונאבק בו עד שזה נמלט. מצלמות האבטחה בזירה תיעדו כיצד פולד – למרות פציעתו הקשה – רדף אחרי המחבל בשארית כוחותיו וירה לעברו מנשקו האישי בטרם התמוטט ונפל. הוא הובהל לבית החולים "שערי צדק" בירושלים, ולמרות מאמצי ההחייאה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. בפעולתו הנחושה מנע פולד מהמחבל להמשיך את מסע ההרג. בני משפחתו קיבלו בשמו את עיטור המופת האזרחי של משטרת ישראל.

אזרח נוסף שקיבל בטקס את עיטור המופת הוא אופק קאופמן. ב- 8 באפריל השנה, הוא הגיע ברכבו לתחנת הדלק במישור אדומים, שם הבחין במחבל חמוש במברג רודף אחר אזרח אחר במטרה לדקור אותו. קאופמן עצר את הרכב, רץ לעבר המחבל וירה בו. בכך הציל את חייו של האזרח.

ב- 13 במאי 2017 סיים רס"מ נעמאן פארס את משמרתו במרחב דוד במחוז ירושלים. בלכתו ברחוב השלשלת בעיר הוא הותקף על ידי מחבל חמוש בסכין, שדקר אותו תשע פעמים במקומות שונים בגופו. למרות פציעתו הלא פשוטה, פארס הדף את המחבל. לעזרתו נחלצו שני אזרחים שהיו במקום – שמחה צין ומרדכי ליכטענשטדטער. הם לא נרתעו מהמחבל החמוש בסכין, ולמרות שלא היו חמושים, הצליחו בזרועות חשופות לנתק את אחיזתו של המחבל מהשוטר ולהרחיקו ממנו. כך התאפשר לשוטר לשלוף את אקדחו האישי ולנטרל את המחבל ללא פגיעה באזרחים. המחבל, תושב ירדן בן 57 שהגיע לישראל כמה ימים קודם לכן, מת לאחר מכן מפצעיו. בשל אומץ הלב שגילו באירוע, הוענקו לצין ולליכטענשטדטער עיטורי המופת האזרחי. לרס"מ פארס הוענק עיטור המופת על הפגנת אומץ הלב שגילה בזירה.

תגיות:ארי פולדעיטור המופת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה