חדשות בארץ

כוחות צה"ל כיתרו את בית המחבל מהפיגוע בברקן, נתניהו שוחח עם מרקל

ארדן העביר את מינוי מפכ"ל המשטרה המיועד משה אדרי לאישור ועדת גולדברג, המפלגה הדמוקרטית כבשה את בית הנבחרים, והרפובליקנים ימשיכו לשלוט בסנאט. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

כוחות גדולים של צה"ל כיתרו לפני הצהריים את ביתו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע לפני חודש את הפיגוע באזור התעשייה בברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. כלי תקשורת פלסטיניים העבירו בשידור חי ברשתות החברתיות את פעילות הכוחות בכפר שוויכה שליד טול כרם. חיילי צה"ל הגיעו אל הכפר עם כלי הנדסה. הם פרצו לבית וערכו בו חיפוש, במהלכו עלו אל הגג. לאחר שהתברר שהמחבל אינו בבית, עזבו הכוחות את המקום. להרחבה לחץ כאן

השליח האמריקני לנושא סוריה, ג'יימס ג'פרי, אמר היום בשיחה ועידה עם עיתונאים כי ארצו מקווה שרוסיה תמשיך לגלות "סובלנות כלפי תקיפות ישראליות נגד מטרות איראניות בסוריה" כפי שעשתה בעבר, וזאת למרות שהעבירה לצבא הסורי מערכות הגנה אווירית מתקדמות מדגם S-300.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום בטלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, וזאת בהמשך להודעתה כי לא תתמודד בבחירות הבאות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הביע הערכה לתרומתה של מרקל לביטחון ישראל, הודה לה על העבודה המשותפת ואמר: "נמשיך לעבוד יחד כדי לקדם את מטרותינו המשותפות".

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הכחיש את הדיווחים על ביטול פגישה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה נתניהו, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע הבא בפריז, בשולי פסגת המנהיגים לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה. לדבריו, "לא מדובר על ביטול או דחיית הפגישה, משום שלא נקבעה פגישה בין השניים". אתמול פורסם ב"כאן חדשות" כי קיומה של הפגישה סוכם בין ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת למקבילו הרוסי ניקולאי פטרושב.

בארץ

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע ליושב ראש הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, על כוונתו להמליץ על מינויו של משה אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. מינוי זה נמנה על התפקידים הבכירים אשר על פי החלטת ממשלה מחייבים את קבלת חוות דעתה של הוועדה בכל הנוגע לטוהר מידותיו של המועמד.

שר האוצר משה כחלון אמר היום כי אינו מתכוון להטיל מיסים חדשים. בשיחה עם כתבים בכנסת התייחס כחלון לנתונים שפרסם השבוע משרדו לפיהם הגירעון התקציבי זינק בשנה האחרונה בכ-40 מיליארד שקלים ואמר כי כלכלת ישראל יציבה וחזקה מתמיד וכי יעד הגירעון יישמר: "המסע התקשורתי מנסה ללחוץ אותנו לכיוון אחד – להעלות מיסים לאזרחי ישראל. נטל המס על העובדים כבד, במיוחד על מעמד הביניים. אין לנו כוונה להעלות מיסים. אין צורך בהעלאת מיסים".

אדם אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע ברכב שנסע בכביש החוף בסמוך למחלף חוף השרון לכיוון צפון. הרכב נעצר לאחר עשרות מטרים. הרקע, ככל הנראה, פלילי. הכביש במקום נחסם על ידי המשטרה, ועומסי תנועה כבדים שררו באזור במשך מספר שעות.

ילד בן חמש נפצע אנושות בתאונת "פגע וברח" בכפר מועאוויה ליד אום אל-פחם. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים העמק תוך כדי פעולות החייאה, אך הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו.

פועל ממוצא סיני נפצע לאחר שנפל מפיגום באתר בנייה בפתח תקווה. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים "בילינסון" בעיר.

רוכב אופניים חשמליים כבן 30 נפגע הערב מפגיעת אוטובוס ברמת גן. הוא פונה במצב בינוני לבית חולים. 

בעולם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב במסיבת עיתונאים כי התוצאות של בחירות האמצע שנערכו אתמול מהוות הישג למפלגה הרפובליקנית - "ההישג הגדול ביותר למפלגה של נשיא מכהן", כלשונו. "אתמול היה יום מדהים", אמר טראמפ. "עלינו על כל הציפיות – למרות גיוסי כספים משמעותיים של הצד השני והתקשורת העוינת". טראמפ אמר כי הוא מקווה לעבוד בשיתוף פעולה עם הדמוקרטים בכל הנוגע לתשתיות ולמחירי התרופות בארצות הברית. מוקדם יותר כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "לכל הפרשנים והקשקשנים שלא נותנים לנו את הקרדיט הראוי להישג הנהדר בבחירות האמצע, תזכרו רק שתי מילים – פייק ניוז".

לאחר שמונה שנים בהן היו במיעוט בבית הנבחרים, הצליחו הדמוקרטים להשיג רוב בקרב 435 הצירים. התוצאות אינן סופיות, אך נכון לשעה זו הם מחזיקים ב- 221 מושבים. הסנאט, לעומת זאת, יישאר בידיה של המפלגה הרפובליקנית, לאחר שלפחות 51 סנאטורים מתוך 100 יהיו רפובליקנים.

תחזית מזג האוויר

מחר יהיה מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר, ממוצעות לעונה.

ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. משעות הצהריים יתכנו ממטרים מקומיים, בעיקר במזרח הארץ ובדרומה. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

בשבת יהיה מעונן חלקית עד מעונן. צפויים ממטרים מקומיים ברוב אזורי הארץ, מלווים בסופות רעמים יחידות. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. בנחלי הדרום והמזרח חשש לשיטפונות.

תגיות:דונלד טראמפדמיטרי פסקוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה