חדשות בארץ

סערה בתוכנית הריאליטי: השופט החילוני עזב לאחר שהמתמודד סירב להקשיב לשירת נשים

סערה על בימת תוכנית הריאליטי 'דה פור': האמן אברהם שבת סירב להאזין לשירת נשים שהופיעו על הבימה, ועורר את זעמו של השופט מוקי - שעזב בסערה את שולחן השופטים. כיצד הגיבו שתי השופטות האחרות?

בעיגולים: האמן אברהם שבת והשופט מוקי (צילום: יח"צ)בעיגולים: האמן אברהם שבת והשופט מוקי (צילום: יח"צ)
אא

סערה על בימת תוכנית ריאליטי של 'רשת 13', לאחר שהאמן אברהם שבת סירב להאזין לשירת נשים שהופיעו על הבמה. 

שבת הוא בעל תשובה, בעבר סולן להקת ״קאייזן״. כיום בדרך לאלבום סולו ראשון, ואף הופיע לאחרונה בשידור החי בערוץ הידברות לקראת 'השבת העולמית', בהנחייתם של עדן הראל ועודד מנשה. כמו כן הוא לא אחר מאשר בעלה של הזמרת ובעלת הטור הקבוע בהידברות, יסכה שבת (המוכרת בשמה הקודם כאוריין רייס).

יצויין כי עוד בטרם נכנס לתוכנית, נאמר להפקה כי שבת אינו מאזין לשירת נשים ולא יוכל להסתכל על השופטות והמתמודדות, והם כיבדו זאת ובאו לקראתו בכל שלב, ולו רק כדי לתת לעם ישראל להינות מכישרונו - אך משום מה, השופט מוקי סירב לקבל את זה: בתגובה לסירוב, עזב מוקי בזעם את שולחנו, אך לא לפני שתקף את שבת על התנהגותו ה'בלתי מכבדת', לטענתו.

 

"כמו שאנחנו מכבדים ולא נוסעים בשבת במאה שערים, כך אתה צריך לכבד אותנו ואת המקום שאליו הגעת", אמר מוקי. "על הבמה הזו נשים שרות, וכולם כולל כולם מקשיבים להן". 

אברהם שבתאברהם שבת

כשסיים את דבריו, קם מוקי בהפגנתיות משולחן השופטים, וסירב להמשיך בתפקידו - זאת תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה ששתי השופטות האחרות - מרינה מקסימיליאן והזמרת דקלה, לא רק שהבינו את התנהגותו של שבת, אלא אף כיבדו את המקום שלו, ופרגנו לו. 


"מה השלב הבא? נשב באוטובוס מאחורנית?"

מי שלקחה את ה'תקרית' צעד אחד קדימה היא אשת יחסי הציבור רונית ארבל - שלא התאפקה והחליטה לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה פוסט כעוס וביקורתי במיוחד. תוך שהיא מבקרת בחריפות את התנהגותן של מרינה ודקלה, ארבל התייחסה לתקרית כמחדל שיש להקים סביבו קול צעקה. 

לדבריה, "מזמרות מצליחות בעולם שבו נשים נלחמות על מקומן, זכויותיהן וכבודן - מצפים שיקומו מהשולחן ויסרבו לשפוט את מי שמזלזל' בהן", כהגדרתה. "אני שואלת אתכן, מה השלב הבא?", ממשיכה ארבל וכותבת: "נשב באוטובוס מאחורנית? אולי אוטובוסים נפרדים? בתי קפה, חנויות ומסעדות לנשים בלבד?".

בתגובה לדבריה של ארבל, נמסר מ'טדי הפקות' המייצגים את מארינה מקסימיליאן כי "מעניין לקרוא טקסט כל כך לא סובלני שקורא לסובלנות כלפי נשים. סובלנות היא ערך עליון וגורף. גם דרך ארץ, לשון יפה וכבוד הדדי - לא מזיקים. אילו הטקסט לא היה מגיע מרונית ארבל שמנהלת את מוקי, ונועד להאדיר אותו - אפשר היה להתייחס לזה שלא באופן ציני. מאחלים יום נפלא ומואר לכולנו".

גם נידר עוז, שמייצגת את הזמרת דקלה, התייחסה בחומרה לדבריה של ארבל, ואמרה כי "בתקופה של חברה מפולגת בעלת עצבים חשופים - יפה היה אם כולם היו משכילים לצאת מהקיבעון, ולפתוח את הראש לכך שיש המון סוגי אנשים בעולם, ולכולנו יש מקום אחד לשני ולא אחד במקום השני. דיקלה היא אישה שיודעת לקבל ולהכיל כל אדם באשר הוא. בניגוד למוקי, דיקלה לא תלבין את פניו של מתמודד כזה או אחר בפומבי - כי דרך ארץ קודמת לכל ובטח לרייטינג". 

רשת 13 בתגובה, על פי הדיווח ב'מעריב אונליין': "לתכנית 'דה פור' הגיע מתמודד חרדי, שבשל דעותיו ואמונתו - הוא נמנע מהאזנה לשירת נשים. האודישן שלו עורר דיון סוער בקרב שופטי 'דה פור'".

תגיות:ריאליטיתוכניתקידוש השםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה